Anonym (Oroliga och ledsna barn) skrev 2016-05-24 20:45:12 följande:
[quote=76655232][quote-nick]Anonym (M) skrev 2016-05-24 20:35:38 följande:[/quote-nick]Jag tänker att det är konstigt att 21åringen och 22åringen först nu väljer att försöka leta jobb. Hur har man försörjt sig dessa 3-4 år efter studenten?[/quote
Gått utbildning för att komma in på universitet och mitt syskon går på universitetet
Jag tog studenten för 6 år sedan. Har jobbat sedan dess, antingen heltid, deltid eller på timme. Har även avverkat 5 år på universitetet. Har inte en sekund förlitat mig på att mina föräldrar ska betala för mig. Jag bodde hemma något år efter studenten, visserligen, men betalade för mig och har som sagt försörjt mig själv helt och hållet sedan dagen jag sprang ut. Och då har mina föräldrar alltid haft de väldigt gott ställt. Enligt mig är din förklaring inte acceptabel, särskilt inte om mamma går på knäna. För övrigt, som någon sa här ovan, så finns CSN och det enda som krävs för att få fullt studiemedel (vilket just nu når nästan 10,000 kr) är att man klarar sina kurser. That's it.