• Anonym (Oroliga och ledsna barn)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Vi är 3 syskon i åldern 18. 21 och 22 Vår pappa lämnade mamma han hade hittat en annan kvinna. Han kommer inte och hälsat på och han ger oss några hundra när vi fyller år men den kvinna han bor ihop med hon har en dotter och till henne köper han saker.

Det som är jobbigast är att han glömt oss vi som är hans barn. Mitt syskon tar studenten snart och vi tror inte han kommer då heller för nu är det mer än 4 månader sen han kom till oss. Vi bor med mamma och vi älskar henne men vi vill ha våran pappa också. Han bor 28 mil från oss men är ute och reser och vi vet att han har varit i närheten där vi bor men kommer inte till oss ändå. När mamma och pappa bodde ihop och vi var en familj då hade vi det bra även om våra föräldrar bråkade ibland det var inga allvarliga bråk dom hade lite olika syn på saker ibland bara.

• Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(
    Anonym (N) skrev 2016-06-16 05:04:12 följande:

Men för fan, dumpa honom!

Har försökt glömma honom av och till men pappa är ändå pappa.
  • molly50
    Brumma skrev 2016-06-15 18:46:02 följande:
    molly50 skrev 2016-06-15 18:23:08 följande:

Så med andra ord så ljög han, i den andra tråden, när han skrev att han hade firat ditt syskons student?

Fy vilket svek!

Kan ju vara så att det faktiskt inte ÄR pappan som skrivit den tråden utan en helt annan person som inte har med TS att göra...
    Ja,det KAN vara så. Men det KAN också vara pappan som har skrivit den andra tråden.
    Men innan jag vet hur det ligger till med den saken så tänker jag inte spekulera utan tar det bara för vad det är och svarar som om det vore pappan som startat den ena tråden och barnen den andra.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-06-15 19:35:03 följande:
    :( :( :(
    Helt ärligt så tycker jag att ni inte borde ge honom några fler chanser. Jag tycker att han har försatt alla chanser han har fått.
    Han verkar vara en riktig mes som inte vågar sätta ner foten till sin nya och säga ifrån.
    Enligt den andra tråden så ska hans nya ha varit otrogen med hans ex och att han har flyttat till sin lägenhet.
    Så man kan ju säga att han har fått smaka på sin egen medicin nu.
    Men om han ändå inte kontaktar er så visar han ju var han står.
    Jag förstår att det är jobbigt när det handlar om er pappa.
    Men frågan är vad som vore bäst för er. En pappa som inte vill ha kontakt alls eller en pappa som vill ha kontakt men ändå inte bryr sig?
    Han är ju en idiot!
    Han visar ju gång på gång att han inte förtjänar att ha kontakt med någon av er eller er mamma.
    Mattias och Hannah.
    molly50 skrev 2016-06-16 11:43:01 följande:

Ja,det KAN vara så. Men det KAN också vara pappan som har skrivit den andra tråden.

Men innan jag vet hur det ligger till med den saken så tänker jag inte spekulera utan tar det bara för vad det är och svarar som om det vore pappan som startat den ena tråden och barnen den andra.

Vi barn har starat denna tråden och om det är pappa eller inte som startat den andra är vi inte hundra procent på fast mycket i den tråden stämmer in har inte kollat den andra tråden på ett tag och vill inte det nu heller
  • molly50
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-06-16 11:57:38 följande:
    Vi barn har starat denna tråden och om det är pappa eller inte som startat den andra är vi inte hundra procent på fast mycket i den tråden stämmer in har inte kollat den andra tråden på ett tag och vill inte det nu heller
    Ok. Ja,jag tror er.

Jag förstår det. Men läser du de sista kommentarerna han har skrivit om vad som hänt mellan honom och hans nya så kanske det skulle kännas lite bättre för dig.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (S)
    Brumma skrev 2016-06-15 18:54:05 följande:

Visst borde han kommit men samtidigt - här försöker han ju uppmärksamma ditt syskon och föreslår att DE ska göra något tillsammans - och det är inte ditt syskon intresserad av?

Om intresset att ha kontakt vore viktigast så borde man väl kunna uttalande en gemensam kompromiss och ta en utsträckt hand?

Det viktigaste var ju - enligt dig - att ta upp kontakten? Eller?

Så du menar att barnet ska vara glad att pappa åtminstone vill hitta på något tillsammans. Haha så jäkla illa. Det är väl klart att man inte vill ha kontakt med en svikande förälder som inte ens kan ta sig till sitt barns student pga att där finns EN människa den inte vill träffa. Den föräldern är inte värd att kallas förälder mer.
  • Furienna

Han har till och med tillbaka med häxan nu, fast hon låg med sitt ex. Herregud... Rynkar på näsan

• Brumma
    Anonym (S) skrev 2016-06-16 13:34:37 följande:

Så du menar att barnet ska vara glad att pappa åtminstone vill hitta på något tillsammans. Haha så jäkla illa. Det är väl klart att man inte vill ha kontakt med en svikande förälder som inte ens kan ta sig till sitt barns student pga att där finns EN människa den inte vill träffa. Den föräldern är inte värd att kallas förälder mer.

