• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • provi87

Jag har äggplock på måndag! Tolv äggblåsor idag, de flesta mellan 14-20mm, så det har växt bra. Sista sprutorna ikväll och ägglossningssprutan imorgon! 
    De frågade om jag var nervös inför äggplocket och jag kände mest att jag har längtat så jag kan bli klar med denna processen :) 

Ser fram emot att få läsa om lite graviditeter här i tråden veckorna som kommer! Många kör ÄP nästa vecka verkar det som ja

• Harvester

Lycka till på måndag! Det kommer gå bra :)

provi87 skrev 2016-04-29 21:00:38 följande:

Jag har äggplock på måndag! Tolv äggblåsor idag, de flesta mellan 14-20mm, så det har växt bra. Sista sprutorna ikväll och ägglossningssprutan imorgon! 

De frågade om jag var nervös inför äggplocket och jag kände mest att jag har längtat så jag kan bli klar med denna processen :) 

Ser fram emot att få läsa om lite graviditeter här i tråden veckorna som kommer! Många kör ÄP nästa vecka verkar det som ja

• daisy80

Vad kul! Jag har ÄP på tisdag, så då ligger vi väldigt lika! Jag hade idag 10 äggblåsor som var rätt stora, och sen flera mindre som ska få växa på sig några dagar till. Ja nu ska det bli många graviditeter i denna tråden framöver! Känner precis som du, att även om äggplocket kanske inte blir nån skön upplevelse, så är det ändå så skönt att det äntligen händer.

provi87 skrev 2016-04-29 21:00:38 följande:

• provi87
    daisy80 skrev 2016-04-29 23:22:19 följande:

Vad kul! Jag har ÄP på tisdag, så då ligger vi väldigt lika! Jag hade idag 10 äggblåsor som var rätt stora, och sen flera mindre som ska få växa på sig några dagar till. Ja nu ska det bli många graviditeter i denna tråden framöver! Känner precis som du, att även om äggplocket kanske inte blir nån skön upplevelse, så är det ändå så skönt att det äntligen händer.

Ja då ligger vi lika i tid och antal ägg också, vad spännande! Ska bli så kul att se hur många ägg som finns, vågar man hoppas på 8 iallafall? :) Stort lycka till på tisdag!! 
  • Regnbågsdröm
    provi87 skrev 2016-04-30 09:05:42 följande:
    Ja då ligger vi lika i tid och antal ägg också, vad spännande! Ska bli så kul att se hur många ägg som finns, vågar man hoppas på 8 iallafall? :) Stort lycka till på tisdag!! 
    Stirra er inte för blinda på antalet äggblåsor. Klart man kan hoppas, men det är viktigt att vara medveten om att antalet blåsor inte är lika med antalet ägg. Den gången jag hade flest blåsor på ultraljudet fick jag ut minst antal ägg. Väldigt många tomma blåsor.
    Men håller tummarna för er båda och många fina ägg
  • Kvinna84a

Hej!

Hoppar in här. Påbörjat försök nr3 med ivf efter en tids väntan. Började med gonal-f i torsdags. Hoppas det kan gå tredje gången gilt :) Lycka till alla!

• daisy80

Tack, och stort lycka till själv! Du måste skriva här på måndag och berätta hur det gick! :) ja minst 8 håller vi tummarna för!

provi87 skrev 2016-04-30 09:05:42 följande:

• daisy80
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-30 09:13:59 följande:
    Stirra er inte för blinda på antalet äggblåsor. Klart man kan hoppas, men det är viktigt att vara medveten om att antalet blåsor inte är lika med antalet ägg. Den gången jag hade flest blåsor på ultraljudet fick jag ut minst antal ägg. Väldigt många tomma blåsor.
    Men håller tummarna för er båda och många fina ägg
    Tack för tummarna! ja det är nog bra att vara realistisk i detta läge, och bara försöka ta det som det kommer. 
  • stajlish
    provi87 skrev 2016-04-28 16:20:34 följande:
    Vad härligt att det inte gjorde så ont! Jag är sååå rädd för ÄP. 

Stort lycka till imorgon på insättningen om det fortfarande är planen, vet du om/hur många som blev befruktade?
    Kommer gå bra på äggplocket! Var också så sjuuuuukt nervös inför mitt men det var inte alls så farligt som jag trodde! Gick superfort! Gjorde mer ont efteråt men de går ju också över! :) Lycka till! När ska du på ÄP?
  • stajlish
    Emmahedblom skrev 2016-04-28 13:03:26 följande:

Hej, tänkte hoppa på den här tråden!
    Jag och min sambo ska starta IVF1 v19, om mensen kommer när den brukar! Vi var på "planeringsmöte" igår! Jag kommer att starta med 100 IE puregon och dag 5 lägger jag till orgalutran! Fick en låg dos puregon för läkaren såg 18-20 äggblåsor på vardera äggstock! Så taggad på att komma igång efter snart 3 års egna försök utan en enda graviditet! Vi blir 25 och 26 år, oförklarligt barnlösa.

Välkommen hit! :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj