• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Hej!

Finns det någon där ute som har tänkt "baka" (dvs att genom kost, tidpunkt, temperatur mm försöka påverka vilket kön det blir) en lite flicka eller pojke nu 2016 och vill följas åt? Jag har tänkt försöka mig på en flicka!

Och ni som nu sitter där och tänker "ska man inte vara glad om man bara kan bli gravid", "varför har könet en sådan betydelse", "det viktiga är ju att barnet är friskt" mm....

Såklart! Ja! Det är en välsignelse att bli gravid och självklart är det viktigaste, prio ett, att barnet är friskt, men det kan vara "skoj" att försöka sig på denna teori som säger sig kunna påverka, till viss del, vilket kön det blir.

Någon som vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-08 21:22

Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 20:14
    Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90
    Agge83 - 2 pojkar
    Pinkrain - 1 pojke

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor
    Molle90 - 2 flickor

• Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016
  • Melloj
    vicky91 skrev 2016-05-03 13:18:34 följande:

Någon som vet vilka tabletter o sånt man tar för att höja ph värdet? Jag försöker äta kosten för att få pojke men har svårt för kött osv.

Stora My har berättat allt det viktiga för pojkbak.. äta massa protein och salt. Drick kaffe!
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-05-03 16:39:34 följande:

Och pricka rätt dag. Osäker om jag har så koll på det egentligen. :-P

Glömde skriva och fråga innan.. du skrev att du hade 6.2 i Ph värde. Vad mätte du? Urin? För kroppens Ph värde ska ligga runt 6 dvs det som man mäter med saliv eller urin. För att veta underlivets Ph, som bör ligga runt 4, mäter du genom flytningar eller att du för upp stickan så den "duttar" dina slemhinnor.
  • Stora My
    Melloj skrev 2016-05-03 19:46:42 följande:

Glömde skriva och fråga innan.. du skrev att du hade 6.2 i Ph värde. Vad mätte du? Urin? För kroppens Ph värde ska ligga runt 6 dvs det som man mäter med saliv eller urin. För att veta underlivets Ph, som bör ligga runt 4, mäter du genom flytningar eller att du för upp stickan så den "duttar" dina slemhinnor.

Okej! Hade inte koll med kroppens värde. Jag kollade med urin, låg på 5.8 idag och med sekret vilket var lite svårt att utläsa men för högt. Det ska väl ligga på 4-4.5 så det måste ju ner.
  • Stora My

Köpt nya ph stickor som visar 0-14. Låg på kring 5 så det är ju en sänkning i alla fall.

• vicky91

Var hittar ni ph stickor?
    Det står ju att man Ska höja för pojke men är det inte en risk för svamp o sånt då?

• Melloj
    Stora My skrev 2016-05-04 20:23:23 följande:

Köpt nya ph stickor som visar 0-14. Låg på kring 5 så det är ju en sänkning i alla fall.

Men det va juh bra.. jag tycker inte mitt sänks mer ... hur ska man göra förutom tabletter och lactal?
  • Melloj
    vicky91 skrev 2016-05-05 13:02:06 följande:

Det står ju att man Ska höja för pojke men är det inte en risk för svamp o sånt då?

Apoteket Kronan köpte jag mina .. 0-14 och tror de kosta 220kr. Jo det finns en risk att du kan få svamp.. tvätta dig med Lactacyd, läste någonstans att det inte sänker Ph värdet vilket man kan tro.
  • Melloj

Apoteket Kronan köpte jag mina .. 0-14 och tror de kosta 220kr. Jo det finns en risk att du kan få svamp.. tvätta dig med Lactacyd, läste någonstans att det inte sänker Ph värdet vilket man kan tro.
  • Stora My
    Melloj skrev 2016-05-05 13:43:48 följande:

Men det va juh bra.. jag tycker inte mitt sänks mer ... hur ska man göra förutom tabletter och lactal?

Enligt info på länken var det via kosten man kunde sänka ph där nertill. Tycker det är jättesvårt. Funkar väl så där med dieten. Får nog i mig för mycket salt, har även ätit lite bröd och dricker inte massor med mjölk.
  • Stora My

Jag köpte stickorna på Apoteket.

Egentligen ska ju killens spermier också ligga högt för pojkbak men eftersom y spermier trivs i basiskt så är det ju lite lättare för dig ordna "rätt miljö" ifall du får orgasm innan honom. Om inte annat blir det ju roligare än att fixa x miljö... :-P
Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016