• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • daisy80

Nej jag har UL enbart (idag kl 12), de har inte sagt något om blodprov. Får väl se om det tas i samband, men det verkar kanske onödigt iofs? Lycka till för dig, snart får du också komma igång!

Emmahedblom skrev 2016-04-28 17:43:09 följande:

Tackar!:)

Okej, spännande! Har du först blodprov och sen UL för att se hur äggblåsorna växer? Så ser min plan ut iaf! Tycker inte orgalutran sprutan såg så trevlig nu, men vad ska man göra?:)

• Harvester

När de tog ut äggen igår planerades det in ET imorgon kl 15.15 men tror de kan ringa och boka om det på morgonen om de ser att embryona behöver växa till dig lite eller om det inte finns ngt bra.. Fick bara ut fem ägg, tror man brukar få ut fler :/

• Harvester

Nehe, inget återinförande idag :(

Var fyra befruktade ägg av fem men de hade inte växt på sig riktigt som de skulle, är det vanligt ni som varit med förr? Dag 2 efter äggplock idag.

Ny tid på måndag men de sa att det är ju inte säkert att de växer på sig :/

• Emmahedblom
    daisy80 skrev 2016-04-29 09:01:19 följande:

Nej jag har UL enbart (idag kl 12), de har inte sagt något om blodprov. Får väl se om det tas i samband, men det verkar kanske onödigt iofs? Lycka till för dig, snart får du också komma igång!

Hoppas det ser bra ut!!:)

Tack, jag längtar så! Konstigt att man längtar till mens helt plötsligt! ;) haha.
  • Minimasken
    Emmahedblom skrev 2016-04-29 11:21:57 följande:
    Hoppas det ser bra ut!!:)

Tack, jag längtar så! Konstigt att man längtar till mens helt plötsligt! ;) haha.
    Jag längtar med för första gången på länge efter mensen, för nästa ägglossning under vecka 20 ska jag göra återinförande av fryst embryo ????
  • Emmahedblom
    Minimasken skrev 2016-04-29 12:23:19 följande:
    Jag längtar med för första gången på länge efter mensen, för nästa ägglossning under vecka 20 ska jag göra återinförande av fryst embryo ????
    Spännande! Håller fingrar och tår att det går bra:)
  • Regnbågsdröm
    Harvester skrev 2016-04-29 11:15:06 följande:

Var fyra befruktade ägg av fem men de hade inte växt på sig riktigt som de skulle, är det vanligt ni som varit med förr? Dag 2 efter äggplock idag.

Ledsamt, men då är hoppet ändå inte ute.. Om de ändå ger dem någon dag till. Håller tummarna!

Vi fick sagt till oss innan vårt första försök att det var ovanligt att inte få tillbaka något. Därav gjorde det ännu mer ont att sedan vara med om just det där ovanliga. Det var inget vi hade väntat oss, våra tre befruktade ägg delade sig inte som de skulle. Jag hoppas som sagt att ni slipper uppleva det. Det är oerhört smärtsamt. Stor kram!
  • finee

Hoppas att de växer och att ni får sätta in ett litet embryo på måndag. Håller tummar och tår! Kram
  • provi87

Åhhh vad jobbigt att helgen kom emellan, förstår att ni vill veta nu! De är säkert bara lite långsamma och så kommer allt vara normalt på måndag, håller tummarna för er. Om de växer är det ju ett bra tecken tänker jag! 
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj