• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Hej!

Finns det någon där ute som har tänkt "baka" (dvs att genom kost, tidpunkt, temperatur mm försöka påverka vilket kön det blir) en lite flicka eller pojke nu 2016 och vill följas åt? Jag har tänkt försöka mig på en flicka!

Och ni som nu sitter där och tänker "ska man inte vara glad om man bara kan bli gravid", "varför har könet en sådan betydelse", "det viktiga är ju att barnet är friskt" mm....

Såklart! Ja! Det är en välsignelse att bli gravid och självklart är det viktigaste, prio ett, att barnet är friskt, men det kan vara "skoj" att försöka sig på denna teori som säger sig kunna påverka, till viss del, vilket kön det blir.

Någon som vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-08 21:22

Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 20:14
    Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90
    Agge83 - 2 pojkar
    Pinkrain - 1 pojke

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor
    Molle90 - 2 flickor

• Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016
  • Melloj
    vicky91 skrev 2016-04-24 09:07:59 följande:

Jag tror stenhårt på att pricka in ägglossning. Mina två flickor blev till typ 3 dagar innan ägglossning.

Det tror jag med
  • vicky91

Vi försöker ju få pojke denna gång o jag har beställt ägglossnings stickor. Rsfu. Om jag då provar varje dag o så blir strecket lika starkt sen starkare o sen blir det svagare o svagare. Ska vi då bara ha sex den dagen sen är starkast för då är det ägglosning?

• Stora My

Funkar det inte så att om man får en stegring på testet så är det ägglossning inom 48 timmar så det är bara köra på från då? Dagen innan ägglossning är också gynnsam för pojkar.

Intressant era flickor är gjorda tre dagar innan. Jag velar lite om vi ska köra tre eller två dagar innan.

• Melloj

Jo det stämmer så kör på Vicky91 när strecket är som starkast

Stora My: jag velar om vi ska köra fyra eller tre dagar innan :-/ .. kanske lite för optimistiskt att köra fyra dagar innan. Känns som det kommer att ta en evighet för att få det där plusset då.

• vicky91

Jag hade nog testat dag 4 och tre. Men även varje dag sen mensen är öveer o så då fram till tre dagar innan. Har läst att ju mer utlösning destu mindre pojkspermier.

• Melloj
    vicky91 skrev 2016-04-25 07:23:23 följande:

Jag hade nog testat dag 4 och tre. Men även varje dag sen mensen är öveer o så då fram till tre dagar innan. Har läst att ju mer utlösning destu mindre pojkspermier.

Ja, jag har också läst det så det får bli så som skriver. Varje dag fram tills 3-4 dagar innan mens
  • Stora My

Jag är inne på att köra tre dagar innan och att mannen har sparat sig i sju dagar. Det är gynnsamt för flickspermier, enligt länken du la upp Melloj. Sen skulle jag vilja pricka O+12 då det också gynnar flick men det får inte ha gått mer än 48 timmar sen utlösning för då gynnas pojkspermier. Om det är mindre än 48 så är det bra för flickspermier. Ja det är mycket hålla reda på. Och så stod det i länken också att göra tvärtom än när man "bakade" tidigare och som sagt mina pojkar är gjorda på ägglossningsdagen eller dagen innan.

Melloj har du fått din man att äta tranbärskapslar osv för att sänka pH? (Min tycker allt är jumbo humbo men tar nu vitaminer och kapslar)

Har du tänkt kolla pH med stickor?

Tycker det känns bökigt. Tänkte köra Lactal i alla fall.

• Melloj
    Stora My skrev 2016-04-26 12:28:19 följande:

Jag är inne på att köra tre dagar innan och att mannen har sparat sig i sju dagar. Det är gynnsamt för flickspermier, enligt länken du la upp Melloj. Sen skulle jag vilja pricka O+12 då det också gynnar flick men det får inte ha gått mer än 48 timmar sen utlösning för då gynnas pojkspermier. Om det är mindre än 48 så är det bra för flickspermier. Ja det är mycket hålla reda på. Och så stod det i länken också att göra tvärtom än när man "bakade" tidigare och som sagt mina pojkar är gjorda på ägglossningsdagen eller dagen innan.

Melloj har du fått din man att äta tranbärskapslar osv för att sänka pH? (Min tycker allt är jumbo humbo men tar nu vitaminer och kapslar)

Har du tänkt kolla pH med stickor?

Tycker det känns bökigt. Tänkte köra Lactal i alla fall.

Jag tänkte också köra 3 dagar innan, kanske 4. Det står så olika på olika hemsidor angående om man ska ha det varje dag eller om mannen ska ha sparat sig.. vi måste titta upp detta. Någon annan som vet kanske? Ja 0+12 ska också vara bra har jag läst men jag "vågar" inte det .. känns som jag inte har sååå bra koll på min ägglossning. Mina killar blev också till på ägglossningsdagen så därför kommer vi köra annorlunda denna gången för att se

Ska han också äta tranbärskapslar? Det hade jag ingen aning om.. oj.. haha... min tycker samma. Han bara skrattar åt allt

Ja jag har köpt PH- stickor på Apoteket som visar 0-14. Inte alls svårt.. kissar i en mugg och doppar stickan sen jämför jag färgerna med färgkartan jag fick med. Jag har redan sänkt mitt PH-värde men är inte i mål än. Jag kommer också använda Lactal, och även RFSU intimtvål. Glömde skriva innan att jag även kommer att dricka Theracough innan för att sekretet inte ska vara för segt, detta ska tydligen även gynna flickaspermierna. Nu när jag skriver ner allt detta så låter jag juh helt manisk haha... men men som sagt, roligt att se om det funkar
  • Stora My

Mannen ska även ta kalcium och magnesium för att sänka pH men jag får han ta en multivitamin (är ju öite kalcium och magnedium i) samt två tranbärskapslar per dag. Men att ändra kosten går han inte med på.

Läste om rekommendationerna på länken du gav om diet, tillskott, tidpunkt för sex, ställning, pH osv.

Melloj skrev 2016-04-26 18:24:19 följande:

Jag tänkte också köra 3 dagar innan, kanske 4. Det står så olika på olika hemsidor angående om man ska ha det varje dag eller om mannen ska ha sparat sig.. vi måste titta upp detta. Någon annan som vet kanske? Ja 0+12 ska också vara bra har jag läst men jag "vågar" inte det .. känns som jag inte har sååå bra koll på min ägglossning. Mina killar blev också till på ägglossningsdagen så därför kommer vi köra annorlunda denna gången för att se

Ska han också äta tranbärskapslar? Det hade jag ingen aning om.. oj.. haha... min tycker samma. Han bara skrattar åt allt

Ja jag har köpt PH- stickor på Apoteket som visar 0-14. Inte alls svårt.. kissar i en mugg och doppar stickan sen jämför jag färgerna med färgkartan jag fick med. Jag har redan sänkt mitt PH-värde men är inte i mål än. Jag kommer också använda Lactal, och även RFSU intimtvål. Glömde skriva innan att jag även kommer att dricka Theracough innan för att sekretet inte ska vara för segt, detta ska tydligen även gynna flickaspermierna. Nu när jag skriver ner allt detta så låter jag juh helt manisk haha... men men som sagt, roligt att se om det funkar

Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016