• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • KaosArt

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4.

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4.

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj????

• Marre22

[quote=76569337][quote-nick]KaosArt skrev 2016-04-26 06:53:32 följande:[/quote-nick]Nu har äntligen mensen kommit, så imorgon är det sprutstart för mig! :)[/

Åååååh! Tänk att du äntligen är igång nu KaosArt!

Härligt! Blir det VUL på måndag?

• malre
    KaosArt skrev 2016-04-26 06:53:32 följande:

Nu har äntligen mensen kommit, så imorgon är det sprutstart för mig! :)

Härligt!

Jag har nu sprutat gonal f i tre dagar. Har haft ont i huvudet första två dagar, men det är borta nu. Kroppen blev van eller nått. Däremot är jag trött och mår illa på morgonen speciellt...
    Har faktiskt mer biverkningar den här gången än förra, men inga som man inte kan stå ut med. 
    Hoppas ULtill helgen visar på fina blåsor. Prel ÄP är nästa onsdag
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-04-26 07:53:57 följande:

Åååååh! Tänk att du äntligen är igång nu KaosArt!

Härligt! Blir det VUL på måndag?

Ja det känns bra! :)

Jag pratade med kliniken nyss och fick inget ultraljud bokat utan det blir blodprov på måndag. Sedan vul någon gång efter det tydligen.
  • KaosArt
    malre skrev 2016-04-26 07:54:35 följande:

Härligt!

Jag har nu sprutat gonal f i tre dagar. Har haft ont i huvudet första två dagar, men det är borta nu. Kroppen blev van eller nått. Däremot är jag trött och mår illa på morgonen speciellt...

Har faktiskt mer biverkningar den här gången än förra, men inga som man inte kan stå ut med. 

Hoppas ULtill helgen visar på fina blåsor. Prel ÄP är nästa onsdag

Okej, inte kul med huvudvärk. Skönt att den gick över. Nä man får ju tänka på målet om man tycker biverkningarna är jobbiga ;)

Jag jobbar vanligtvis tre dagar i veckan men nästa vecka är det ju en röddag så jag ordnade så att jag jobbar bara två dagar. Tänker att det kan vara bra att ha lite extra vila om jag som du blir trött och så. :)

Vilken dag blir det vul för dig? Håller tummarna för att ert äp kan ske på onsdag till veckan som planerat :)
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-04-26 06:53:32 följande:

Nu har äntligen mensen kommit, så imorgon är det sprutstart för mig! :)

Härligt att du får börja nu :)
  • daisy80

Någon som tagit orgalutran än? I magen eller låret? Jag ska ta min första på torsdag, trodde det var magen oxå men läste igenom instruktionerna idag och där står det att låret är bra till den..

Sen klurar jag lite över dagen för ÄP, vi är väl flera här som ska göra det nästa vecka, men torsdagen är ju röd dag så då lär det ju inte gå iaf. Fredagen är ju klämdag men då har de ju säkert öppet iaf. Skönt om det blir senast onsdagen :) går ju att styra det lite förstås. Har ni fått nån info om detta?

• Regnbågsdröm
    daisy80 skrev 2016-04-26 18:54:00 följande:

Någon som tagit orgalutran än? I magen eller låret? Jag ska ta min första på torsdag, trodde det var magen oxå men läste igenom instruktionerna idag och där står det att låret är bra till den..

Sen klurar jag lite över dagen för ÄP, vi är väl flera här som ska göra det nästa vecka, men torsdagen är ju röd dag så då lär det ju inte gå iaf. Fredagen är ju klämdag men då har de ju säkert öppet iaf. Skönt om det blir senast onsdagen :) går ju att styra det lite förstås. Har ni fått nån info om detta?

Går ju inte att styra det särskilt mycket, när kroppen är redo är den redo Men troligtvis har din klinik räknat ut det bra för er så att ni inte ska behöva riskera att hamna på en dag då det är stängt. De brukar räkna ut sådant redan vid starten. Fråga inte hur de gör, men de brukar ha koll Lycka till!
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-04-26 18:54:00 följande:

Orgalutran ska tas i magen också. Fy ser inte fram emot den sprutan :(

Tänker att vi hade fått startat istället på dag 3 om de trodde att äggplock skulle ske på torsdag. Så tänker jag men vet inte hur våra kliniker tänker men jag tror att de har koll :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj