• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Hej!

Finns det någon där ute som har tänkt "baka" (dvs att genom kost, tidpunkt, temperatur mm försöka påverka vilket kön det blir) en lite flicka eller pojke nu 2016 och vill följas åt? Jag har tänkt försöka mig på en flicka!

Och ni som nu sitter där och tänker "ska man inte vara glad om man bara kan bli gravid", "varför har könet en sådan betydelse", "det viktiga är ju att barnet är friskt" mm....

Såklart! Ja! Det är en välsignelse att bli gravid och självklart är det viktigaste, prio ett, att barnet är friskt, men det kan vara "skoj" att försöka sig på denna teori som säger sig kunna påverka, till viss del, vilket kön det blir.

Någon som vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-08 21:22

Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 20:14
    Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90
    Agge83 - 2 pojkar
    Pinkrain - 1 pojke

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor
    Molle90 - 2 flickor

• Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-05-05 15:20:35 följande:

Enligt info på länken var det via kosten man kunde sänka ph där nertill. Tycker det är jättesvårt. Funkar väl så där med dieten. Får nog i mig för mycket salt, har även ätit lite bröd och dricker inte massor med mjölk.

Väldigt väldigt svårt! Och enligt den länken jag la upp så skulle man testa var fjärde timme så att ens Ph låg på 0(?!) är det ens möjligt? Nej det får vara som det är nu.. jag hoppas dock att det sänks lite till på en månad. Jag äter bröd varje dag :-/ men dricker mkt mjölk och fil... jaja.. det får bli som det blir (men jag kan inte sluta reta mig på att jag inte kan sänka Ph till iallafall 4 )
  • vicky91

Vet ni hur det är med bröd? Har läst olika överallt. Ska man undvika det eller äta det på boy diet?

• Stora My
    vicky91 skrev 2016-05-06 08:40:55 följande:

Vet ni hur det är med bröd? Har läst olika överallt. Ska man undvika det eller äta det på boy diet?

Jag tror du kan äta det. Det verkar som att jäst är ogynnsamt för flickspermier.
  • Stora My
    Melloj skrev 2016-05-05 20:38:57 följande:

Väldigt väldigt svårt! Och enligt den länken jag la upp så skulle man testa var fjärde timme så att ens Ph låg på 0(?!) är det ens möjligt? Nej det får vara som det är nu.. jag hoppas dock att det sänks lite till på en månad. Jag äter bröd varje dag :-/ men dricker mkt mjölk och fil... jaja.. det får bli som det blir (men jag kan inte sluta reta mig på att jag inte kan sänka Ph till iallafall 4 )

Jag håller med. De pratar ju om efter sex ta lime+vatten tampong. Det kanske får ner det lite men att komma ner på 4 och hålla det där i flera dagar är ju svårt. Det var det jag menade häromdagen, att det är så mycket runt om så det är nedslående alltihopa.

Nä jag tar ett glas vin ikväll och struntar i allt med dieter osv.
  • MissJL

Jag hänger med i den här tråden! Vi ska börja baka bebis o det vore roligt med en liten kille då vi har två flickor sen innan... Väntar äl nästa vecka :)

• Stora My

Så roligt! Ska du köra på något särskilt sätt?

MissJL skrev 2016-05-06 11:39:51 följande:

Jag hänger med i den här tråden! Vi ska börja baka bebis o det vore roligt med en liten kille då vi har två flickor sen innan... Väntar äl nästa vecka :)

• MissJL
    Stora My skrev 2016-05-06 12:07:28 följande:

Så roligt! Ska du köra på något särskilt sätt?

Nja... Ska testa mest på skoj! Det skulle va fantastiskt roligt med en liten lillasyster också ;) Men jag ska vänta in äl-dagen med hjälp av stickor o cb, se till att få orgasm innan sambon o antar att det bakifrån el sidan som får bli skottposition ;) Folsyra äter jag sen några dagar tillbaka, kaffe älskar jag samt salt mat så vi får se vad som händer... Huvudsaken är att det blir ett syskon relativt snart! Jag är sämst på att vänta...
  • Stora My

Jag vill också nu, inte vänta men mannen vill inte.

Låter ut som en bra plan. Håller tummarna ni prickar rätt nästa vecka.

• Stora My

Jag vill också nu, inte vänta men mannen vill inte.

Låter ut som en bra plan. Håller tummarna ni prickar rätt nästa vecka.

• Melloj
    vicky91 skrev 2016-05-06 08:40:55 följande:

Jag tror som Stora My att du kan äta det med tanke på att man helst ska undvika det om man vill ha en tös. Ät på .. och ät för mig med
Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016