• Anonym (Oroliga och ledsna barn)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Vi är 3 syskon i åldern 18. 21 och 22 Vår pappa lämnade mamma han hade hittat en annan kvinna. Han kommer inte och hälsat på och han ger oss några hundra när vi fyller år men den kvinna han bor ihop med hon har en dotter och till henne köper han saker.

Det som är jobbigast är att han glömt oss vi som är hans barn. Mitt syskon tar studenten snart och vi tror inte han kommer då heller för nu är det mer än 4 månader sen han kom till oss. Vi bor med mamma och vi älskar henne men vi vill ha våran pappa också. Han bor 28 mil från oss men är ute och reser och vi vet att han har varit i närheten där vi bor men kommer inte till oss ändå. När mamma och pappa bodde ihop och vi var en familj då hade vi det bra även om våra föräldrar bråkade ibland det var inga allvarliga bråk dom hade lite olika syn på saker ibland bara.

• Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(
  • EnAnonumius
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 16:42:58 följande:
    Det kändes så bara och vi har försökt att prata med pappa men han lyssnar inte vi vill att han ska ordna upp sin ekonomi blev bara besviken när vi såg att han köpt till hennes barn men det är upp till honom men vi känner oss allmänt bortvalda bortglömda av honom och det har egentligen inget med presenter att göra och vi hoppas han kommer på studenten
    Det är något som INTE går ihop med din historia när man sitter och läser dina inlägg.

1) Du hävdar att du inte träffar och pratar med din pappa så ofta och han sällan kontaktar er och han mer eller mindre vägrar att prata med er och er mamma.
    Och du sitter säger att han vägra att lyssna på er. 

2) Du sitter och hävdar att det är DIN pappa som har 800 000kr i skulder och även hävdar köper dyra presenter till en bonusbarn som är 16år gammal.
    Du sitter och skriver på ett sådant sätt som om du bodde med din pappa 24/7 året om och skriver på ett sådant sätt som om du har 100% tillgång till hans ekonomi både i inkomster, utgifter och skulder. Du sitter även och skriver på ett sådant sätt som att du har "solida bevis" på att det är din pappa som köper alla dessa dyra presenter till bonussonen.

Alltså hela tråden igenom så sitter du ju och talar emot dig själv på dessa två punkter konsekvent. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Brumma skrev 2016-05-24 11:55:42 följande:
    Plus ett på allt ovan :)
    Glad
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • cemelie

Usch, jag känner igen det där. Min pappa och mamma skiljde sig när jag var ca 4 år. Och pappa hittade en ny kvinna ganska snabbt och dom flyttade ihop. Han flyttade ca 1 timma från mig och har alltid bott långt ifrån. I början fram tills jag var 18 träffade jag honom varannan helg. Men nu är jag snart 26 år, han bor kvar med samma kvinna, dom är gifta och har fosterbarn. Jag träffar min pappa ca 1-2ggr per år. Visst jag pratar med honom kanske varannan vecka. men jag känner att vi glider isär allt mer och mer. Otroligt tråkigt och jag blir otroligt ledsen när jag tänker på det.

• Anonym (Sanningen.)
    EnAnonumius skrev 2016-05-24 17:22:34 följande:

Det är något som INTE går ihop med din historia när man sitter och läser dina inlägg.

1) Du hävdar att du inte träffar och pratar med din pappa så ofta och han sällan kontaktar er och han mer eller mindre vägrar att prata med er och er mamma.

2) Du sitter och hävdar att det är DIN pappa som har 800 000kr i skulder och även hävdar köper dyra presenter till en bonusbarn som är 16år gammal.

Du sitter och skriver på ett sådant sätt som om du bodde med din pappa 24/7 året om och skriver på ett sådant sätt som om du har 100% tillgång till hans ekonomi både i inkomster, utgifter och skulder. Du sitter även och skriver på ett sådant sätt som att du har "solida bevis" på att det är din pappa som köper alla dessa dyra presenter till bonussonen.

Alltså hela tråden igenom så sitter du ju och talar emot dig själv på dessa två punkter konsekvent. 

Jag får inte heller ihop det. Plus att det är så synd om mamman som snart hamnar hos fogden. Och Ts börjar minsann jobba i mitten på juni så i juli kan hon betala mer för sina kostnader men det låter inte som om Ts och systern tänker försörja sig helt själva.
    Anonym (Sanningen.) skrev 2016-05-24 17:30:44 följande:

Jag får inte heller ihop det. Plus att det är så synd om mamman som snart hamnar hos fogden. Och Ts börjar minsann jobba i mitten på juni så i juli kan hon betala mer för sina kostnader men det låter inte som om Ts och systern tänker försörja sig helt själva.

Vi kommer att hjälpa till för det räcker med en skuldsatt förälder och nej mamma kommer inte hamna hos kronofogden hon betalar sen har ingen av oss pratat med pappa sen mitten av april men vi har försökt ringa smsa men han svarar inte och det är inte vårat fel och lånen dom berättade han om innan dess och det vi fick reda på igår var av en annan.
    Anonym (Sanningen.) skrev 2016-05-24 17:11:21 följande:

Skuldsanering kommer han inte att få på nya skulder som han inte på något sätt har försökt betala av.

Ok :(
    EnAnonumius skrev 2016-05-24 17:22:34 följande:

1 just det vi har inte sett honom sen januari inte pratat med honom sen april

2 han berättade om lånen både före jul och i april och att han köpte vad han köpte det stog på FB.
    cemelie skrev 2016-05-24 17:28:46 följande:

Usch, jag känner igen det där. Min pappa och mamma skiljde sig när jag var ca 4 år. Och pappa hittade en ny kvinna ganska snabbt och dom flyttade ihop. Han flyttade ca 1 timma från mig och har alltid bott långt ifrån. I början fram tills jag var 18 träffade jag honom varannan helg. Men nu är jag snart 26 år, han bor kvar med samma kvinna, dom är gifta och har fosterbarn. Jag träffar min pappa ca 1-2ggr per år. Visst jag pratar med honom kanske varannan vecka. men jag känner att vi glider isär allt mer och mer. Otroligt tråkigt och jag blir otroligt ledsen när jag tänker på det.

:(
  • Tom Araya

Jag tycker hela historien låter märklig kring ekonomi, separation, nya partners och sådant, så jag undrar om TS verkligen är insatt...

Lån på gemensam egendom är i regel gemensamma och inget som bara står på den ena, i synnerhet inte om det är lån med egendomen som säkerhet, vilket ofta hus är.

Varifrån har TS fått informationen om vad pappans sambo säger om TS mamma?

Hur vet TS varför TS föräldrar separerade och exakt alla detaljer bakom?

• Anonym (M)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 16:42:58 följande:
    Det kändes så bara och vi har försökt att prata med pappa men han lyssnar inte vi vill att han ska ordna upp sin ekonomi blev bara besviken när vi såg att han köpt till hennes barn men det är upp till honom men vi känner oss allmänt bortvalda bortglömda av honom och det har egentligen inget med presenter att göra och vi hoppas han kommer på studenten
    Är pappans fru bjuden på studenten?
Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(