• Stora My

"Baka flicka/pojke 2016

Det var min tanke förra gången, att vi skulle försöka få en flicka, men det hann vi inte utan det "råkade" innan jag hunnit läsa mig in på olika teorier. Fick världens finaste pojke. Nu har jag i alla fall lite koll men har svårt få med mig killen på det hela så det blir nog inget försök för oss.

Hur har du tänkt köra nu?

• Stora My

Jag hade ingen aning att det här med pHvärdet där nere hade inverkan men ju mer jag läst så tror jag på det. Tex trivs pojkspermier mer i basisk och flickspermier i sur miljö (då ska pojkspermierna dö). För att göra sig mer sur ska man äta extra kalcium och ta Lactal, gärna äta mer mejeriprodukter och ej få orgasm samt tidpuknten. Det som gynnar pojkspermier är tex att äta mycket kött, få orgasm och ha sex dagen innan eller samma dag som ägglossning.

Som sagt det här tror jag skulle kumna påverkas. Våra pojkar vet jag har kommit till prick på ägglossning med orgasm, alltså har jag varit basisk.

• Stora My
    Loncelot skrev 2016-04-21 16:48:16 följande:

Stämmer bara med våran son i vårat fall döttrarna har blivit till under pojkprocess haha

Berätta mera Loncelot.
  • Stora My

Jag hann skicka för snabbt... Du menar att flickorna blev till prick på ägglossningen? Eller dagen efter?

Har läst om en annan teori där flickor blir till 8-20 timmar efter själva ägglossningen. Kanske ni prickade in det så.

Skämt å sido... Jag tror det går att försöka påverka själva pH miljön men när man läser om olika metoder så motsäger de varandra så det är ju svårt veta hur man ska göra. Jag skulle i alla fall försöka göra tvärtom än tidigare och sen blir det vVaddet blir.

Loncelot vill ni försöka"baka" en pojke?

• Stora My
    Melloj skrev 2016-04-21 19:45:24 följande:

Jag har läst oändligt mkt om Shettlers-metoden, både på svenska hemsidor och amerikanska. En sak "förstår" jag inte... Kaffe(?!) ... får jag dricka det eller inte?! Vet någon? Eller är den enda anledningen till varför man inte ska dricka kaffe för att det kan försämra ens kalciumupptagning? Kaffe gör att Ph värdet sänks juh.. hmmm. Jag förstår juh såklart att mannen inte ska dricka kaffe under tiden man försöker, i detta fallet när man ska "baka" en tjej...

Jag tror det är okej med kaffe men man kan ju kanske dra ner ifall man är en stor kaffedrickare. Läste nånstans att mannen inte ska dricka kaffe precis innan sex för det gynnar pojkspermierna.
  • Stora My
    Loncelot skrev 2016-04-21 20:18:08 följande:

Yes, 4:e riktiga försöket med fertilitetsmonitorn

Åh vad roligt!
  • Stora My

Hittade detta. Jag skulle ha svårt vara helt utan kaffe.

The girl diet requires that mothers eat less food and avoid salt, yeast, most meat and fish, coffee, and fizzy drinks. The recommended foods to eat are milk, creamy, milk-based sauces without salt, unsalted butter, strawberries, onions, garlic, mustard, pears, and yogurt. You want your body chemistry to become more acidic to prevent the ?weaker? male sperm from surviving.

• Stora My
    vicky91 skrev 2016-04-21 22:06:51 följande:

Hur blir man mer basisk?

Det med kaffe har jag läst att man ska dricka om man vill ha pojke men vet inte om man "får" när man vill ha flicka. Har ni fler tips om att få pojke?

Tror mycket kött, salt, mindre mejeriprodukter men prova googla boy diet ifall det kommer upp.
  • Stora My

Läste angående pojktips att man ska köra på djupa ställningar så simmarna kommer längre in från början, tex bakifrån. Tjejen ska få orgasm innan mannen (då blir det mer basisk miljö för spermierna).

Flicktips är missionären, att nästan vara just i öppningen vid utlösning och ingen orgasm för tjejen. Vid öppningen är det mera surt och då faller pojkspermierna bort snabbare medan de seglivade flickspermier mår bra i surt.

• Stora My

Melloj: Hur ska du göra med dieten? Tycker det är svårt förstå riktigt hur och vad man får äta.

Jag har ännu inte fått med mannen på noterna. Hoppas i alla fall.

Svar på tråden "Baka flicka/pojke 2016