• Micka!

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Hej!

Tänkte att jag startar den här tråden för alla oss som väntar fjärde barnet våren 2017! Roligt att prata med andra i samma situation om allt vad det innebär att få en fyra

Har fyllt 35 år och har en flicka född -07, en pojke, född - 08 och en flicka född -15, och väntar lilla Mini i magen bf 13 maj 2017

Välkomna!

• Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!
  • Mor till Ella

Jag väntar mitt 4:e barn BF slutet av april början av maj.

Vid tidigare graviditeter har jag mått så illa vid denna tiden. Men nu svettas jag bara och har sug på olika saker. Uppblåst är jag också. Jag är bara i vecka 7-8 något sådant men ser ut som jag är i vecka 20.

Jag har 3 tjejer tidigare kan detta betyda att jag väntar en påg?

Hur har ni mått tidigare?

• Micka!
    Mor till Ella skrev 2016-09-12 19:56:50 följande:

Jag väntar mitt 4:e barn BF slutet av april början av maj.

Vid tidigare graviditeter har jag mått så illa vid denna tiden. Men nu svettas jag bara och har sug på olika saker. Uppblåst är jag också. Jag är bara i vecka 7-8 något sådant men ser ut som jag är i vecka 20.

Jag har 3 tjejer tidigare kan detta betyda att jag väntar en påg?

Hur har ni mått tidigare?

Hej!

Jag har mått olika om jag väntar pojke eller flicka. Med pojkar mår jag tokilla hela tiden och kräks, får ingen gravidrand. Men med flickor så mår jag illa, men blir bättre av att äta, käks oftast inte, och så får jag gravidrand. Foglossning får jag med båda könen. Sen fick jag pupp( gravidklåda)med dottern sist. Så det är jag lite rädd för att få igen. Hoppas jag klarar mig, men det är tydligen vanligt att det återkommer vid efterföljande graviditeter.

Håller tummarna för att jag slipper, vill helst föda när bebisen vill ut, blir en mycket lättare förlossning då! Blev igångsatt sist, pga klådan och att bebis inte mådde bra i magen.

Tror jag väntar en flicka igen
  • Micka!

Testade nu på morgonen känns bra att det ökar, eftersom jag inte har så mycket symtom! V. 5+2

• MammaMys

Hej. Har oxå bf i maj. Väntar dock 6:e. Är 37 år. Kanske inte får va med här?????

Med tanke på åldern har jag börjat fundera på fvp. Det känns läskigt. Ngn annan här som funderar på det?

• Sötpotatis

Hej!
    Kul att det är fler som väntar nr 4!
    Jag är 31 år och har tre flickor sen innan födda 06,09,13 och väntar en pojke BF november -16

Tycker det är mycket focus av omgivningen på antalet barn man skaffar nu för tiden?! Hur mysigt är det inte med en stor familj?=)

• 3hjärtan

[quote=76966121][quote-nick]MammaMys skrev 2016-09-13 10:26:52 följande:[/quote-nick]Hej. Har oxå bf i maj. Väntar dock 6:e. Är 37 år. Kanske inte får va med här?????

Med tanke på åldern har jag börjat fundera på fvp. Det känns läskigt. Ngn annan här som funderar på det?[/

Klart du får vara med här ändå.

Jag är ju 36 år nu och tänker göra fvp om jag får hög risk på kub. Annars struntar jag i det. Finns inte nipt där du bor?

• Micka!
    MammaMys skrev 2016-09-13 10:26:52 följande:

Hej. Har oxå bf i maj. Väntar dock 6:e. Är 37 år. Kanske inte får va med här?????

Med tanke på åldern har jag börjat fundera på fvp. Det känns läskigt. Ngn annan här som funderar på det?

Hej! Så klart du får va med, vad roligt med 6 barn .

När i maj har du bf?

Man erbjuds ju kubb, så jag börjar nog där. Sen beroende på svar, så får man väl gå vidare. Men det är lite läskigt med fvp eftersom det kan innebära risk för missfall.
  • Micka!
    Sötpotatis skrev 2016-09-13 10:58:03 följande:

Hej!

Kul att det är fler som väntar nr 4!

Jag är 31 år och har tre flickor sen innan födda 06,09,13 och väntar en pojke BF november -16

Tycker det är mycket focus av omgivningen på antalet barn man skaffar nu för tiden?! Hur mysigt är det inte med en stor familj?=)

Hej! Visst är det härligt med stor familj, trodde jag skulle känna att jag var klar efter 3 barn, men jag längtar efter en till i alla fall, sen får jag se hur jag känner efter fjärde!

Har känns av det där med att vissa människor tycker att fyra barn är väl mycket! På jobbet hörde jag att de pratade om en fyrabarnsmamma i negativ ton, typ hur mycket kommer inte hon vabba!!! Det var lite tråkigt att höra, nu när man väntar fjärde, men de vet ju inte det än, undra hur de kommer reagera sen! Verkar vara accepterat med 3 barn, men inte 4.
  • Sötpotatis

Barn är det bästa vi har=)
    Jag tror 3 är det nya 2 men att få 4 barn blir helt plötsligt jättemångaFlört

Nu längtar man ihjäl sig tills det är dags, längtar tillbaka till min kropp då jag blir så introvert när jag är gravid.
    Att kunna röra sig normalt igen och att få gosa bebis såklart.
    Är rätt klar med att vara gravid nu och har ändå 2 månader kvarSkäms

• Micka!

Känner mig inte särskilt gravid, knappt något illamående och inga andra symtom! Vid mina två första graviditeter kräktes jag som bara sjutton i v.6 som jag är i nu. Särskilt med sonen i magen. Usch man blir orolig

Hur är mår ni andra?

Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!