• Melloj

"Baka flicka/pojke 2016

Hej!

Finns det någon där ute som har tänkt "baka" (dvs att genom kost, tidpunkt, temperatur mm försöka påverka vilket kön det blir) en lite flicka eller pojke nu 2016 och vill följas åt? Jag har tänkt försöka mig på en flicka!

Och ni som nu sitter där och tänker "ska man inte vara glad om man bara kan bli gravid", "varför har könet en sådan betydelse", "det viktiga är ju att barnet är friskt" mm....

Såklart! Ja! Det är en välsignelse att bli gravid och självklart är det viktigaste, prio ett, att barnet är friskt, men det kan vara "skoj" att försöka sig på denna teori som säger sig kunna påverka, till viss del, vilket kön det blir.

Någon som vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-08 21:22

Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 20:14
    Bakar flicka:

Mightmare - pojkar sedan tidigare
    Melloj - 2 pojkar
    Stora My - 4 pojkar
    pojkmorsan - 2 pojkar
    Zoey90
    Agge83 - 2 pojkar
    Pinkrain - 1 pojke

Bakar pojke:

vicky91 - 2 flickor
    Loncelot - 2 flickor och 1 pojke
    MissJL - 2 flickor
    Molle90 - 2 flickor

• Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016
  • Melloj
    Stora My skrev 2016-04-26 19:23:27 följande:

Mannen ska även ta kalcium och magnesium för att sänka pH men jag får han ta en multivitamin (är ju öite kalcium och magnedium i) samt två tranbärskapslar per dag. Men att ändra kosten går han inte med på.

Läste om rekommendationerna på länken du gav om diet, tillskott, tidpunkt för sex, ställning, pH osv.

Tack! Då får min man börja ta tabletter imorgon dieten kommer han aldrig heller gå med på:-/ Läste där inne igen.. man glömmer viktiga saker hela tiden. Mannen bör ha "minskat" sin testosteronnivå och höjt sin östrogennivå för att gynna flickaspermierna. (Sänka testo=lakris, höja östro=grapefrukt). Tyvärr höjs testosteronnivå när man äter rött kött... min man kommer aldrig gå med på att utesluta det.. haha men man kan juh inte få allt
  • Stora My

Nu har jag beställt ph stickor. Blir ju intressant kolla vad jag ligger på. Jag tar till alla medel nu för att försöka "baka". Det har gått så där med dieten. Jag har ätit mera mejeri vilket är bra men även kött någon gång. Till helgen närmar sig d-day för mig. Ska börja med lactal nu och testa med äl-stickor innan helgen. Brukar oftast missa stegringen när jag testar men känner ju oftast av själva ägglossningen. Tanken är pricka in tre dagar innan och bara släppa lite vid öppningen. Jag tror jag får med mannen på det hela.

• Melloj
    Stora My skrev 2016-05-02 12:58:47 följande:

Nu har jag beställt ph stickor. Blir ju intressant kolla vad jag ligger på. Jag tar till alla medel nu för att försöka "baka". Det har gått så där med dieten. Jag har ätit mera mejeri vilket är bra men även kött någon gång. Till helgen närmar sig d-day för mig. Ska börja med lactal nu och testa med äl-stickor innan helgen. Brukar oftast missa stegringen när jag testar men känner ju oftast av själva ägglossningen. Tanken är pricka in tre dagar innan och bara släppa lite vid öppningen. Jag tror jag får med mannen på det hela.

Åh vad roligt lycka till nu! Vi kommer börja försök nr 1 i juni. Äter du kalcium/magnesium tabletter? Det går sisådär med min diet också .. har ätit massa kött och godis .. men nu ska jag börja på allvar!!!!!
  • Stora My
    Melloj skrev 2016-05-03 10:23:17 följande:

Åh vad roligt lycka till nu! Vi kommer börja försök nr 1 i juni. Äter du kalcium/magnesium tabletter? Det går sisådär med min diet också .. har ätit massa kött och godis .. men nu ska jag börja på allvar!!!!!

Jag har ätit kalcium och magnesium i över en månad. Håller tummarna det gjort sitt. Men stickorna var fel, hade beställt såna som gick ner på 5 ph, inte såna som går ner till 4. Jag testade igår och låg på 6.2 Hoppas lactal gör susen ändå.
  • vicky91

Någon som vet vilka tabletter o sånt man tar för att höja ph värdet? Jag försöker äta kosten för att få pojke men har svårt för kött osv.

• Stora My

På länken Melloj la upp stod det om boy diet.

Du ska bla undvika kalcium (mejeri) och magnesium. Du ska salta med havssalt, äta kött, potatis, tomater, päron, persika, bananer, apelsiner, melon, ris, selleri, isbergssallad, äpple och gelatin.

Ph värdet ska ligga högt (7.5-9) då trivs y spermierna bättre. Sex var fjärde dag är bra för då är spermiemängden som störst vilket gynnar pojkspermier. Sex närmast ägglossning är bäst.

• Stora My

Det står också om tillskott. Bla zink, b12, folsyra, E vitamin för kvinnan. Mannen ska äta bla äta zink, b12, E vitamin, folsyra. Han ska dricka mycket kaffe innan sex ( ska ge pojkspermierna en skjuts). Han ska duscha kallt osv. Kolla igen. Det finns så mycket info så det är svårt säga. Man får välja ut det som man tror passar.

• Stora My

Ni vet, det blir ju lätt lite maniskt kring allt när man läser det ena och det andra. Det är ju svårt tro att andra som fått ett visst kön gjort på nåt särskilt sätt. (Tex vet jag ju andra som inte hpllit någon särskild diet, ätit både kött och salt mat och fått en flicka). Men jag vill så gärna försöka fast det känns ju lite hopplöst också, att det kommer funka. Särskilt nu när ph ligger på över 6. Det jag kan försöka ändra på är det med ph värdet där nere, tidpunkt och sex utan att komma jag kan försöka ändra på. Alltså som skulle göra det annorlunda än de andra gångerna.

• Stora My

Och pricka rätt dag. Osäker om jag har så koll på det egentligen. :-P

• Melloj
    Stora My skrev 2016-05-03 16:38:38 följande:

Ni vet, det blir ju lätt lite maniskt kring allt när man läser det ena och det andra. Det är ju svårt tro att andra som fått ett visst kön gjort på nåt särskilt sätt. (Tex vet jag ju andra som inte hpllit någon särskild diet, ätit både kött och salt mat och fått en flicka). Men jag vill så gärna försöka fast det känns ju lite hopplöst också, att det kommer funka. Särskilt nu när ph ligger på över 6. Det jag kan försöka ändra på är det med ph värdet där nere, tidpunkt och sex utan att komma jag kan försöka ändra på. Alltså som skulle göra det annorlunda än de andra gångerna.

Jag håller med dig.. man blir lite manisk men jag tror som du, det viktiga är Ph-värdet, tidpunkt och sex utan orgasm men dessa ökar man chansen till en flicka. Det är slumpen som avgör men som sagt man kan öka chansen med dessa saker. Man vill tro att det ska fungera och det är juh egentligen det "lilla" att göra för att se om det blir en flicka eller inte. Och ni andra som då läser detta inlägg utan att ha läst innan så det viktiga är juh såklart att bebisen är frisk mm.. jag och min man planerar juh att skaffa ett BARN till. Skoj med tös bara för vi inte har det innan. Men Stora My .. kör på det du skriver och använda Lactal varje dag och innan sex.. använd intimtvål och be mannen att bada/duscha varmt 5-15 min innan ni ska ha sex håller tummarna!
Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016