• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Hej!

Finns det någon där ute som har tänkt "baka" (dvs att genom kost, tidpunkt, temperatur mm försöka påverka vilket kön det blir) en lite flicka eller pojke nu 2016 och vill följas åt? Jag har tänkt försöka mig på en flicka!

Och ni som nu sitter där och tänker "ska man inte vara glad om man bara kan bli gravid", "varför har könet en sådan betydelse", "det viktiga är ju att barnet är friskt" mm....

Såklart! Ja! Det är en välsignelse att bli gravid och självklart är det viktigaste, prio ett, att barnet är friskt, men det kan vara "skoj" att försöka sig på denna teori som säger sig kunna påverka, till viss del, vilket kön det blir.

Någon som vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-08 21:22

Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 20:14
    Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90
    Agge83 - 2 pojkar
    Pinkrain - 1 pojke

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor
    Molle90 - 2 flickor

• Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016
  • Melloj
    Agge83 skrev 2016-05-08 22:11:49 följande:

Hej! :) här skulle jag vilka vara med :) har två pojkar innan på 11 & 8, nu skall det bakas en liten sladdis! Å klart att vi vill prova att baka en med snippa ;) men både jag å min nya man har två pojkar var så risken/chansen är väl inte så stor :) men kul stt prova iaf! Köpt tranbärskapslar, men hur många per dag tar ni? Samt intimtvål, för att sänka pH.. Skall efter mensen i slutet av maj inte dricka kaffe på kvällen å försöka med nc hjälp att ha sex fram till första dagen med pos äl test, brukar ha pos i 2 dagar. :)å avokado skall ätas oxå efter mensen... Kaffe för mannen kan dock bli svårt.. ;)

Du är så välkommen och vad roligt att vi bara blir fler och fler Jag äter också tranbärskapslar, 2 st varje dag och kalicium/magnesium 4 st samt 1 st folsyra. Tvättar mig varje dag med RFSUs intimtvål och använder Lactal var tredje dag. Har ägglossning imorgon men vi ska inte försöka denna månaden sätter igång på allvar i juni så nu har jag en månad som jag ska skärpa mig med dieten framförallt rött kött... kommer bli svårt Jag har iallafall fått min man till att vara med "lite" på dieten och han börjar en vecka innan nästa ägglossning. Det ultimata är juh att han även ska följa dieten i minst sex veckor men det funkar inte. För honom kommer detta att hända: Max två koppar kaffe, han äter vitaminer, inget rött kött samt äta 10 bitar lakrits (för att sänka testosteronet och ett glas grapefruktjuice varje dag för att höja östrogenet). Kul!
  • Agge83
    Melloj skrev 2016-05-09 12:33:07 följande:

Du är så välkommen och vad roligt att vi bara blir fler och fler Jag äter också tranbärskapslar, 2 st varje dag och kalicium/magnesium 4 st samt 1 st folsyra. Tvättar mig varje dag med RFSUs intimtvål och använder Lactal var tredje dag. Har ägglossning imorgon men vi ska inte försöka denna månaden sätter igång på allvar i juni så nu har jag en månad som jag ska skärpa mig med dieten framförallt rött kött... kommer bli svårt Jag har iallafall fått min man till att vara med "lite" på dieten och han börjar en vecka innan nästa ägglossning. Det ultimata är juh att han även ska följa dieten i minst sex veckor men det funkar inte. För honom kommer detta att hända: Max två koppar kaffe, han äter vitaminer, inget rött kött samt äta 10 bitar lakrits (för att sänka testosteronet och ett glas grapefruktjuice varje dag för att höja östrogenet). Kul!

Två koppar kaffe kommer min sambo aldrig nöja sig med.. ;) men lakrits och grapejuice kan jag nog få honom till samt duscha varmt ;) och sex varje dag kommer han ju definitivt inte säga nej till!
  • Molle90
    Melloj skrev 2016-05-09 12:26:20 följande:

Vad roligt du är så välkommen! När ska ni börja försöka?

Vi började september förra året och hade missfall november -15 och februari -16 i vecka 10, nu är vi inne på 3dje försöket :)
  • pinkrain

En tråd för mig. Har en son på 2,5 år och nu hade det varit skoj med en liten flicka. :) 

• pojkmorsan

Usch! De e jobbigt med MF har själv varit med om det men bara ett måste vara hemskt!! :(

Det kommer nog gå Bättre denna gången ska du se :)

Längtar mycket efter att kicka igång nu men räknar med att de kommer ta ett tag men hoppas de går fort.. Funderar på att köpa glandin men vet inte va de har för inverkan på dotter försöket ska forska i ämnet det är ju grymt för o bli gravid iaf!!

• pinkrain

Skulle verkligen inte vara några frågetecken på texten ovan!!! Jag kör eller tänkt köra efter detta med sex några dagar innan ÄL. Hade ÄL i torsdags/ fredags lite osäker och hade bara sex på lördagen det kanske är för många dagar innan men jag tänker typ fyra dagar innan. Men kan ju bli svårt att det tar sig alla då. Får se var typ första försöket.

Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016