• stajlish

IVF-start slutet på april/början på maj

FruA78 skrev 2016-04-22 20:28:32 följande:

Hej jag hoppar gärna in här.

Vi ska börja med vår första ivf och förhoppningsvis börjar vi på söndag med första sprutan. Väntar bim idag men ingen mens i sikte. Såklart mensen ska krångla nu när jag vill ha den. Hoppas den kommer nu ikväll.

Lite bakgrund:

Har försökt över 2,5 år, oförklarligt barnlösa. Blev gravid efter 1 år, slutade i missfall i vecka 10. Blev snabbt gravid igen men slutade i missfall igen i vecka 8. Tyvärr visade det vara en mola hydatidosa, embryot utvecklades till en tumör. Graviditetsförbud i 6 månader och blodprover för att se så inte tumören kom tillbaka. Hösten 2015 så gjorde vi tre inseminationer som inte lyckades och nu äntligen ska vi få hjälp med ivf.

Kommer att köra korta programmet. Är det någon fler som ska använda sig av bemfola som första spruta?

Välkommen hit! =)  Usch för missfall i v.10, de har jag också fått :( 
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:57:33 följande:

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

Härligt! Grattis! Nu hoppas vi den lille rackaren vill stanna kvar :) När är TD?
  • stajlish
    daisy80 skrev 2016-04-24 22:46:00 följande:

Detta verkar vara en tråd för mig :) Här kom mensen igår, någon dag för tidigt, så ikväll har jag tagit första sprutan puregon. Första ivf-försöket här. Är så glad att äntligen vara igång! FruA78, verkar som att vi ligger precis lika? :) Kramar till er andra som också kämpar!

Välkommen! =)
  • stajlish
    LillhenNr2 skrev 2016-04-25 07:30:50 följande:

God morgon!

Hänger gärna på här :) Kört Synarela ett tag, beräknad sprutstart (Puregon, dos 100 )helgen!

IVF3. Första försöket lyckades, en frisk, underbar kille född 2013! (PGD på grund av risk för ärftlig sjukdom)

Nu syskonförsök nr2 då försöket vi gjorde tidigare i år inte gick vägen och inget heller klarade sig till frysen. :(

Så tråkigt att se dig i den här tråden också Stajlish, jag har varit inaktiv på FL ett tag, behövde ta lite paus efter förra omgången, men hoppades ju verkligen att allt hade gått bra för dig! Regnbågsdröm, dig känner jag ju också igen, lycka till med ruvandet nu!

Alla andra också förstås, lycka till! Hoppas den här veckan kommer med många goda nyheter och framsteg!

Ja, nu kämpar vi på igen efter missfallet efter förra IVF:en! Kände igen dig också.. så trist att vi ses här igen.. men ändå trevligt att följas åt igen =) Lycka till nu!
  • stajlish
    Harvester skrev 2016-04-27 15:29:23 följande:

Tagit ut ägg idag. Fick ut 5 ägg, hoppas de är spänstiga och fina :)

Plan att sätta in embryo fredag em, spännande...

Inte skönt att ta ut äggen men inte så farligt som jag trodde :)

Va skönt, du som var så nervös innan! Härligt att du fick en helt ok upplevelse ändå =) Nu hoppas vi på många befruktade ägg!
  • stajlish
    provi87 skrev 2016-04-28 16:20:34 följande:
    Vad härligt att det inte gjorde så ont! Jag är sååå rädd för ÄP. 

Stort lycka till imorgon på insättningen om det fortfarande är planen, vet du om/hur många som blev befruktade?
    Kommer gå bra på äggplocket! Var också så sjuuuuukt nervös inför mitt men det var inte alls så farligt som jag trodde! Gick superfort! Gjorde mer ont efteråt men de går ju också över! :) Lycka till! När ska du på ÄP?
  • stajlish
    Emmahedblom skrev 2016-04-28 13:03:26 följande:

Hej, tänkte hoppa på den här tråden!
    Jag och min sambo ska starta IVF1 v19, om mensen kommer när den brukar! Vi var på "planeringsmöte" igår! Jag kommer att starta med 100 IE puregon och dag 5 lägger jag till orgalutran! Fick en låg dos puregon för läkaren såg 18-20 äggblåsor på vardera äggstock! Så taggad på att komma igång efter snart 3 års egna försök utan en enda graviditet! Vi blir 25 och 26 år, oförklarligt barnlösa.

Välkommen hit! :)
  • stajlish
    Kvinna84a skrev 2016-04-30 12:30:28 följande:

Hej!

Hoppar in här. Påbörjat försök nr3 med ivf efter en tids väntan. Började med gonal-f i torsdags. Hoppas det kan gå tredje gången gilt :) Lycka till alla!

Hej igen! Då får vi följas åt åter en gång! Lycka till!!!
  • stajlish

Ska bli skönt att komma igång igen! På tisdag börjar jag spraya med suprecur! :)

• stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-01 08:49:52 följande:

Provi87 - lycka till imorgon! Hoppas det går bra för dig.

Daisy80 - spännande för dig på tisdag, lycka till! Då tar du ägglossningsprutan ikväll va?

Stajlish- härligt att du snart ska komma igång! Hur länge brukar man sprayat ungefär?

Kvinna84a - Hej och välkommen! Vad är orsaken till er barnlöshet? Skriv gärna in dig på listan om du vill. Den ligger någon sida bak kanske :) ska du på blodprov eller ul i veckan då?

Harvester - hoppas att du få bra besked i morgon! Kommer hålla tummarna för dig.

Ja, så skönt att äntligen komma igång igen! Ungefär 2 veckor.. sen ska man få mens som vanligt så man vet att man är tillräckligt nedreglerad! Sen börjar man med sprutorna! =)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj