• Anonym (Oroliga och ledsna barn)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Vi är 3 syskon i åldern 18. 21 och 22 Vår pappa lämnade mamma han hade hittat en annan kvinna. Han kommer inte och hälsat på och han ger oss några hundra när vi fyller år men den kvinna han bor ihop med hon har en dotter och till henne köper han saker.

Det som är jobbigast är att han glömt oss vi som är hans barn. Mitt syskon tar studenten snart och vi tror inte han kommer då heller för nu är det mer än 4 månader sen han kom till oss. Vi bor med mamma och vi älskar henne men vi vill ha våran pappa också. Han bor 28 mil från oss men är ute och reser och vi vet att han har varit i närheten där vi bor men kommer inte till oss ändå. När mamma och pappa bodde ihop och vi var en familj då hade vi det bra även om våra föräldrar bråkade ibland det var inga allvarliga bråk dom hade lite olika syn på saker ibland bara.

• Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Sanningen.) skrev 2016-05-23 20:43:01 följande:

Banken kan inte neka dem att sälja, dock blir ev. lån som är kvar blancolån istället för bostadslån.

Klart banken kan neka! Jag jobbar med sådant här och varit med om flera affärer där banken sagt emot, ibland går det att lösa å ibland inte å då kan dom inte sälja. Så dom kan visst neka, det dom nekar är då blancolån. Tror du vem som helst kan gå å ta blancolån? Å nekar dom blancolån kan man inte sälja för man har ju en skuld kopplad på fastigheten. Man kan inte sälja ett hus som är belånat. Man måste lösa inteckningen dvs lånen som finns på fastigheten vid försäljning. Så är man inte kreditvärdig för blancolån kan man de facto tvingas stå kvar med sitt alldeles överbelånade hus!
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 20:41:44 följande:

Det är inte huslån dom har kvar utan 1 annat sen har pappa tagit alla andra lån på egen hand. Vet att det kan låta osannolikt att ha så mycket i lån som pappa har och vi önskar att han inte hade dom men nu har han det tyvärr :(

Klart det inte är huslån då huset är sålt. Då lägger man om lånen till blancolån. Eller menar du helt plötsligt att det inte var pga huset skulden de har gemensamt kom ifrån längre?
    Anonym (Vienna) skrev 2016-05-23 21:20:55 följande:

Klart det inte är huslån då huset är sålt. Då lägger man om lånen till blancolån. Eller menar du helt plötsligt att det inte var pga huset skulden de har gemensamt kom ifrån längre?

Det var och är en annan skuld som pappa och mamma har tillsammans och har inget med huslånet att göra men det lånet dom har tillsammans är inte så stort som lånen pappa har själv. Fick reda på nyss att pappa är dömd i tingsrätten också :( Tankar i huvudet nu är vad? Varför? Hur? Och tänker ja jag vet inte vad och gråter, pappa var altid glad förut och på somrarna satt vi tillsammans och grillade korv nu snurrar allt för detta är inte pappa han skulle aldrig bryta mot någon lag :( Usch
  • Brumma
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 21:05:18 följande:

Vi tycker det ska vara rättvist så om vi kanske får 50 kr så ska inte nån ha något mera sen vill inte jag och mina syskon ha något för lånade pengar och nej vi har inte krävt att han ska vara med och anordna fester det vi önskat är att han ska kunna komma.

Rättvisetänk mellan vuxna barn och yngre barn går liksom bort. Ni är VUXNA.

Jag har två små barn och en tonårig bonusdotter. Kan ju säga att presenterna varierat väldigt mycket och att ge exakt samma summa är ju bara löjligt. Man har olika önskningar och behov helt enkelt.

Tyvärr. Hur dåligt det än är av er pappa att inte ta sitt ansvar för er relation så kommer detta tillbaka om och om igen och omöjliggör att känna för er en längre tid. Det landar i samma sak hela tiden - ni är VUXNA! Rättvisetänk på kronan gällande presenter?!?!!

Jag undrar faktiskt lite om er pappa är medveten om detta och att det är en av anledningarna till att han drar sig undan?
  • Brumma
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 21:38:33 följande:

Det var och är en annan skuld som pappa och mamma har tillsammans och har inget med huslånet att göra men det lånet dom har tillsammans är inte så stort som lånen pappa har själv. Fick reda på nyss att pappa är dömd i tingsrätten också :( Tankar i huvudet nu är vad? Varför? Hur? Och tänker ja jag vet inte vad och gråter, pappa var altid glad förut och på somrarna satt vi tillsammans och grillade korv nu snurrar allt för detta är inte pappa han skulle aldrig bryta mot någon lag :( Usch

Fast du återkommer ju till art det var just huslånet upprepade gånger.
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 13:47:47 följande:

Det är lån på hus fast huset är sålt så ingen av oss bor där.

Brumma skrev 2016-05-23 21:43:46 följande:

Fast du återkommer ju till art det var just huslånet upprepade gånger.

Då skrev jag fel sorry :( Det som dom använde det lånet till var att renovera huset
    Brumma skrev 2016-05-23 21:39:25 följande:

Jag har två små barn och en tonårig bonusdotter. Kan ju säga att presenterna varierat väldigt mycket och att ge exakt samma summa är ju bara löjligt. Man har olika önskningar och behov helt enkelt.

Tyvärr. Hur dåligt det än är av er pappa att inte ta sitt ansvar för er relation så kommer detta tillbaka om och om igen och omöjliggör att känna för er en längre tid. Det landar i samma sak hela tiden - ni är VUXNA! Rättvisetänk på kronan gällande presenter?!?!!

Jag undrar faktiskt lite om er pappa är medveten om detta och att det är en av anledningarna till att han drar sig undan?

Ok menar du att han drar sig undan för att vi är vuxna? Orkar inte tänka så mycket nu pga det som hänt den senaste timmen :(
  • Anonym (Vuxenansvar)
    Brumma skrev 2016-05-23 21:39:25 följande:

Det "lilla" barnet är vad jag kan utläsa av TS 16 år.

Det är inte direkt ett småbarn vi snackar om att TS och hens yngre syskon skulle vara "avundsjuk" på vilket gör din jämförelse med dina barn och bonusbarn rätt ovidkommande.
  • Brumma
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-23 21:54:25 följande:

Ok menar du att han drar sig undan för att vi är vuxna? Orkar inte tänka så mycket nu pga det som hänt den senaste timmen :(

Nej absolut inte :)

Men synsättet "om vi bara får 50:- ska ingen annan få mer" känns lite (mycket) sniket. Tänker att det kan vara lite avtrubbande och kännas väldigt otacksamt. Som om ni vill ha honom i ert liv för att få saker.

Jag säger inte att det ÄR så, men att det inte är ett speciellt attraktivt drag att se hos sina vuxna barn. Att ksnske ibte känna sig efterlängtad om man inte kommer med dyra presenter..
  • Anonym (Sanningen.)
    Anonym (Vuxenansvar) skrev 2016-05-23 21:56:13 följande:

Det "lilla" barnet är vad jag kan utläsa av TS 16 år.

Det är inte direkt ett småbarn vi snackar om att TS och hens yngre syskon skulle vara "avundsjuk" på vilket gör din jämförelse med dina barn och bonusbarn rätt ovidkommande.

Ts och hennes syskon har också varit 16 år och fått fina födelsedagspresenter. Varför skulle hans bonusbarn inte kunna få detsamma när hen fyllde 16? Hur kan det på något sätt bli orättvist för Ts och hennes syskon?
Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(