• stajlish

IVF-start slutet på april/början på maj

Doris88 skrev 2016-05-29 11:54:16 följande:
    Min dos ligger på 125 och hon var lite orolig först att jag skulle riskera att bli överstimulerad då jag är ganska "liten" så tror kanske jag har en låg dos?

Tiden bara springer iväg :D om en dryg vecka borde det bli plock och insättning :p

Är det fler som känner att tiden går fort eller brukar det vara så att det går långsamt?
    Okej, ja.. de testar nog helst med lite lägre första gången i början innan dom vet hur just din kropp kommer svara på hormonerna o dosen. Jag fick 112,5ie i början förra gången för att sedan brassa på med 225ie sista sex dagarna.
    Denna gång när de "känner" min kropp med dessa mediciner så fick jag 175ie från början o nu de sista sex dagarna ökat till 225ie igen =)

Såå spänd på vad VULet imorgon ska visa! Hoppas på besked om när plocket ska bli =)
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-29 20:41:43 följande:
    Lycka till imorgon på vul! :) hoppas det går bra och att du är redo för plock snart, spännande. :) kram
    Tusen tack snälla du! <3
    Ja, hoppas blåsorna växt till sig som dom ska så vi får besked för plock! :)
    Hur mår du?

Kram
  • stajlish
    finee skrev 2016-05-30 08:07:36 följande:

Idag när jag vaknade var ömheten i mina bröst som bortblåst. PRECIS samma som det brukar bli på BIM-3 (viket är idag) när vi försökt på vanliga sättet. Alltid när jag fått oömma bröst på BIM-3 så vet jag att det är kört. Spottings borde komma imorgon eller på onsdag, därefter mens på torsdag. Törs dock inte ta ett test för att bekräfta det hela, orkar inte se ett minus, och någonstans då vill jag ändå ha kvar hoppet ett litet tag till.

Tack för dina lyckoönskningar! <3
    Ja, det tar sin tid med långa protokollet helt klart.. haha. 

Klart du ska ha kvar hoppet! Ända in i det sista. Kan trösta dig med att när jag blev gravid/va gravid så kom o gick symptomen i början. Vissa dagar kändes ingenting o vissa massor. Det behöver inte betyda något! Kram
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-29 20:41:43 följande:
    Lycka till imorgon på vul! :) hoppas det går bra och att du är redo för plock snart, spännande. :) kram
    Tack!

Det gick bra får jag väl säga. Hade en liten cysta på ena äggstocken som har stört tillväxten av blåsorna lite men det såg ändå bra ut, fanns 5-6 st som var stora nog o såg bra ut och några små. Så ska spruta på med samma dos nu idag o imorgon o sen på onsdagkväll blir det ägglossningssprutan o ÄP på fredag & återföring på söndag (om vi kommer så långt) =)

Kram
  • stajlish
    Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 kort protokoll sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. ÄP 18/5, ET 23/5, TD 5/6 

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4 

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Slutade med p-piller för 5,5 år sen. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10, Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 & sprutstart 18/5. ÄP 3/6.

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj 

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5 

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll. ÄP 20/5, ET med tvådagars embryo 22/5, testdag 6/6 

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5. 

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll 

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6 

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5. 

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1). 

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. i Falun.  Sprutstart 3/5. ET 20/5, testdag 4/6 

Kärleksbarn00: 3:e försöket. Försökt i 5år. Sprutstart: 14/5, VUL: 19/5, ÄP: 24/5

TP86: barnlös pga dåliga spermier och ingen naturlig ägglossning. Har försökt i tre år. IVF 1 med ISCI. TD 28/5.

Doris88: Snart 28år, sambon 34. Försökt i ca 2år. Kort protokoll i Umeå, med sprutstart inom 1-2dagar. Enligt utredning som visade på låg ämnesomsättning äter jag nu levaxin 75 för att boozta kroppen. Ivf pga få simmare och kör därför icsi. Preliminär ÄP v.23

Gravida:

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5 

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5 

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan
  • stajlish
    Sanlu87 skrev 2016-06-01 06:36:56 följande:

RD 14 idag, testdag på fredag.

Tog ett digitalt test imorse. Och det visade; Gravid 2-3 veckor !!!!

Svårt att förstå! Även om jag anat med tanke på alla symptom men man vet ju inte vad som kommer från lutinus etc.

Ska även ta klinikens test på fredag morgon men testet från idag måste väl stämma ?!

GRATTIS! :)
  • stajlish
    finee skrev 2016-05-30 22:05:04 följande:

Redcat - vad många äggblåsor du hade! Nio ägg var många. Hoppas att några av dem som odlas vidare klarar sig till frysen Om du blev ruvare idag är du på ruvardag 1 imorgon. Spännande!

Marre22 - kul att du är ruvare nu. Håller tummar och tår att de tre som skulle oflas vidare klarar sig till frysen. När får du besked?

Filli89 - vad kul att du också ruvar, då är ni flera stycken som ligger helt i fas Visste inte att de satte i 6 dagars blastocyster, trodde de bara satte in femdagars. Men då blir ju ruvarperioden i alla fall kortare för dig, det är ju skönt.

Stajlish - tack för stöd. Har verkligen haft en dipp här igår och idag. Spännande att du snart ska på äggplock! Bra att de såg några blåsor på VUL:et Inom en vecka är du ruvare!

Såklart, det är ju det vi finns här för <3 Ja, det ska bli spännande o se vad helgen har att erbjuda... hoppas på att få några befruktade små embryon :) Är lite nervös inför ÄP, gick ju så bra sist...så är orolig att det inte ska göra det denna gången av nån anledning.. :D Hur mår du idag? Kram
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-30 18:01:16 följande:
    Okej, men skönt att det fanns en del blåsor ändå, trots cystan. Då ska de nog finnas några ägg till er :)

De är klart ni ska komma så långt! :D spännande vecka för er, ska håla tummarna för dig hela veckan :)
    Ja, det hoppas jag verkligen! Vill bara ha ÄP gjort nu.. o veta hur många ägg o hur många som blir befruktade osv...hoppas på o få ett tillbaka på söndag..

Tack för tummarna! <3
  • stajlish

Så ledsen för er som fått mens :( 
    Orättvist och skit är va det är! <3
    Er tur kommer även om det känns avlägset just nu. 
    ALLA vi SKA bara få våra efterlängtade barn, punkt slut.

Kram till er

Själv börjar jag bli lite nervös inför äggplocket imorgon..
    Vi ska va på SU kl. 9 och kl. 10 smäller det :)
    Så sjukt svullen nu, ser ut o va i typ 6:e månaden..så ska bli skönt att plocka!
    Vill bara att det ska bli överstökat, så man får veta hur allt går.. :D

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj