• daisy80

IVF-start slutet på april/början på maj

Detta verkar vara en tråd för mig :) Här kom mensen igår, någon dag för tidigt, så ikväll har jag tagit första sprutan puregon. Första ivf-försöket här. Är så glad att äntligen vara igång! FruA78, verkar som att vi ligger precis lika? :) Kramar till er andra som också kämpar!

• daisy80
    FruA78 skrev 2016-04-24 22:55:39 följande:
    Välkommen hit! Ja vi ligger precis lika, tog första sprutan bemfola idag vid 19 tiden :) Vad kul att vi kan följas åt. Din mens kom för tidigt och min en dag för sent. När ska du på ett första ultraljud? Jag ska på mitt första på fredag, dag 6 :) Kram
    finee skrev 2016-04-25 07:00:31 följande:

Vad roligt att alla börjar komma igång med sprutandet. Vill också! Har en och en halv vecka kvar till mens och sprutstart....

Välkommen hit daisy80! Hur länge har ni försökt? Har de hittat någon orsak till barnlösheten?

Skulle vara bra om man kunde uppdatera listan lite, den finns längre bak i tråden...

KaosArt skrev 2016-04-25 07:40:52 följande:

Daisy80 och lillhennr2 välkommna hit till oss! :)

Lillhennr2- tråkigt att det inte gick vägen tidigare i år eller att någon klarade sig till frysen. Men härligt att ni har lyckats tidigare! Det måste ju vara ett bra tecken. :)

Spännande med sprutstart i helgen! Vet ni om orsaken till er barnlöshet?

Daisy80 - kul att du Är igång! Hur länge har ni försökt? Vet ni om orsaken till er barnlöshet?

Tack alla goa tjejer! så skönt att det finns andra i samma situation. Jag fyller snart 36 och vi har försökt i två år. Det finns ingen förklaring till vår barnlöshet, allt ser så bra ut så? vilket nästan är jobbigt, vad är det som är fel då? Ja hursomhelst, nu har jag som sagt börjat med första sprutan igår och det är jätteskönt att vara igång äntligen. FruA78: Vad kul att vi ligger lika! Jag ska ringa kliniken strax och få tid för ultraljud, gissar på fredag här med, återkommer senare :) 
    Ska försöka uppdatera listan också förresten...

• daisy80

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1START v,17.

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj.Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4. 

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =) 

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4.

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.

FruA78: 

• daisy80
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-25 07:54:26 följande:
    Någon får gärna vara vänlig och lägga till mig? Vet inte hur man gör själv från telefonen

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.
    Nu fick jag in dig i listan också :)
  • daisy80
    FruA78 skrev 2016-04-25 19:16:52 följande:
    Hur gick det, blir det ultraljud på fredag för dig med?
    Japp det blir fredag här med! Kul :) 
  • daisy80
    stajlish skrev 2016-04-25 20:40:09 följande:
    Välkommen! =)
    Tack så mycket! :)
  • daisy80

Någon som tagit orgalutran än? I magen eller låret? Jag ska ta min första på torsdag, trodde det var magen oxå men läste igenom instruktionerna idag och där står det att låret är bra till den..

Sen klurar jag lite över dagen för ÄP, vi är väl flera här som ska göra det nästa vecka, men torsdagen är ju röd dag så då lär det ju inte gå iaf. Fredagen är ju klämdag men då har de ju säkert öppet iaf. Skönt om det blir senast onsdagen :) går ju att styra det lite förstås. Har ni fått nån info om detta?

• daisy80

Välkommen hit!

Jag sprutar också med puregon, 150 IE/dag. Detta är min femte sprutdag så ikväll ska jag lägga till orgalutran. Idag har jag haft riktiga äl-flytningar, är väl pga puregonet antar jag...

Emmahedblom skrev 2016-04-28 13:03:26 följande:

Hej, tänkte hoppa på den här tråden!

Jag och min sambo ska starta IVF1 v19, om mensen kommer när den brukar! Vi var på "planeringsmöte" igår! Jag kommer att starta med 100 IE puregon och dag 5 lägger jag till orgalutran! Fick en låg dos puregon för läkaren såg 18-20 äggblåsor på vardera äggstock! Så taggad på att komma igång efter snart 3 års egna försök utan en enda graviditet! Vi blir 25 och 26 år, oförklarligt barnlösa.

• daisy80

Ja vad många vi är som sprutar nu! Jag tog första orgalutranen nyss och det gick bra, men det svider och är rodnat på huden nu efteråt. Men det går nog över snart. Ska på ultraljud imorgon (precis som dej fruA78) och hoppas på att äggblåsorna växt till sig i lagom takt.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj