• Anonym (vilma)

om Donald Trump blir president av USA?

Kommer han att skapa nya krig?

Vilket land kommer han i så fall gå på?

Kommer han ta hjälp av Putrin?

Kommer det byggas en mur?

Kan Trump mycket om politik?

Kommer han köra usas ekonomi till botten?

Vad tror ni?

För och nekdelar Trump?

• Svar på tråden om Donald Trump blir president av USA?
  • KillBill
    SmalaSara skrev 2016-06-28 00:26:32 följande:
    Ja... Men han är den första presidentkandidaten på flera hundra år som inte är köpt av "donatorer" eftersom han hade egna pengar.

Köpt/korrupt president. Eller Trump. Som tydligen är skvatt galen enligt dig.

Stackars amerikaner.
    Skvatt galen enligt dig? Håller du inte med driver28?

T.om. Jimmie Åkesson tar nu tydligt avstånd från Donald Trump. Donald har snart inga vänner kvar.
  • driver28
    Ja... Men han är den första presidentkandidaten på flera hundra år som inte är köpt av "donatorer" eftersom han hade egna pengar.

Köpt/korrupt president. Eller Trump. Som tydligen är skvatt galen enligt dig.

Stackars amerikaner.
    Inte helt sant. Han har fått många miljoner i kampanjbidrag som alla får. Och har världens skummaste backade. Bröderna Koch
  • infochristina
    Ja... Men han är den första presidentkandidaten på flera hundra år som inte är köpt av "donatorer" eftersom han hade egna pengar. Köpt/korrupt president. Eller Trump. Som tydligen är skvatt galen enligt dig. Stackars amerikaner.
    Så du menar att alla som inte har egna pengar ska inte kunna bli presidenter för demåste ta emot bidrag
  • SmalaSara
    infochristina skrev 2016-06-28 09:02:31 följande:
    Så du menar att alla som inte har egna pengar ska inte kunna bli presidenter för demåste ta emot bidrag
    Jag menar att USA:s demokratiska system är helt korrupt och de stackars amerikanarna aldrig kommer att få en vettig president.
  • SmalaSara
    KillBill skrev 2016-06-28 00:58:11 följande:
    Skvatt galen enligt dig? Håller du inte med driver28?

T.om. Jimmie Åkesson tar nu tydligt avstånd från Donald Trump. Donald har snart inga vänner kvar.
    På sätt och vis håller jag med honom. Men allt han skriver är inte sant. Jag gillar inte överdrifter och rena lögner; även om det är Mot en "dålig" person.
  • Gert

Obama har lagt sig i fler krig än vad Bush gjorde. Trump kommer vara en fredspresident. America first som han säger. Om Trump blir POTUS kommer jag flytta dit.

Give ´em Hell!
  • Rataxes
    Gert skrev 2016-06-28 13:04:40 följande:

Obama har lagt sig i fler krig än vad Bush gjorde. Trump kommer vara en fredspresident. America first som han säger. Om Trump blir POTUS kommer jag flytta dit.

Nu har ju USA till skillnad från Sverige vissa krav på sina invandrare, sannolikheten att just du skulle bli utvald måste betecknas som försvinnande liten...
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Gert
    Rataxes skrev 2016-06-28 13:12:19 följande:

Nu har ju USA till skillnad från Sverige vissa krav på sina invandrare, sannolikheten att just du skulle bli utvald måste betecknas som försvinnande liten...

Som tur är blir det lättare om man gifter sig med en amerikanska.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden om Donald Trump blir president av USA?