• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Hej!

Tänkte att jag startar den här tråden för alla oss som väntar fjärde barnet våren 2017! Roligt att prata med andra i samma situation om allt vad det innebär att få en fyra

Har fyllt 35 år och har en flicka född -07, en pojke, född - 08 och en flicka född -15, och väntar lilla Mini i magen bf 13 maj 2017

Välkomna!

• Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!
  • Tvillingmamma92

Det visar sig sen vid ultraljud om det är 2 ;) känner också att man nog inte räcker till mer än såhär. Men vem vet kanske blir en sladdis om 10 år ;) är ju inte så gammal än. Men jag är nog rätt klar nu. Går in i v13 på fredag och känner mig inte gravid alls, unga symptom!!! Vilken vecka e du i? :)

• 3hjärtan

[quote=76986067][quote-nick]Micka! skrev 2016-09-20 11:19:27 följande:[/quote-nick]Jobbigt att kräkas, det har jag inte gjort än....peppar peppar, kräktes inte i förra graviditeten heller, så hoppas på att jag slipper nu också!

När började du må illa och kräkas?

Foglossning däremot har jag fått i varje graviditet, allt från v11 till v.20, hoppas jag får den så sent som möjligt. Man blir så handikappad av värken....[/

Började må illa i V5 redan me kräknings från v7

• Micka!
    Tvillingmamma92 skrev 2016-09-20 19:53:03 följande:

Det visar sig sen vid ultraljud om det är 2 ;) känner också att man nog inte räcker till mer än såhär. Men vem vet kanske blir en sladdis om 10 år ;) är ju inte så gammal än. Men jag är nog rätt klar nu. Går in i v13 på fredag och känner mig inte gravid alls, unga symptom!!! Vilken vecka e du i? :)

Jag är i v.7 nu, på mig brukar magen börja puta ut i v.10, hoppas jag kan dölja det på jobbet ett tag till efter den veckan. Mer illamående är jag på kvällarna nu, men äter jag en macka mår jag bättre

Ska väl göra kubb i v.12, så då får vi reda på hur många det blir, men jag tror att det är en bebis som finns där inne.

En sladdis är aldrig fel
  • Micka!
    3hjärtan skrev 2016-09-20 22:11:25 följande:

[quote=76986067][quote-nick]Micka! skrev 2016-09-20 11:19:27 följande:[/quote-nick]Jobbigt att kräkas, det har jag inte gjort än....peppar peppar, kräktes inte i förra graviditeten heller, så hoppas på att jag slipper nu också!

När började du må illa och kräkas?

Foglossning däremot har jag fått i varje graviditet, allt från v11 till v.20, hoppas jag får den så sent som möjligt. Man blir så handikappad av värken....[/

Började må illa i V5 redan me kräknings från v7

Får se hur det blir för mig, för den här veckan har illamåendet blivit värre.....!
  • Seb81

Hej!

Hänger på här! Är i v 6 nu :) tiden står stilla.... Vill ha första ul så jag vet att allt står rätt till!

Jag mår bra men med illamående som kommer & går. Mer vissa dagar och andra inget, konstigt! :)

Har stickningar i livmodertappen och värk i äggledarna, men det har jag haft sen dag ett tror jag.. Kände av 1,5 v innan mensen att något var annorlunda! Plussade v 3+1... Herre vad tidigt! 5 dagar innan mens!

Börjar känna av min trötthet nu med!

• Seb81

Har tre pojkar sedan innan, 17,11&9 år så detta är en sladdis för mig :) Jag är 35år och hinner fylla 36 åt innan bönan kommer! :) :)

Är väldigt rädd för missfall, aldrig fått det men såhär rädd har jag aldrig varit!! <3

• Micka!
    Seb81 skrev 2016-09-20 22:38:52 följande:

Hej!

Hänger på här! Är i v 6 nu :) tiden står stilla.... Vill ha första ul så jag vet att allt står rätt till!

Jag mår bra men med illamående som kommer & går. Mer vissa dagar och andra inget, konstigt! :)

Har stickningar i livmodertappen och värk i äggledarna, men det har jag haft sen dag ett tror jag.. Kände av 1,5 v innan mensen att något var annorlunda! Plussade v 3+1... Herre vad tidigt! 5 dagar innan mens!

Börjar känna av min trötthet nu med!

Kul, att du hitta hit Jag mår illa varje dag nu, lite jobbigt men det blir ju bättre när jag äter, men lite rädd att gå upp mycket i vikt!

Sover rätt så dåligt med en liten ettåring i sängen, hon somnar i egen säng, sen vaknar hon på natten, vid 3-tiden ibland! Och vill komma till oss. Mysigt, men inte bra för sömnen.
  • Seb81

Hej Micka!

Ja, jag får äta jag med för att inte må illa... Försöker att äta så mycket frukt det bara går.. Jag har redan nu börjat bli sugen på salt... Tidigt tycker jag haha. Så jag försöker hålla mig borta från salta godisar, samma som du.. Vill inte gå upp i vikt allt för mycket! :)

Å ja, en liten ettåring i sängen är inte bra gör sömnen :)

Jag har extremt mycket mardrömmar och drömmer mycket överlag nu alltså.. Så jag vaknar flera gånger på per natt... Så jobbigt. Riktigt hemska sömmar oxå :/

• Micka!
    Seb81 skrev 2016-09-22 12:33:57 följande:

Hej Micka!

Ja, jag får äta jag med för att inte må illa... Försöker att äta så mycket frukt det bara går.. Jag har redan nu börjat bli sugen på salt... Tidigt tycker jag haha. Så jag försöker hålla mig borta från salta godisar, samma som du.. Vill inte gå upp i vikt allt för mycket! :)

Å ja, en liten ettåring i sängen är inte bra gör sömnen :)

Jag har extremt mycket mardrömmar och drömmer mycket överlag nu alltså.. Så jag vaknar flera gånger på per natt... Så jobbigt. Riktigt hemska sömmar oxå :/

Jobbigt med mardrömmar, vill också ha ett ultraljud, så man ser att allt är som det ska, men det dröjer ju till v.12!! Känns så långt tills dess....

Funderar på hur vi ska berätta för syskonen och mormor och morfar...men vill vänta så länge som möjligt dock...annars vet hela skolan och alla grannar!!
  • Micka!

Har börjat få mer illamående, går in i v.8 imorgon. Jobbigt när det blir värre mot kvällen, och en trötthet som gör att jag orkar inte vara vaken längre än till typ nu, vid 22!

Är jag vaken längre, lär jag ju äta mer också, det är ju inte så bra för vikten!

Hur går det för er andra?

Nu har vi haft bilen i ca 2 veckor och vi är nöjda, blev rätt bil kan rekommendera xc90 för er som inte skaffat en 7-sitsig än

Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!