• Anonym (vilma)

om Donald Trump blir president av USA?

Kommer han att skapa nya krig?

Vilket land kommer han i så fall gå på?

Kommer han ta hjälp av Putrin?

Kommer det byggas en mur?

Kan Trump mycket om politik?

Kommer han köra usas ekonomi till botten?

Vad tror ni?

För och nekdelar Trump?

• Svar på tråden om Donald Trump blir president av USA?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-01 19:07:02 följande:
    Självklart donerar inte Putin pengar till varken Clintons eller Trumps kampanj. Nu är det upp till dig att bevisa att det inte är så. Ett retoriskt grepp. Förstår du?

Och nej. Putin har inte proklamerat att han är PRO Trump. Tvärtom sagt att Ryssland kommer fortsätta arbeta med relationen till USA, oavsett vem som blir POTUS.

Han har dock proklamerat att USA-valet är "not our business"

Vad bygger ni er världsbild på egentligen? Bör jag vara orolig?
    Jag har inte påstått att Putin donerar pengar till Trump däremot har jag ifrågasatt varför Putin skulle stödja Clinton då Putin har gett utryck för att gilla Trump.

"Efter den tre timmar långa presskonferensen pratade Vladimir Putin med några journalister som inte hunnit ställa sina frågor under den intensiva presskonferensen. Han höjde då republikanernas ledande presidentkandidat, den hårt kritiserade fastighetsmagnaten Donald Trump, till skyarna:

- Han är en lysande personlighet, tveklöst begåvad, det råder det ingen tvekan om"

Har du hört en rysk president uttala sådana superlativ om en amerikansk president tidigare?
  • KillBill
    KillBill skrev 2016-07-01 20:54:42 följande:
    Jag har inte påstått att Putin donerar pengar till Trump däremot har jag ifrågasatt varför Putin skulle stödja Clinton då Putin har gett utryck för att gilla Trump.

"Efter den tre timmar långa presskonferensen pratade Vladimir Putin med några journalister som inte hunnit ställa sina frågor under den intensiva presskonferensen. Han höjde då republikanernas ledande presidentkandidat, den hårt kritiserade fastighetsmagnaten Donald Trump, till skyarna:

- Han är en lysande personlighet, tveklöst begåvad, det råder det ingen tvekan om"

Har du hört en rysk president uttala sådana superlativ om en amerikansk president tidigare?
    Och länken: www.svd.se/putin-trump-ar-en-lysande-personlighet
  • Gert

Vad säger du om att Putin kallar Barack Obama för decent och very responsible?

www.politico.com/story/2016/04/putin-calls-obama-decent-man-221960
    Give ´em Hell!
  • SmalaSara

Trump är inte president. Han är inte ens presidentkandidat ännu.

Sen är inte det samma sak - att tycka att någon är begåvad och att stödja en kandidatur.

Visst kan man eventuellt misstänka att Putin föredrar Trump framför Clinton då hon är tydligt "hård" i utrikespolitiken. Men, tja, vem vet? Egentligen?
  • Konstatera

Jag har inte sagt att du sagt att Putin donerar pengar till Clinton LOL. Du förstod inte motfrågan (som inte var riktad mot dig). Om jag ska bevisa att Koch bröderna inte finansierar Trump, så kan väl min debattmotståndare bevisa att inte Putin stödjer Clinton. Jag tyckte att det var ett absurt sätt att debattera på, varav liknelsen.

Kanske var det lite väl invecklat?

Angående Putin och hans PRO Trump ställning. Well, det här är vad Putin själv säger.

Säger ordagrant att hans Ryssland kommer jobba med vem än som nu blir POTUS. Alltså ... Han kommer inte dinera pengar till någon av dem, men han kommer stödja båda.

Allt annat är spekulationer. Beskriv det därför inte som en definitiv sanning!
  • Anonym (e))
    Konstatera skrev 2016-07-01 23:42:38 följande:
    Jag har inte sagt att du sagt att Putin donerar pengar till Clinton LOL. Du förstod inte motfrågan (som inte var riktad mot dig). Om jag ska bevisa att Koch bröderna inte finansierar Trump, så kan väl min debattmotståndare bevisa att inte Putin stödjer Clinton. Jag tyckte att det var ett absurt sätt att debattera på, varav liknelsen.
    Absurt att man ska kunna visa att det man säger stämmer? Nja, det är väl snarare absurt att säga saker som man inte kan backa upp. 

Jag har inte sagt att Putin inte stöder Clinton, så varför ska jag bevisa det?
  • Konstatera
    Anonym (e)) skrev 2016-07-02 00:10:17 följande:
    Absurt att man ska kunna visa att det man säger stämmer? Nja, det är väl snarare absurt att säga saker som man inte kan backa upp. 

Jag har inte sagt att Putin inte stöder Clinton, så varför ska jag bevisa det?
    Va? Någon påstod att Koch bröderna finansierade Trumps kampanj, varav jag tycker att personen kan svara vad hen fått detta från. Jag ska inte behöva bevisa någon annans påstående.

Likväl gjorde jag det. Och jag hade rätt. Som så mycket annat, har en hel del av er fått mycket om bakfoten. Inte ett dugg bättre än skrikhögern!
Svar på tråden om Donald Trump blir president av USA?