Marre22 skrev 2016-06-06 19:57:49 följande:
Jag säger grattis till det lilla starka du nu har fått i dig.
Men jag förstår också din besvikelse, hela denna IVF -process är ju en enda stor bergochdalbana.
Jag kände mig också jättebesviken när jag fick veta att vi snubblat till målsnöret på långtidsodling, som jag så gärna ville.
Hoppas besvikelsen lägger sig snart och att du får massor av hopp och tro på det lilla som nu ska gro hos dig!
Kram
Tack <3 Jo tack, det kan man verkligen säga. Ja, hoppas det också.. tack för stöd o pepp! Kram
finee skrev 2016-06-06 22:03:31 följande:
Förstår att du är ledsen, det ligger så väldigt nära till hands att hoppas såklart. Alltid så jobbigt med besked som inte är så bra. Hoppas att den lille som blev över klarar sig till frysen i alla fall. Håller tummaran för det fina embryot ni fick insatt idag också <3
Ja, jättetungt med missfallet, blev så glad när jag plussade. Har mått så himla dåligt idag. Usch. Ska ringa kliniken imorgon och försöka få något slags besked om vad nästa steg blir nu.
Ja, det gör ju det :/ Och för att man jämför med förra gången osv.. man kan ju hoppas på ett mirakel på den andra..men som sagt, vi tänker att den inte klarar sig så blir de bara en positiv överraskning OM den skulle göra det.
Tack <3
Ja, missfall är inte kul alls, en jävla käftsmäll. Fick du mer besked av kliniken om nästa steg idag?
Miri skrev 2016-06-07 17:21:20 följande:
Grattis!
Idag gjorde jag mitt tidiga ultraljud i vecka 8 (7+3). Var ju nervös pga av svaga test och inga symptom men tji fick jag, det är TVÅ!!! Är helt i chock.
Satte iofs in två embryon men gavs ändå bara en maxchans på 5% att det skulle bli tvillingar och 20% att det skulle ta sig alls (alltså 1% chans att insättningen skulle resultera i en tvillinggraviditet).
Fick se två små hjärtan picka *kärlek*. De mätte ca 8-9 mm, den ena var dock lite mindre än den andra (fick inga mer exakta uppgifter). Tycker 8-9 mm låter lite lite men läkaren var nöjd så ska försöka att inte oroa mig.
Tack och GRATTIS till två! Herregud va kul! =) Snacka om positiv överraskning!
KaosArt skrev 2016-06-07 18:41:51 följande:
Grattis till ruvningen! Förstår att omständigheterna gör dig ledsen, hur har det gått för embryot de odlade vidare på? Så orättvist att det blir såhär för en del, ivf är verkligen inte rättvist någon stans.
Önskar verkligen att den lille du ruvar på nu är en riktig kämpe som stannar kvar hela vägen fram nu. Kommer hålla tummarna för dig! <3 kram
Tack snälla <3 Det vet vi inte förrän vi får hem brevet nästa vecka...men som sagt, vi räknar inte med det. Nej, verkligen inte rättvist.. o jag förstår inte varför de var så många som inte klarade sig vidare när de ändå var så många som blev befruktade :(
Ja, vi får verkligen hoppas på att det är en riktigt stark en! Men så svårt att tänka så när de andra inte var det... men eftersom denna klarade sig iaf en dag längre än de andra så kanske de betyder nåt..!? :D Vi får se helt enkelt..vill bara att tiden ska gå fort tills vi vet nu...ruvartiden är ju såå seg! Kram
halfmoon skrev 2016-06-07 19:02:22 följande:
Håller tummarna att det du ruvar på nu är guldägget!
Förstår hur du känner det! För mig blev det nattsvart när vi, dagen efter äggplock, fick besked om att endast 2 av 9 ägg blivit befruktade. Tänkte att det var kört, att de inte skulle klara sig ens till insättning. Men det gjorde ett och det såg fint ut, det andra var inte godkänt men de odlade vidare det (och det klarade sig inte som väntat). Då kände jag att det jag hade i livmodern förmodligen inte var nåt vidare det heller eftersom det gått så dåligt med allt annat. Men tji fick jag. :)
Tack! Ja, det går vi göra! <3
Ja, det är inte roligt...de gick från superglad till snopen o ledsen för oss på en sekund typ.. först när embrylogen sa att 7 av 8 mogna ägg blivit befruktade så tänkte vi "då får vi ju till frysen" för att sedan få "men 2 klarade sig till idag, varav det ena inte i dagsläget klarar en frys"... det var en käftsmäll kan man säga. Men men, nu får vi verkligen hoppas denna jag ruvar på är embryot med stort E! :)
Men som du skriver, precis så känner jag...svårt att ha hopp liksom.. men det kommer väl när besvikelsen lagt sig hoppas jag!