• Anonym (vilma)

om Donald Trump blir president av USA?

Kommer han att skapa nya krig?

Vilket land kommer han i så fall gå på?

Kommer han ta hjälp av Putrin?

Kommer det byggas en mur?

Kan Trump mycket om politik?

Kommer han köra usas ekonomi till botten?

Vad tror ni?

För och nekdelar Trump?

• Svar på tråden om Donald Trump blir president av USA?
  • Konstatera
    driver28 skrev 2016-06-28 07:42:51 följande:
    Inte helt sant. Han har fått många miljoner i kampanjbidrag som alla får. Och har världens skummaste backade. Bröderna Koch
    Va?

Vart hittar du all denna information? Koch-bröderna stödjer inte Trump! Får alla kampanjbidrag? Trump har inte ens officiellt blivit utsedd till partiets kandidat än!

Herregud
  • Anonym (e))
    Konstatera skrev 2016-07-01 03:16:52 följande:
    Va?

Vart hittar du all denna information? Koch-bröderna stödjer inte Trump! Får alla kampanjbidrag? Trump har inte ens officiellt blivit utsedd till partiets kandidat än!

Herregud
    Kampanjbidrag kan vem som helst ge. Och det kan man ge även innan de blivit utsedda till partiets kandidat. Hur tror du de finansierar sina kampanjer annars, fram tills bara en kvarstår från respektive parti?

Hur vet du att de inte gör det, de stöder republikanerna, och de gillar inte skatter, det gör inte Trump heller. Men länka gärna, om du har bevis att de inte stöder Trump.

Herregud!
  • Konstatera
    Anonym (e)) skrev 2016-07-01 08:59:58 följande:
    Kampanjbidrag kan vem som helst ge. Och det kan man ge även innan de blivit utsedda till partiets kandidat. Hur tror du de finansierar sina kampanjer annars, fram tills bara en kvarstår från respektive parti?

Hur vet du att de inte gör det, de stöder republikanerna, och de gillar inte skatter, det gör inte Trump heller. Men länka gärna, om du har bevis att de inte stöder Trump.

Herregud!
    De har öppet varit emot Trump sedan starten, då de anser honom vara konservativ på låtsas. Tom gått ut och spekulerat i att Clinton vore att föredra framför Trump.

Lite märkligt att jag ska bevisa att de inte stödjer Trump, när bevisbördan bör ligga på dig! Detta har varit en het debatt under hela året. Du får hänga med lite. Du ljuger ju mer än självaste Trum.

Här kan du läsa lite

www.politico.com/story/2016/05/trump-megadonors-koch-222825

Länka gärna till dem som finansierar Trumps kampanj. Faktum är att det är en mix av mindre donationer (likt bernie) och egna företagspengar under primärvalet.

Sedan får vi se om fler och större finansiärer beger sig in efter att han officiellt tillkännagivits som partiets kandidat!
  • Anonym (e))
    Konstatera skrev 2016-07-01 15:11:39 följande:
    De har öppet varit emot Trump sedan starten, då de anser honom vara konservativ på låtsas. Tom gått ut och spekulerat i att Clinton vore att föredra framför Trump.

Lite märkligt att jag ska bevisa att de inte stödjer Trump, när bevisbördan bör ligga på dig! Detta har varit en het debatt under hela året. Du får hänga med lite. Du ljuger ju mer än självaste Trum.

Här kan du läsa lite

www.politico.com/story/2016/05/trump-megadonors-koch-222825

Länka gärna till dem som finansierar Trumps kampanj. Faktum är att det är en mix av mindre donationer (likt bernie) och egna företagspengar under primärvalet.

Sedan får vi se om fler och större finansiärer beger sig in efter att han officiellt tillkännagivits som partiets kandidat!
    Har jag skrivit att de stöder Trump? Nej, det gjorde jag visst inte. Jag undrade hur du kunde vara så säker på det. Viss skillnad. 

Jag bad dig, som skriver att de inte gör det, att visa att det du skriver som sanning faktiskt är sant. 
  • Konstatera
    Anonym (e)) skrev 2016-07-01 15:18:56 följande:
    Har jag skrivit att de stöder Trump? Nej, det gjorde jag visst inte. Jag undrade hur du kunde vara så säker på det. Viss skillnad. 

Jag bad dig, som skriver att de inte gör det, att visa att det du skriver som sanning faktiskt är sant. 
    Men du är ju allt bra snurrig.

Jag går efter vad Trump och Koch-bröderna och vad media rapporterar om. Om Trumps egna ord inte skulle visa sig vara sanna, hade det blivit ramaskri!

Här har du bevis.

talkingpointsmemo.com/livewire/koch-brothers-wont-donate-republican-national-convention

Kan du nu bevisa att Putin inte stödjer Hilary Clintons kampanj? Du förstår säkerligen hur märkligt ditt förhållningssätt är?
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-01 15:45:17 följande:

Jag går efter vad Trump och Koch-bröderna och vad media rapporterar om. Om Trumps egna ord inte skulle visa sig vara sanna, hade det blivit ramaskri!

Här har du bevis.

talkingpointsmemo.com/livewire/koch-brothers-wont-donate-republican-national-convention

Kan du nu bevisa att Putin inte stödjer Hilary Clintons kampanj? Du förstår säkerligen hur märkligt ditt förhållningssätt är?
    Av vilken anledning skulle Putin stödja Clinton? Putin har proklamerat stt han är PRO Trump.
  • Anonym (e))
    Konstatera skrev 2016-07-01 15:45:17 följande:

Här har du bevis.

Så bara för att det inte finns bevis för att de stöder Trump, så är det inte så?

Undrar vem som är snurrig. Och anklagar folk för att ljuga. 

Och du, ingen hade  blivit förvånad om Trump ljög. Att du tror det säger ju inte lite...
  • Konstatera
    Anonym (e)) skrev 2016-07-01 18:22:58 följande:
    Så bara för att det inte finns bevis för att de stöder Trump, så är det inte så?

Undrar vem som är snurrig. Och anklagar folk för att ljuga. 

Och du, ingen hade  blivit förvånad om Trump ljög. Att du tror det säger ju inte lite...
    Jag vet inte vad du vill höra. Koch-bröderna har gjort det klart att de inte kommer backa upp Trump!

Inte jag som kommer med påståendet att de stödjer Trump. Bevisbördan lär rimligtvis liggsår den som påstår saker ur det blå!
  • Konstatera
    KillBill skrev 2016-07-01 17:31:42 följande:
    Av vilken anledning skulle Putin stödja Clinton? Putin har proklamerat stt han är PRO Trump.
    Självklart donerar inte Putin pengar till varken Clintons eller Trumps kampanj. Nu är det upp till dig att bevisa att det inte är så. Ett retoriskt grepp. Förstår du?

Och nej. Putin har inte proklamerat att han är PRO Trump. Tvärtom sagt att Ryssland kommer fortsätta arbeta med relationen till USA, oavsett vem som blir POTUS.

Han har dock proklamerat att USA-valet är "not our business"

Vad bygger ni er världsbild på egentligen? Bör jag vara orolig?
  • SmalaSara
    Konstatera skrev 2016-07-01 19:07:02 följande:
    Självklart donerar inte Putin pengar till varken Clintons eller Trumps kampanj. Nu är det upp till dig att bevisa att det inte är så. Ett retoriskt grepp. Förstår du?

Och nej. Putin har inte proklamerat att han är PRO Trump. Tvärtom sagt att Ryssland kommer fortsätta arbeta med relationen till USA, oavsett vem som blir POTUS.

Han har dock proklamerat att USA-valet är "not our business"

Vad bygger ni er världsbild på egentligen? Bör jag vara orolig?
    Svensk media har varit duktig på att framställa det så. Uttrycket "göra en höna av en fjäder" passar mycket bra på myten om att Putin stödjer Trump (eller för den delen Brexit).

Två skäl finnes till detta tror jag;
    1. Media (särskilt DN) lider av svår Putin-fixering. Har man inget att skriva om honom, hittar man på (och kallar det "analys")

2. Det är en form av guilt-by-association argument som känns enkelt och slagkraftigt att ta till.
Svar på tråden om Donald Trump blir president av USA?