• Anonym (Oroliga och ledsna barn)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Vi är 3 syskon i åldern 18. 21 och 22 Vår pappa lämnade mamma han hade hittat en annan kvinna. Han kommer inte och hälsat på och han ger oss några hundra när vi fyller år men den kvinna han bor ihop med hon har en dotter och till henne köper han saker.

Det som är jobbigast är att han glömt oss vi som är hans barn. Mitt syskon tar studenten snart och vi tror inte han kommer då heller för nu är det mer än 4 månader sen han kom till oss. Vi bor med mamma och vi älskar henne men vi vill ha våran pappa också. Han bor 28 mil från oss men är ute och reser och vi vet att han har varit i närheten där vi bor men kommer inte till oss ändå. När mamma och pappa bodde ihop och vi var en familj då hade vi det bra även om våra föräldrar bråkade ibland det var inga allvarliga bråk dom hade lite olika syn på saker ibland bara.

• Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(
  • EnAnonumius
    Anonym (Vuxenansvar) skrev 2016-05-23 23:41:26 följande:
    Var har jag skrivit att du tycker att det är OK att pappan struntar i studenten? För att citera dig själv "Det där lyckades du få ihop alldeles på egen hand.."

Däremot har du skrivit att "Rättvisetänk mellan vuxna barn och yngre barn går liksom bort. Ni är VUXNA".
    Ett av syskonen är bara två år äldre än det "barn" som du tolkar det som att syskonen är missunnsamma emot, och därför undrar jag om du hade tyckt att 18-åringens känslor hade varit berättigade om vi haft en annan myndighetsålder eftersom du trycker så mycket på att de är vuxna.
    Intressant för övrigt att så många som lever med partners som har barn sedan tidigare är så ivriga att försvara när en förälder struntar i de barnen. En kan ju undra vad det beror på...
    TS som skriver är äldre än 18år. Det var TS som skrev detta med summan på presenterna och ett s.k "rättvisetänk" inte 18åringen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Bortskämda barn)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 21:54:25 följande:

Ok menar du att han drar sig undan för att vi är vuxna? Orkar inte tänka så mycket nu pga det som hänt den senaste timmen :(

Jag skulle nog ta avstånd från mina vuxna barn om dom räknade kronor på alla presenter, höll koll på exakt vilka summor jag la på presenter till andra och krävde att jag alltid skulle ge samma summor till dom. Tråkigt att aldrig kunna köpa en dyrare present till någon som verkligen behöver det utan att ens vuxna barn genast tar redan på värdet och kräver saker för samma summa....

Då skulle jag skämmas över hur jag fostrat mina barn och jag skulle känna att dom inte älskade mig utan bara såg mig som en pengako.

Men ni ser inte alls att ni också kan göra fel?
  • Anonym (E)

Vad är det med er här i tråden? Ni hänger upp er på helt irrelevanta saker, vem bryr sig om TS och hennes syskon också vill ha presenter av deras EGEN PAPPA? Antagligen är dom redan ledsna för att han struntar i dom emotionellt och då blir såna här saker som vem får vad en mycket större grej än det hade behövt vara. Dessutom är det väl känslan av att han bemödar sig att köpa något till bonusbarnet men till sina egna biologiska så bara hivar han fram en peng från plånboken och ba "här". Jaha tack du? Det är ingen tanke bakom att bara ge någon en fjuttig peng, det är ingen ansträngning direkt.

• Anonym (Bortskämda barn)
    Anonym (E) skrev 2016-05-24 06:40:04 följande:

Vad är det med er här i tråden? Ni hänger upp er på helt irrelevanta saker, vem bryr sig om TS och hennes syskon också vill ha presenter av deras EGEN PAPPA? Antagligen är dom redan ledsna för att han struntar i dom emotionellt och då blir såna här saker som vem får vad en mycket större grej än det hade behövt vara. Dessutom är det väl känslan av att han bemödar sig att köpa något till bonusbarnet men till sina egna biologiska så bara hivar han fram en peng från plånboken och ba "här". Jaha tack du? Det är ingen tanke bakom att bara ge någon en fjuttig peng, det är ingen ansträngning direkt.

Det underliga är ju att TS skriver att dom inte har någon kontakt med pappan, samtidigt vet dom detaljer om alla hans lån, räntor, vad hans pengar gått till och har koll på alla saker 16 åringen får och vet att 16 åringens mamma inte varit med och betalat dom sakerna. Det är mycket detaljer att veta om någon som man inte har nära kontakt med..

Dessutom så skriver TS att deras mamma är nära att hamna hos kronofogden och att dom lever fattigt i en liten lägenhet och beskyller dessa saker på deras pappa. Samtidigt missar hon helt att mammans ekonomiska bekymmer troligtvis främst beror på att hon har 2, snart 3 vuxna till som lever helt på hennes inkomst utan att bidra. Och som samtidigt förväntar sig att hon ska stå för födelsedagsfirande och presenter till sina vuxna barn..

Det känns som om TS gärna vill ge sin pappa skulden för allt ont.
  • EnAnonumius
    Du gapar på de andra om att de hänger upp sig på helt irrelevanta saker. Jag anser innan man klankar på andra på detta sättet så skall man sett till och läst tråden noggrant först för att se om det finna fog för klagomål.
  • Anonym (S)
    EnAnonumius skrev 2016-05-23 23:34:13 följande:

Ja i det kan jag hålla med faktiskt.

Att det är direkt oförskämt av pappan att inte komma till studenten i sig p.g. av ett gammalt ex. Det är ju liksom inte exet som tar studenten utan det är ju hans barn.

Så där skall pappan ha en spark i arslet med spetsig sko.

Med spetsig sko menar jag att det skall vara en metallspets som är vässad och rätt upp i dajmkrysset. 

För det är lågt av pappan att inte närvara på en student, för studenten kommer ju bara en gång i livet för en person.

Håller med. Om skon och allt :). Var själv med om detta förra året då min lillebror tog studenten. Hans mamma kom inte då hon inte ville träffa pappa. Oförlåtligt!
  • Anonym (S)

Håller med dig och det har jag också försökt få fram i tråden.

Om det hade fungerat så som många här vill få det att se ut så hade vi inte haft så mycket ohälsa som vi har idag.
  • Anonym (Dysfunktionellt)

Hur kan alla vara så tvärsäkra på att presenterna till 16-åringen är betalda av pappan? De kanske är dennes mamma som  betalat? Ska hon strunta i att ge sitt barn presenter bara för att hennes sambo struntar i sina biologiska  barn? 

TS pappa må vara en svikare. Tyvärr tillhör det livet att bli ratad, alla blir det någon gång. Att fastna i emotionelllt ältande leder ingen vart. 

• Anonym (Oroliga och ledsna barn)

På många låter det som att det är vårat fel att inte pappa besöker oss och jag menar inte att han måste komma dit som vi bor och hur vi kan veta om hans lån är för att han berättade det själv för en månad sen han tog kontakten själv då och berättade om att vi barn inte kunde få något av honom för han skulle fixa till sin ekonomi det var sista gången han hörde av sig och nej mamma är inte nära att hamna hos kronofogden för hon betalar lånet som hon och pappa har mamma har sagt att om pappa vill komma till lägenheten så kan hon gå till någon vän så pappa och vi får träffas själva om han nu vill komma Så sluta skylla på oss och mamma för att pappa inte besöker oss

• EnAnonumius
    Anonym (Dysfunktionellt) skrev 2016-05-24 08:40:58 följande:
    Hur kan alla vara så tvärsäkra på att presenterna till 16-åringen är betalda av pappan? De kanske är dennes mamma som  betalat? Ska hon strunta i att ge sitt barn presenter bara för att hennes sambo struntar i sina biologiska  barn? 

TS pappa må vara en svikare. Tyvärr tillhör det livet att bli ratad, alla blir det någon gång. Att fastna i emotionelllt ältande leder ingen vart. 
    Ja hur kan alla vara så tvärsäkra?
    Kan ju ha med att göra att man svara baserat på TS ord?
    TS är ju den som har förmedlat att pappan har betalat present 16åringen.

Ganska så dysfunktionellt att inte läsa tråden innan (i synnerhet TSens) inlägg innan man godtyckligt klämmer ur sig hur "alla" svarar "tvär säkert".

Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(