• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-04-28 20:26:18 följande:

Hoppas du snart känner att det går bättre!

Kram!

Tack <3

Hoppas jag med :)

Kram
  • FruA78
    provi87 skrev 2016-04-28 20:09:43 följande:
    Nej, var på ultraljud i onsdags och ska på ett till imorgon. Antar måndag. Vill så gärna slippa sprutorna så jag liksom längtar efter äggplocket haha
    Okej hoppas att det snart blir äggplock. Förstår att du vill slippa sprutorna, det vill jag med. Håller tummarna att ultraljudet går bra imorgon.
  • FruA78
    Marre22 skrev 2016-04-28 20:15:25 följande:
    Var fick du tag i bedövningsplåster?
    På Apoteket, Emlaplåster heter det. Använde plåstret för första gången idag och är på sprutdag 5 idag.
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-04-28 20:23:46 följande:
    Förstår att du vill slippa sprutorna, jag känner så redan nu. Inte bra... har många dagar framför mig. Men vad gör man inte lixom.

Hoppas det ser fint ut så du får göra äggplock på måndag! :)
    Tack så mycket det hoppas jag med.
    Hoppas att det går bättre med sprutorna för dig och att du inte behöver spruta så många dagar.
  • Regnbågsdröm
    KaosArt skrev 2016-04-28 20:20:03 följande:

Andra sprutan tagen precis nu, fy vad obehagligt det var. ????

Igår gick det ganska så bra men idag, nä fy, gjorde ont när vätskan sprutade in, började gråta. Min kille som får ta sprutor på mig, vågar inte göra det själv. Känns även irriterat nu där jag tog sprutan. Brukar det göra det? Hur har ni känna i området efter?

Gruvar mig inför att jag ska hålla på såhär i så många dagar nu.

FruA78 - hopas de ser fina äggblåsor som växt som de ska imorgon :) spännande att se hur det går!

Emmhedblom - Välkommen hit! :)

Harvester- är också nyfiken på hur det går för dig? När är det planerat för er för er? ?

Tar du menopur? Jag hade också ett helvete med varje spruta i två veckor typ. Gjorde ont när hela dosjäveln skulle i. Men man klarar det. Förhoppningsvis är det värt det
  • Regnbågsdröm
    Marre22 skrev 2016-04-28 20:14:20 följande:
    Vi ska börja så snart min mens kommer, om 2 veckor skulle jag tro!
    Okej, ni kör kort eller? Låter skönt! Stort lycka till!
  • Regnbågsdröm
    provi87 skrev 2016-04-28 19:14:41 följande:
    Hur har det gått? Mitt tips är att inte vara långsam! Skjut in den fort, känns mkt mindre. Väldigt svårt att göra på sig själv men min man har lärt sig. Jag har tagit tre orgalutran-sprutor nu, känns mindre för var gång!
    Man ska inte spruta in vätskan för fort! Det är inte bra
  • KaosArt
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 20:59:46 följande:

Tar du menopur? Jag hade också ett helvete med varje spruta i två veckor typ. Gjorde ont när hela dosjäveln skulle i. Men man klarar det. Förhoppningsvis är det värt det

Ja precis menopur, ja själva sticket har inte varit så farligt än, men som du säger när väskan sprutas in. Ja det är tur att det går över fort, man får ha ögonen på målet så man orkar ta sig igenom det.

Hur mår du? Går du på jobbet och så som vanligt nu?
  • Marre22
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 21:00:39 följande:

Okej, ni kör kort eller? Låter skönt! Stort lycka till!

Tack!

Ja det blir kort protokoll.

Lycka till själv - med ruvningen!
  • finee

Vad många som har konmit igång med sprutandet! Spännande (och ont!). Vill också komma igång. Var på apoteket och hämtade alla läkemedel idag. Herregud vad mycket, fick en jättepåse! Var liksom inte beredd på det. I vanliga fall när man går på apoteket får man liksom med sig en liten diskret burk i någon liten påse :) Hehe.

Håller tummarna för alla att äggblåsorna växer sig fina, många och bra :)

Emmahedblom - välkommen till tråden!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj