• Anonym (Oroliga och ledsna barn)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Vi är 3 syskon i åldern 18. 21 och 22 Vår pappa lämnade mamma han hade hittat en annan kvinna. Han kommer inte och hälsat på och han ger oss några hundra när vi fyller år men den kvinna han bor ihop med hon har en dotter och till henne köper han saker.

Det som är jobbigast är att han glömt oss vi som är hans barn. Mitt syskon tar studenten snart och vi tror inte han kommer då heller för nu är det mer än 4 månader sen han kom till oss. Vi bor med mamma och vi älskar henne men vi vill ha våran pappa också. Han bor 28 mil från oss men är ute och reser och vi vet att han har varit i närheten där vi bor men kommer inte till oss ändå. När mamma och pappa bodde ihop och vi var en familj då hade vi det bra även om våra föräldrar bråkade ibland det var inga allvarliga bråk dom hade lite olika syn på saker ibland bara.

• Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(
    molly50 skrev 2016-06-15 18:23:08 följande:
    Så med andra ord så ljög han, i den andra tråden, när han skrev att han hade firat ditt syskons student?
    Fy vilket svek!
    Han skickade ett grattis på sms kanske var det han menade med att fira men det var allt han gjorde.
    Vi saknar pappa.
  • molly50
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-06-15 18:33:51 följande:
    Han skickade ett grattis på sms kanske var det han menade med att fira men det var allt han gjorde.
    Vi saknar pappa.
    Men fy så dåligt!
    Jag vet att han skrev i den andra tråden att han inte ville träffa er mamma.
    Men att straffa er barn för det är så lågt man kan sjunka.
    Mattias och Hannah.
  • Brumma
    Anonym (Wtf) skrev 2016-06-15 17:53:45 följande:

Haha pappan har skrivit en tråd också? På riktigt? Hur stor är chansen för det? Jag tror inte på detta...

molly50 skrev 2016-06-15 18:23:08 följande:

Så med andra ord så ljög han, i den andra tråden, när han skrev att han hade firat ditt syskons student?

Fy vilket svek!

Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-06-15 18:33:51 följande:

Vi saknar pappa.

Kan ju vara så att det faktiskt inte ÄR pappan som skrivit den tråden utan en helt annan person som inte har med TS att göra...
  • Brumma
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-06-15 17:50:03 följande:

Pappa kom inte till studenten han sa att han inte ville träffa vår mamma. Han sa att han skulle göra något för den som tog studenten senare och det är inte mitt syskon så intresserad av.

Hur kan man strunta i att ett barn tar studenten?

Mamma ställde upp och gjorde precis allt för att det skulle bli en fin student och vi syskon hjälpte också till men ändå hade mitt syskon som tog studenten nära att gråta.

Visst borde han kommit men samtidigt - här försöker han ju uppmärksamma ditt syskon och föreslår att DE ska göra något tillsammans - och det är inte ditt syskon intresserad av?

Om intresset att ha kontakt vore viktigast så borde man väl kunna uttalande en gemensam kompromiss och ta en utsträckt hand?

Det viktigaste var ju - enligt dig - att ta upp kontakten? Eller?
    Brumma skrev 2016-06-15 18:54:05 följande:

Visst borde han kommit men samtidigt - här försöker han ju uppmärksamma ditt syskon och föreslår att DE ska göra något tillsammans - och det är inte ditt syskon intresserad av?

Om intresset att ha kontakt vore viktigast så borde man väl kunna uttalande en gemensam kompromiss och ta en utsträckt hand?

Det viktigaste var ju - enligt dig - att ta upp kontakten? Eller?

Ja vi vill ha kontakt med honom men han vill inte för att vi bor med mamma eller först vill han och sen vill han inte han ändrar sig gång på gäng så vi vet inte när vi kommer att se honom igen

Tex smsade han för några veckor sen och ville ringa klockan 19 jag satt och väntade men han ringde aldrig.

det vi inte vill är att träffa pappas nya.
    molly50 skrev 2016-06-15 18:40:23 följande:

Men fy så dåligt!

Jag vet att han skrev i den andra tråden att han inte ville träffa er mamma.

Men att straffa er barn för det är så lågt man kan sjunka.

:( :( :(
  • Tow2Mater

TS du och din pappa skriver väldigt lika i stil, har han hjälpt dig mycket med dina läxor genom åren kanske,..?

• Anonym (N)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-06-15 17:50:03 följande:

Pappa kom inte till studenten han sa att han inte ville träffa vår mamma. Han sa att han skulle göra något för den som tog studenten senare och det är inte mitt syskon så intresserad av.
    Hur kan man strunta i att ett barn tar studenten?
    Mamma ställde upp och gjorde precis allt för att det skulle bli en fin student och vi syskon hjälpte också till men ändå hade mitt syskon som tog studenten nära att gråta.

Men för fan, dumpa honom!
  • Ess
    Anonym (Wtf) skrev 2016-06-15 17:53:45 följande:

Haha pappan har skrivit en tråd också? På riktigt? Hur stor är chansen för det? Jag tror inte på detta...

Tow2Mater skrev 2016-06-16 04:33:35 följande:

TS du och din pappa skriver väldigt lika i stil, har han hjälpt dig mycket med dina läxor genom åren kanske,..?

Pappa hjälpte oss alla med läxorna när han var hemma och inte var ute och reste för sitt jobb annars var det mamma som hjälpte oss
Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(