• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Hej!

Finns det någon där ute som har tänkt "baka" (dvs att genom kost, tidpunkt, temperatur mm försöka påverka vilket kön det blir) en lite flicka eller pojke nu 2016 och vill följas åt? Jag har tänkt försöka mig på en flicka!

Och ni som nu sitter där och tänker "ska man inte vara glad om man bara kan bli gravid", "varför har könet en sådan betydelse", "det viktiga är ju att barnet är friskt" mm....

Såklart! Ja! Det är en välsignelse att bli gravid och självklart är det viktigaste, prio ett, att barnet är friskt, men det kan vara "skoj" att försöka sig på denna teori som säger sig kunna påverka, till viss del, vilket kön det blir.

Någon som vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-08 21:22

Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 20:14
    Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90
    Agge83 - 2 pojkar
    Pinkrain - 1 pojke

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor
    Molle90 - 2 flickor

• Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016
  • pojkmorsan

Zoey jag skulle ligga varje dag fram till Tors-fre 12/13.. Det är svårt det där man åker ju chansen att bli gravid ju närmre äl man ligger men samtidigt vill man maxa chanserna för tjej också.. Jag vet inte själv exakt hur nära äl ja ska våga ligga..

• Molle90

Hej

Hoppas ok att jag hoppar in här :) har 2 tjejer sen innan och nu hoppas vi få en pojke till familjen :)

• Agge83

Hej! :) här skulle jag vilka vara med :) har två pojkar innan på 11 & 8, nu skall det bakas en liten sladdis! Å klart att vi vill prova att baka en med snippa ;) men både jag å min nya man har två pojkar var så risken/chansen är väl inte så stor :) men kul stt prova iaf! Köpt tranbärskapslar, men hur många per dag tar ni? Samt intimtvål, för att sänka pH.. Skall efter mensen i slutet av maj inte dricka kaffe på kvällen å försöka med nc hjälp att ha sex fram till första dagen med pos äl test, brukar ha pos i 2 dagar. :)å avokado skall ätas oxå efter mensen... Kaffe för mannen kan dock bli svårt.. ;)

• Stora My

Kul med fler. Välkomna Molle90 och Agge83 också!

Tranbärskapslar äter jag 2 st och kalcium/magnesium 4 st (enligt förpackningen).

Det är ju alltid svårt vara utan kaffe

Viktigt vid flickbak är att mannen kommer just vid öppningen och har man då sex varje eller varannan dag innan tre dagar innan (eller positivt äl test) så borde man kunna köra två dagar innan också eftersom spermieantalet är lägre och flickspermiernna gynnas. Tror ni inte det? Alltså om man är osäker på att det räcker köra tills tre dagar innan.

• Stora My

Jag är inte arg fast det blev en sån symbol.

Intressant statistik pojkmorsan. Det ligger nog nåt i det med antal x eller y spermier. Det går ju inte göra något åt men man det skadar ju inte försöka förbättra miljön så x spermierna trivs bättre och sen hoppas på det bästa.

• pojkmorsan

Nä men precis så tänker jag med my. Om

Vi blir gravida nu och jag äter o lever efter detta o han sitt så e de iaf helt tvärt emot hur vi va innan. När ja läst på allt förstår ja vi har söner iaf hahaha.

Vad ja läst fram till med tranbären är att folk äter 2 st åt gånger 2-3 gånger om dan mellan mens och äl. Sedan slutar man mer dom för de över risken för mf.

• MissJL
    Melloj skrev 2016-05-08 19:12:16 följande:

Jag tänkte uppdatera och lägga in våra alias, barn och vad vi tänker baka i ursrungsinlägget för att det ska bli lättare för andra att "förstå". Hoppas det är ok?!

Det är helt ok!! Superkul o följa :D
  • Agge83
    Stora My skrev 2016-05-08 22:48:20 följande:

Kul med fler. Välkomna Molle90 och Agge83 också!

Tranbärskapslar äter jag 2 st och kalcium/magnesium 4 st (enligt förpackningen).

Det är ju alltid svårt vara utan kaffe

Viktigt vid flickbak är att mannen kommer just vid öppningen och har man då sex varje eller varannan dag innan tre dagar innan (eller positivt äl test) så borde man kunna köra två dagar innan också eftersom spermieantalet är lägre och flickspermiernna gynnas. Tror ni inte det? Alltså om man är osäker på att det räcker köra tills tre dagar innan.

Tackar! Fick missfall i februari, så efter det har vi båda vacklat i detta, om vi skall köra eller inte. Sååå efter många diskussioner ;) så är det nästa månad vi kör och då blir det all-in på flickbebis. :)

Läst nånstans att äldre fäder ofta får flickor med, så hoppas hans ålder ligger på vår sida med ;)
  • Melloj
    pojkmorsan skrev 2016-05-08 21:34:22 följande:

Melloj ja har läst mycket studier om det där. och det råder delad mening viss studie säger att det ät 75% att tredje barnet blir samma kön om de två första är samma.. Medan viss säger att de fortfarande är 51/49 som gäller.. Sannolikheten att få tre pojkar är bara 14%..

Sen har jag läst att de finns studier som pekar på att vissa män har genetiskt typ fel på x alternativt y spermierna.. Hur ser de ut i eran släkt? Här e ändå ganska delat min mamma har en bror min pappa ensambarn så även jag. Min mans pappa har två döttrar sen min man. Hans mamma har först två söner sen en dotter sen två söner och sist en dotter.. Nu har vi två söner hans syster har två söner.. De e dags för tjejer ????????

Min första son tog ett år men då kolla vi inte äl osv sen börja ja med glandin och blev gravid direkt. Min yngre blev liksom bara till oplanerat typ :)

Ja, jag har också läst det Det är övervägande pojkar både på min sida och min mans. Det kommer säkert bli en tredje pojke här haha men men vi testar och kör helt enkelt
  • Melloj
    Molle90 skrev 2016-05-08 22:11:20 följande:

Hej

Hoppas ok att jag hoppar in här :) har 2 tjejer sen innan och nu hoppas vi få en pojke till familjen :)

Vad roligt du är så välkommen! När ska ni börja försöka?
Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016