Jag hade nog tyckt att det viktigaste var att ha en relation och göra något tillsammans med min förälder själv istället för att sätta mina föräldrar i samma rum mot deras vilja på min student ja.

Eller nog.. Kan snarare garantera att relationen varit viktigare än det...

Vid den åldern hade jag tillräckligt med mognad för att ha förståelse för att man inte fixa att umgås med alla.
  • molly50
    Brumma skrev 2016-06-19 11:47:25 följande:
    Jag hade nog tyckt att det viktigaste var att ha en relation och göra något tillsammans med min förälder själv istället för att sätta mina föräldrar i samma rum mot deras vilja på min student ja.

Vid den åldern hade jag tillräckligt med mognad för att ha förståelse för att man inte fixa att umgås med alla.
    Jo,men barnen vill ju ha kontakt med pappan. Däremot inte med pappans nya.
    Men pappan verkar sakna den mognaden att inse att alla inte fixar att umgås med alla.
    Han förstår inte varför barnen inte vill ha kontakt med hans nya trots att hon skriver och talar illa om deras mamma (hans ex) och kallar henne för en massa vidriga saker och dessutom hindrar honom att ha kontakt med sin riktiga familj. Sina barn,föräldrar och sitt ex.
    Det är ju han som gör fel här. Inte barnen.
    Mattias och Hannah.
  • Brumma
    molly50 skrev 2016-06-19 12:28:16 följande:

Jo,men barnen vill ju ha kontakt med pappan. Däremot inte med pappans nya.

Men pappan verkar sakna den mognaden att inse att alla inte fixar att umgås med alla.

Han förstår inte varför barnen inte vill ha kontakt med hans nya trots att hon skriver och talar illa om deras mamma (hans ex) och kallar henne för en massa vidriga saker och dessutom hindrar honom att ha kontakt med sin riktiga familj. Sina barn,föräldrar och sitt ex.

Det är ju han som gör fel här. Inte barnen.

Att be att få göra något med bara barnen är ju faktiskt att just göra ngt med barnet - utan den nya. Vilket ju är precis vad de efterfrågat. Lite konstigt då att när pappan lyssnar så är de "inte intresserade. ."

Dessutom har pappan bott ensam fram tills för 1.5 månad sedan. Lite underligt att de inte då heller kunde åka till pappa..

Ja pappan har gjort fel. Men tonåringar och vuxna människor har även de ansvar för att få en fungerande relation. Om pappan föreslår att träffas bara han och barnet och då får ett nej så är det INTE han som väljer bort barnet utan tvärtom.
  • molly50
    Brumma skrev 2016-06-19 14:20:58 följande:
    Att be att få göra något med bara barnen är ju faktiskt att just göra ngt med barnet - utan den nya. Vilket ju är precis vad de efterfrågat. Lite konstigt då att när pappan lyssnar så är de "inte intresserade. ."

Dessutom har pappan bott ensam fram tills för 1.5 månad sedan. Lite underligt att de inte då heller kunde åka till pappa..

Ja pappan har gjort fel. Men tonåringar och vuxna människor har även de ansvar för att få en fungerande relation. Om pappan föreslår att träffas bara han och barnet och då får ett nej så är det INTE han som väljer bort barnet utan tvärtom.
    Ja,visst har även barnen ett ansvar som nästan vuxna.
    Men det är väl inte bara de som ska behöva anstränga sig för att de och pappan ska kunna ha kontakt.
    De har både skickat sms och ringt till pappan utan att få svar.
    Så vad mer kan de göra?
    Att åka hem till pappan och hans nya är nog inte aktuellt i det här fallet.
    Inte så länge han är tillsammans med henne.

Och det papppan har gjort är att skicka några sms. Det senaste när det yngsta barnet tog studenten.
    Då skickade han ett grattis.
    Sen har han skickat lite pengar då och då.
    Väldigt ansträngande och ansvarstagande,inte sant. ^^
    Och sen har han erbjudit barnet,som tog studenten,att följa med honom och hans nya på en resa. (En resa som han,för övrigt,säljer en massa saker för att överhuvudtaget ha råd med)
    Fast han vet att barnen inte vill ha med hans nya att göra efter allt hon har gjort.
    Så han visar inget intresse han heller,i så fall.
    Och han om någon ska väl vara den vuxna här,kan jag tycka.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (S)
    Brumma skrev 2016-06-19 11:47:25 följande:

Tycker att det är pappans skyldighet att vara mogen nog att kunna bortse från sina privata problem på sitt barns studentdag. Finns ingen ursäkt alls att inte gå dit.
Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(