• stajlish

IVF-start slutet på april/början på maj

malre skrev 2016-05-03 19:53:24 följande:

Äggplockning gjord idag. Gick bättre än sist med mycket mindre smärta. 12 ägg blev det så vi får hoppas att de befruktas bra. Börjat få ont nu framåt kvällen men mår väldigt bra. Skönt att ha fått det gjort i alla fall :)

Lycka till allani som skall plocka snart.

Härligt! Va skönt :) Hoppas på några befruktade ägg :)
  • stajlish
    daisy80 skrev 2016-05-04 22:58:24 följande:

Idag ringde kliniken och sa att av mina 9 ägg så har 3 blivit befruktade. Blev ganska besviken.. Men de sa att de såg fina ut iallafall. Usch har haft en orolig dag idag, vill så gärna ha nåt till frysen. Har gråtit en massa, av oro, nu börjar ivf-verkligheten komma ikapp mig. Otroligt påfrestande psykiskt detta. Men jag vill ändå vara positiv och tänka att det är tre starka små kämpar vi fått till <3

Grattis till tre ägg! Förstår att du blev besviken, vet känslan.. vi fick bara ett till ET och ett till frysen. Men man får försöka tänka att det bara behövs ett enda för o få en bebis! Sen är de klart man gärna vill ha till frysen för att slippa göra om allt om det inte funkar på första såklart! Ja, vi får verkligen hoppas att de tre ni fått är riktiga guldägg! :)
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-04 10:28:59 följande:
    Jodå det går okej, har märkt att ju längre ut mot sidan av magen ju ondare gör det, så försöker hålla mig under naveln typ. Men de blir svårt att variera område då eftersom vi också tar två sprutor ni med. :)

Ja vi tog blodprov idag igen och var på vul.

Tror de var typ 16 äggblåsor, 2 över 16, typ 5 under 10, resten där emellan. Ska de vara runt 16-20 eller? Har för mig något sånt. Så kanske blir några dagar sprutor till.

Får se sen när kliniken ringer hur det blir.
    Ja, det kan jag tänka mig. Jag tog precis under naveln också hela tiden förra gången jag sprutade o kommer göra det nu med! Skönast så =) Hur går det att ta två sprutor? Tar man dom samtidigt? 

Okej, vet inte hur många dom vill att man ska ha faktiskt? :) 
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-05 10:55:21 följande:
    Ja vi tar dem direkt efter varandra, så snabbt som möjligt så vi får det gjort. :) Men hur gör man vid långt protokoll, för att man inte ska ägglossade spontant? Man tar inte två sprutor då vad jag förstår?

Jag vet inte heller men jag har för mig att de sa att de vill ha mellan 6-10 eller något sånt. Det låter ju ganska rimligt med typ 8, över typ 12 så kanske det är större risk att bli överstimulerad. Men jag har inte en aning egentligen, bara spekulationer ;) hehe
    Okej, ja det är väl lika bra såklart så man får de gjort på en gång :)

Man sprayar med en nässpray. Som gör att man nedregleras o gå in i ett tillfälligt klimakterie kan man säga. Därav ägglossar man inte. Så nu sprayar jag 3 ggr per dag
  • stajlish
    daisy80 skrev 2016-05-05 17:22:02 följande:
    Tack! Ja guldägg är en eftertraktad vara :) Och det är väl viktigare med kvalitet än kvantitet egentligen. Ja att få nåt till frysen vore så oerhört skönt rent mentalt, att veta att det finns en liten chans att slippa göra om hela processen.. men just nu är jag mest mån om att bara få in mitt lilla embryo imorgon, det känns ändå viktigast av allt just nu. Hoppas det går bra för dig med sprayandet och nedregleringen! 
    Precis! Så är det =) Ja, håller tummarna för det! Jodå, går bra.. men är så jäkla förkyld bara.. så vettetusan om näsan tar upp som den ska.. haha! Men jag hoppas det, snyter mig så mkt jag bara kan innan jag sprayar så hoppas på det :D Men de lär la märkas.. så typiskt o bli så nedrans förkyld nu när jag skulle börja spraya! haha
  • stajlish
    daisy80 skrev 2016-05-06 15:55:50 följande:

Nu är jag ruvare! Av mina tre befruktade ägg hade två växt för dåligt så det blev inga till frysen tyvärr. Men tack och lov såg den tredje fin ut, och hade delat sig som den ska, så jag fick tillbaka ett litet 8-celligt guldkorn <3

Åh, grattis! Härligt. Synd med inga till frysen men som sagt, ett är det enda som behövs! Håller tummarna för er nu! <3
  • stajlish
    FruA78 skrev 2016-05-06 15:58:05 följande:

Det blev äggplock idag och allt gick jättebra, gjorde inte så ont. Fick ut 13 ägg men några lär vara omogna såg sist 8-10 stora äggblåsor. Känner mig iallafall glad just nu, finns inget mer som vi kan påverka. Hoppas så att det finns ett fint embryo återföra på måndag.

Härligt! Grattis! Hoppas på återföring på måndag :)
  • stajlish
    Tess1984 skrev 2016-05-06 20:25:11 följande:

Hej, får man hänga på? Vi drar igång med IVF nästa mens om det finns lediga platser, vi blev nekade förra månaden. Har troligtvis ägglossning nu och inväntar mens om cirka 14 dagar...Vi kommer köra det korta protokollet. ? all lycka och kärlek till er som kämpar.

Hej och välkommen! :)
  • stajlish
    finee skrev 2016-05-07 15:23:38 följande:

Jaha mina vänner, hur har ni det i värmen? Själv ska jag på (för mig alkoholfri) grillfest och har bäddat in menopuren i en vadderad läkerolask My precious..! Kommer lägga den i ett trångt fack i handväskan och se till att INTE skaka handväskan. Sen får jag väl smyga ifrån vid 22-tiden och injicera lite diskret :) hehe.

Hur gör ni? Törs nu spruta hemifrån? Eller vill ni helst vara i hemmets lugna vrå? Trevlig lördag!

Smart inbäddning där :) Jag skulle på middag hos en kompis precis samma dag jag skulle ta min första gonal-f spruta förra ivf:en minns jag..så fick smyga in på toan o injecera.. haha, lite komiskt ändå! Vad ska man göra liksom? Man måste ju leva ändå, och fortsätta umgås med folk o va iväg osv :) Hoppas du får en trevlig grillfest! 
  • stajlish
    finee skrev 2016-05-08 09:32:56 följande:
    Ja, visst känns det komiskt!
    grodan26 skrev 2016-05-08 00:03:54 följande:

Fortfarande ingen mens här :( 

Mitt goda humör som jag tidigare skröt om är som bortblåst. 

Allt bara sköljer över mig nu. All oro som jag trängt undan senaste tiden.

Allt känns skit. 

Mensen måste nämligen komma inom ett par dagar, annars hinner vi inte denna gången. Sambon jobbar nämligen borta 2 veckor och är hemma 2 veckor så vi har det schemat att passa också, mitt i allt detta pusslande. 

Hoppas det går bättre för er andra. Vi har iallafall tur med vädret..

Åh, vad surt grodan!! Förstår att ditt humör är sänkt. Hoppas mensen kommer idag eller imorgon. Typiskt att den är sen när man väl vill ha den!Lycka till imorgon! Hur många ägg fick ni sist? Hur många blåsor hade du på vul nu senast?
    Ja, komiskt mitt i all misär så att säga!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj