• Anonym (Oroliga och ledsna barn)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Vi är 3 syskon i åldern 18. 21 och 22 Vår pappa lämnade mamma han hade hittat en annan kvinna. Han kommer inte och hälsat på och han ger oss några hundra när vi fyller år men den kvinna han bor ihop med hon har en dotter och till henne köper han saker.

Det som är jobbigast är att han glömt oss vi som är hans barn. Mitt syskon tar studenten snart och vi tror inte han kommer då heller för nu är det mer än 4 månader sen han kom till oss. Vi bor med mamma och vi älskar henne men vi vill ha våran pappa också. Han bor 28 mil från oss men är ute och reser och vi vet att han har varit i närheten där vi bor men kommer inte till oss ändå. När mamma och pappa bodde ihop och vi var en familj då hade vi det bra även om våra föräldrar bråkade ibland det var inga allvarliga bråk dom hade lite olika syn på saker ibland bara.

• Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(
  • molly50
    Blomma73 skrev 2016-05-30 11:27:30 följande:

Läs gärna i ts pappas tråd om hur han resonerar kring den nya, exet och sina barn. Tragiskt och oerhört ytlig person enligt min uppfattning. ( ska jag välja den nya eller barnen, tror jag den heter).

Exakt! Att han ens behöver starta en sådan tråd är så fruktansvärt sorgligt!
    För de allra flesta,som är normalt funtade,så behöver man inte ens fundera på det.
    Han är kanske mentalt nedtryckt av sin nya kvinna,men det är ju ingen ursäkt.
    Barnen borde komma före.

Länkar till tråden:
    www.familjeliv.se/forum/thread/76463980-barnen-eller-den-nya
    Mattias och Hannah.

Hej. Vi har läst i pappas tråd och det är både hemskt och ledsamt att läsa och om han kommer och ber om förlåtelse så kommer vi att förlåta och det kommer mamma göra också. Vi är rädda för att mamma håller på att gå i väggen och vi hjälper till så mycket vi kan nu men detta pappa skriver är inte roligt att läsa och jag var med mamma och tittade på morfar efter att han hade dött och det var inte roligt det var morfar men ändå inte och där hade mamma suttit dag efter dag tills han dog. Ibland önskar jag att pappa var död men ändå inte för jag och syskon och andra vill att han blir pappa igen.

• EnAnonumius
    Blomma73 skrev 2016-05-30 11:27:30 följande:
    Läs gärna i ts pappas tråd om hur han resonerar kring den nya, exet och sina barn. Tragiskt och oerhört ytlig person enligt min uppfattning. ( ska jag välja den nya eller barnen, tror jag den heter).
    Ja om det är pappan till barnen i den andra tråden så kan ju jag säga så här.

Det är en man som inte bryr sig om innehåll i en person i grunden. En konflikträdd mes som gillar tomma skal som han kan doppa i.
    Ja jag vet att det kan låta hämskt att skriva det i denna tråden.

Bäst att tillägga.
    Ja barnen är vuxna och ska ha vuxen ansvar och ha delansvar för att relationen med familjen funkar.
    Dock så skadar de inte att (om de är pappan till dem som skrivit den andra tråden) att få insikt i hur pappan tänker och resonerar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.

[quote=76672909][quote-nick]EnAnonumius skrev 2016-05-30 21:04:58 följande:[/quote-nick]Ja om det är pappan till barnen i den andra tråden så kan ju jag säga så här.

Det är en man som inte bryr sig om innehåll i en person i grunden. En konflikträdd mes som gillar tomma skal som han kan doppa i.

Ja jag vet att det kan låta hämskt att skriva det i denna tråden.

Bäst att tillägga.

Ja barnen är vuxna och ska ha vuxen ansvar och ha delansvar för att relationen med familjen funkar.

Dock så skadar de inte att (om de är pappan till dem som skrivit den andra tråden) att få insikt i hur pappan tänker och resonerar.

[/quote

Pappa har inte varit så här förut detta är något som hänt det senaste året och hur någon kan bli så som han är och skriver är skrämmande. Farmor har sagt att han är så här för att den kvinnan han träffar måste ha vridit om hans huvud och att han kanske är i någon kris och vi alla hoppas att han ska vakna upp och märka att vi alla finns och att vi är hans rätta familj.

Kommer att strunta i och läsa något mera på pappas sida några dagar nu för det blir så jobbigt och det har mina syskon sagt också. Vi vill ha våran pappa tillbaka ju

Pappa kom inte till studenten han sa att han inte ville träffa vår mamma. Han sa att han skulle göra något för den som tog studenten senare och det är inte mitt syskon så intresserad av.
    Hur kan man strunta i att ett barn tar studenten?
    Mamma ställde upp och gjorde precis allt för att det skulle bli en fin student och vi syskon hjälpte också till men ändå hade mitt syskon som tog studenten nära att gråta.

• Anonym (Wtf)

Haha pappan har skrivit en tråd också? På riktigt? Hur stor är chansen för det? Jag tror inte på detta...

Anonym (Wtf) skrev 2016-06-15 17:53:45 följande:

Haha pappan har skrivit en tråd också? På riktigt? Hur stor är chansen för det? Jag tror inte på detta...

Alla får tro vad dom vill.
  • molly50
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-06-15 17:50:03 följande:

Pappa kom inte till studenten han sa att han inte ville träffa vår mamma. Han sa att han skulle göra något för den som tog studenten senare och det är inte mitt syskon så intresserad av.
    Hur kan man strunta i att ett barn tar studenten?
    Mamma ställde upp och gjorde precis allt för att det skulle bli en fin student och vi syskon hjälpte också till men ändå hade mitt syskon som tog studenten nära att gråta.

Så med andra ord så ljög han, i den andra tråden, när han skrev att han hade firat ditt syskons student?
    Fy vilket svek!
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(