IVF-start slutet på april/början på maj
Hej! Hoppas in här =) Vi ska strax börja vår IVF 2 efter ett missfall efter IVF 1, vill gärna följas åt med er här inne!
Hej! Hoppas in här =) Vi ska strax börja vår IVF 2 efter ett missfall efter IVF 1, vill gärna följas åt med er här inne!
Imorgon är det resa till Falun och på fredag är det dags för oss att höra om det är IVF vi ska prova på.
Jag är så nervös...
Behöver en plan framåt nu...
Hej igen alla!
Har nässprayat och nu tagit sprutor i en vecka.
Var på ultraljud idag och det fanns 1 stor, 2-3 mellan och flera små äggblåsor.
Ska därför höja dosen Menopur från 225 till 300 IE.
Nytt ultraljud på fredag för att se om de mindre blåsorna kan hänga med också.
Eventuellt äggplock på måndag.. Spännande men ser inte fram då jättemkt då det enligt jobbarkompis gör sjukt ont :/
Hur har ni förresten gjort med jobbet? Man är ju tvungen att vara borta en hel dag vid äggplock och insättande och man kan ju inte säga till i god tid heller, direkt...
Välommen till tråden Stajlish :) Hoppas att det tar sig hela vägen försök två. Beklagar missfallet, verkligen.
Marre22 - LYCKA TILL imorgon på konsultationsmötet i Falun! Det kommer säkerligen gå bra, och det brukar kännas bra att ha en plan. Jag var också jättenervös inför vårt konsultationsmöte förra veckan, men det släppte på en gång själva mötet började.
Harvester - hoppas på äggplock på måndag och att doshöjningen sätter fart på äggblåsorna. Visst är det ditt första IVF-försök? Som vi pratat om tidigare i tråden så tror jag att det är rätt vanligt att man får trixa lite med dosen under och efter första stimuleringsförsöket. Det är ju bra att de håller koll med UL och kan ändra under tiden :)
Jag har också haft funderingar kring det här med vad man säger till jobbet. Har ordnat med frånvaro hittills en gång genom att säga att jag ska på läkarbesök, ingen har frågat desto mer. Vid blodprov på morgonen tog jag bara lite flex en halvtimme ("sovmorgon"). Hoppas att UL görs på morgonen eftersom jag då bara kan ta fler "sovmorgonar" ;) För plocket tänkte jag ta flex en heldag. Har ett sådant flexibelt jobb att det går att flexa med rätt så kort varsel. Kan INTE berätta för min chef vad jag håller på med, tyvärr inget förtroende för honom :( Lite orolig bara om det blir många färskförsök, eftersom ursäkterna och flexkontot kommer börja sina efter ett tag. Hade jag haft förtroende för min chef, som jag hade på mitt förra jobb, så hade jag nog berättat för henne vad jag höll på med. Hur gör ni andra gällande det här?
Marre22 - stort lycka till idag i Falun, berätta vad ni kommer fram till :)
stajlish - vad härligt att någon säger att äggplocket inte är så farligt. Jag kan tänka mig att ha ont efteråt men inte under tiden det är jag så rädd för. På mottagningen sa de att jag inte ska läsa så mycket om det på internet så jag försöker hålla mig undan men skönt att du tycker det var okej!
Jag tog första sprutan gonal-f igår. Det kändes inte så farligt. Känns bra att vara på väg nu!
Angående jobbet: Jag är tjänstledig 50% pga studier (kurs på universitetet) och det har varit lätt att säga att jag har tenta när jag behövt vara ledig, men det mesta har fallit sig på mina lediga dagar. Jag tror inte jag skulle vilja säga till min chef, det känns så väldigt privat och jag litar inte på ledningen riktigt.
Hej. Jag hoppar in lite här också om det är okej? Gjorde ÄP idag, fick ut 8 ägg (svårt att tro att långt ifrån alla är mogna dock. Men får veta befruktning imorgon)
Historik.
IVF 1: 7 ägg vid plock. 4 mogna, 3 befruktade. Inget delade sig som det skulle. Ingen återföring.
IVF 2: 4 ägg vid plock. 3 befruktade. 1 tillbaka. De andra klarade sig inte längre.
Nu är vi på IVF 3. Resultatet hittills ser ni ovan. Förhoppningsvis blir det ET på söndag. Håll gärna tummarna!
Hittills har det varit en krokig väg, misstänkt polyp i livmodern innan, men visade sig vara borta idag på ÄP. Så skönt! Så nu är hoppet tillbaka! Min problematik är att jag "har få ägg", så det är därför vi gör IVF. Sedan är vi samkönade och får donerade spermier.
Kram till alla här som kämpar!
Av våra 8 plockade ägg var 4 mogna och 3 är nu befruktade Känns jättebra. Var fullt medveten (då vi är på tredje försöket) om att alla plockade inte kunde vara mogna. Så känns som att det här var bra! Och kan väl bara inse att jag inte kan producera mer än 4 mogna ägg Har haft samma varje gång.
Planerad återföring imorgon. Håll för guds skull tummarna för oss. Det här är mitt värsta moment, väntan på eventuell insättning.