• Anonym (vilma)

om Donald Trump blir president av USA?

Kommer han att skapa nya krig?

Vilket land kommer han i så fall gå på?

Kommer han ta hjälp av Putrin?

Kommer det byggas en mur?

Kan Trump mycket om politik?

Kommer han köra usas ekonomi till botten?

Vad tror ni?

För och nekdelar Trump?

• Svar på tråden om Donald Trump blir president av USA?
  • evaeva18
    flygrl skrev 2016-06-26 15:50:57 följande:

Va betyder den här meningen?

Jag tror kåt på att bygga murar!
  • Anonym (vilma)
    flygrl skrev 2016-06-26 15:50:57 följande:

Va betyder den här meningen?

Alltså omljligt att donald kan bygga en mur på fyra år och låta mexico betala den

Detta verkar många tror på dock.
  • Aikido
    Anonym (vilma) skrev 2016-06-26 20:02:17 följande:
    Alltså omljligt att donald kan bygga en mur på fyra år och låta mexico betala den

Detta verkar många tror på dock.
    Om du vill kan jag bli din PKL (Personlig KorrekturLäsare). Jag debiterar blygsamt (några öl i veckan) och arbetar inte snabbt men heller inte effektivt.
  • Anonym (vilma)
    Aikido skrev 2016-06-26 20:36:41 följande:

Om du vill kan jag bli din PKL (Personlig KorrekturLäsare). Jag debiterar blygsamt (några öl i veckan) och arbetar inte snabbt men heller inte effektivt.

Jo du inte helt fel. Är ordblind tappar lätt ord speciellt när jag använder ipad och mobil.

Hoppas inte blir president.
  • Aikido
    Anonym (vilma) skrev 2016-06-26 20:42:15 följande:
    Jo du inte helt fel. Är ordblind tappar lätt ord speciellt när jag använder ipad och mobil.

Hoppas inte blir president.
    Då har vi en deal? Jag är så törstig att det räcker med en bild på öl som förskottsbetalning. Pripps blå fungerar bra.
  • Anonym (vilma)
    Aikido skrev 2016-06-26 20:50:31 följande:

Då har vi en deal? Jag är så törstig att det räcker med en bild på öl som förskottsbetalning. Pripps blå fungerar bra.

Nä..jag är tyvärr fattig!
  • SmalaSara
    infochristina skrev 2016-06-26 17:53:03 följande:
    Konfrontationen är mot Muslimer , Kvinnor , Mexikaner bl.a
    Det låter som en känslomässig förenkling; Söker Trump konfrontation med samtliga kvinnor? Nja.

Däremot är han konfrontatorisk gentemot feminism och invandrare och har en synnerligen obehaglig ton mot en del människor.

MEN det betyder inte att han räcker hök än Clinton.
  • driver28

Trump är en blåljugande narcissist, EM svamlande egoist med bankrutt kampanjkassa, fleråriga negativa resultat i sina bolag och en nolltaxerare som vägrar betala skatt eller avslöja om han betalar skatt och tycker polis/ambulans/brandkår med flera viktiga samhällsfunktioner är att spola ner pengar i avloppet. Han får sina fakta från skvaller och sensationsblaskan National Enquirer och saker han hör folk säga. Han twittrar dagligen rasistiska, homofobiska och idiotiska åsikter och citerar i positiv anda nynazister. Han skyller åtal för skattebrott och förskingring/bedrägeri i hans så kallade Trump University där han skott sig på outbildade satar på att domaren är mexikan och därför jävig eftersom han vill bygga en mur MIT Mexico samtidigt som han hävdar att latinos älskar honom.

Han har rekordet i antal väljare som hatar honom, 77%, med rätta.

Om han skulle bli president skulle det vara en total katastrof för hela världen. De enda som röstar på honom är arga kränkta outbildade vita medelålders eller gamla män. Alltså landets avskrap medan de unga röstar på Bernie Sanders som likt Sverige vill ha gratis sjukvård för alla och fri högskoleutbildning.

Trump vill öppna alla kolgruvor igen för han förnekar global uppvärmning och tror att allt som man vet är miljöfarligt, kol, olja , gas, fracking är nåt att sträva efter istället för koldioxidneutrala förnyelsebara energikällor.

Nej bevare oss från Trump

• SmalaSara
    driver28 skrev 2016-06-28 00:05:24 följande:

Trump är en blåljugande narcissist, EM svamlande egoist med bankrutt kampanjkassa, fleråriga negativa resultat i sina bolag och en nolltaxerare som vägrar betala skatt eller avslöja om han betalar skatt och tycker polis/ambulans/brandkår med flera viktiga samhällsfunktioner är att spola ner pengar i avloppet. Han får sina fakta från skvaller och sensationsblaskan National Enquirer och saker han hör folk säga. Han twittrar dagligen rasistiska, homofobiska och idiotiska åsikter och citerar i positiv anda nynazister. Han skyller åtal för skattebrott och förskingring/bedrägeri i hans så kallade Trump University där han skott sig på outbildade satar på att domaren är mexikan och därför jävig eftersom han vill bygga en mur MIT Mexico samtidigt som han hävdar att latinos älskar honom.

Han har rekordet i antal väljare som hatar honom, 77%, med rätta.

Om han skulle bli president skulle det vara en total katastrof för hela världen. De enda som röstar på honom är arga kränkta outbildade vita medelålders eller gamla män. Alltså landets avskrap medan de unga röstar på Bernie Sanders som likt Sverige vill ha gratis sjukvård för alla och fri högskoleutbildning.

Trump vill öppna alla kolgruvor igen för han förnekar global uppvärmning och tror att allt som man vet är miljöfarligt, kol, olja , gas, fracking är nåt att sträva efter istället för koldioxidneutrala förnyelsebara energikällor.

Nej bevare oss från Trump

Ja... Men han är den första presidentkandidaten på flera hundra år som inte är köpt av "donatorer" eftersom han hade egna pengar.

Köpt/korrupt president. Eller Trump. Som tydligen är skvatt galen enligt dig.

Stackars amerikaner.
  • Anonym (Paj)
    infochristina skrev 2016-06-26 17:53:03 följande:
    Konfrontationen är mot Muslimer , Kvinnor , Mexikaner bl.a
    Konfrontation mot muslimer och mexikaner är exakt vad det amerikanska folket behöver, det är två olika grupper som gör stor skada för hela landet.
    Det är på tiden att sätta hårt mot hårt mot dessa.

Det finns stora grupper också av skötsamma latinamerikaner som verkligen ogillar mexikaner och som stödjer Trump
Svar på tråden om Donald Trump blir president av USA?