Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Våran pappa struntar i oss barn :(

Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 16:42:58 följande:
    Det kändes så bara och vi har försökt att prata med pappa men han lyssnar inte vi vill att han ska ordna upp sin ekonomi blev bara besviken när vi såg att han köpt till hennes barn men det är upp till honom men vi känner oss allmänt bortvalda bortglömda av honom och det har egentligen inget med presenter att göra och vi hoppas han kommer på studenten
    Är pappans fru bjuden på studenten?
  • Anonym (M)
    Anonym (Sanningen.) skrev 2016-05-24 17:30:44 följande:
    Jag får inte heller ihop det. Plus att det är så synd om mamman som snart hamnar hos fogden. Och Ts börjar minsann jobba i mitten på juni så i juli kan hon betala mer för sina kostnader men det låter inte som om Ts och systern tänker försörja sig helt själva.
    Jag tänker att det är konstigt att 21åringen och 22åringen först nu väljer att försöka leta jobb. Hur har man försörjt sig dessa 3-4 år efter studenten?
  • Anonym (M)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 20:45:42 följande:
    Nej
    Varför inte?
  • Anonym (M)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 20:45:12 följande:

[quote=76655232][quote-nick]Anonym (M) skrev 2016-05-24 20:35:38 följande:[/quote-nick]Jag tänker att det är konstigt att 21åringen och 22åringen först nu väljer att försöka leta jobb. Hur har man försörjt sig dessa 3-4 år efter studenten?[/quote

Gått utbildning för att komma in på universitet och mitt syskon går på universitetet

Jag tog studenten för 6 år sedan. Har jobbat sedan dess, antingen heltid, deltid eller på timme. Har även avverkat 5 år på universitetet. Har inte en sekund förlitat mig på att mina föräldrar ska betala för mig. Jag bodde hemma något år efter studenten, visserligen, men betalade för mig och har som sagt försörjt mig själv helt och hållet sedan dagen jag sprang ut. Och då har mina föräldrar alltid haft de väldigt gott ställt. Enligt mig är din förklaring inte acceptabel, särskilt inte om mamma går på knäna. För övrigt, som någon sa här ovan, så finns CSN och det enda som krävs för att få fullt studiemedel (vilket just nu når nästan 10,000 kr) är att man klarar sina kurser. That's it. 
  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2016-05-24 20:56:46 följande:
    Jag tog studenten för 6 år sedan. Har jobbat sedan dess, antingen heltid, deltid eller på timme. Har även avverkat 5 år på universitetet. Har inte en sekund förlitat mig på att mina föräldrar ska betala för mig. Jag bodde hemma något år efter studenten, visserligen, men betalade för mig och har som sagt försörjt mig själv helt och hållet sedan dagen jag sprang ut. Och då har mina föräldrar alltid haft de väldigt gott ställt. Enligt mig är din förklaring inte acceptabel, särskilt inte om mamma går på knäna. För övrigt, som någon sa här ovan, så finns CSN och det enda som krävs för att få fullt studiemedel (vilket just nu når nästan 10,000 kr) är att man klarar sina kurser. That's it. 
    Menar inte med detta att peka finger åt någon. Menar mer att det är fullt möjligt att, under tiden man studerar, ta fullt studielån och dessutom jobba vid sidan av studierna och att man som 20+ faktiskt är vuxen och har ett ansvar att försörja sig själv och betala för sig om man bor hemma. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 20:59:19 följande:
    För att hon varit så otrevlig
    Vill ni gå vidare och få en bra relation med er pappa igen så kanske det finns en idé att bjuda hela hans liv? Hans fru och hennes barn också? Svårt att få en bra relation med någon när man inte accepterar hela dennes liv och väsen liksom. Jag fattar att det kan vara tufft men ibland tjänar man som tusan på att vara "the bigger person".
  • Anonym (M)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 21:03:53 följande:
    Vi hade jobb på helger och lov och så tills pappa stack för vi jobbade på hans företag det är långt att resa 28 mil till jobbet varje dag.
    Tur att det finns mer än ett jobb man kan börja på då :) Då har ni ju dessutom arbetslivserfarenhet så det ger ju er större chanser att få nästa jobb.
  • Anonym (M)
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 21:07:31 följande:
    Kanske har du rätt men då får vi ses senare dom har bott ihop nån månad bara och eftersom hon var så otrevlig mot mamma vill inte vi träffa henne nu och dom är inte gifta
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 21:08:36 följande:
    Skrev tidigare att jag börjar jobba 13/6 fast inte hos pappa
    Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 21:11:12 följande:

Tänker inte skriva mera idag måste få sova innan provet på utbildningen är i morgon

Klart förståeligt. Såklart du känner för din mamma som blivit dåligt bemött av såväl din pappa som hans nya. Lycka till.

Svar på tråden Våran pappa struntar i oss barn :(