• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • FruA78
    KaosArt skrev 2016-04-23 21:18:39 följande:
    Ja jag förstår verkligen att oron kommer finnas när ni lyckas bli gravida igen. Jag kommer nog också vara orolig för missfall även fast jag ibte varit med on det så kan ju tänka mig att er oro är ännu större. Men nu hoppas vi såklart på att de ska gå hela vägen för oss båda :)

Har mensen kommit för dig än? För mig är mensen beräknad typ tisdag, men jag har haft symptom mycket tidigare än jag brukar, ömma bröst och sådär, så jag trodde den skulle komma tidigare. Men ingen mens i sikte än :/

Är mycket påfrestande att vänta och vänta känner jag, mitt humör är totalt kaos. Glad ena sekunden ih bryter ihop andra. Jag undrar ja hur jag ska reagera när jag väl är igång. Hur har du det med humöret?
    Oron kommer finnas men hoppas som du säger att det ska gå hela vägen nästa graviditet.

Min mens kom igår morse, en dag för sent. Är aldrig för sen annars men skönt att den kom. Jag var jätteorolig i fredags natt när jag sov. Var nog orolig för att börja med ivf men mest orolig att mensen skulle krångla och inte komma. Än så länge känner jag mig oväntat lugn, har inte förstått än att vi sätter igång ikväll tror jag. Är väldigt spruträdd så det känns jobbigt med alla sprutor. Min man kommer att ta sprutorna på mig. Men än är jag lugn.

Då är det inte lång tid kvar för er heller om du får mensen på tisdag :) Spännande!
  • Marre22

FruA78 - förstår hur du känner! Sedan vi tog beslutet om IVF så har det varit rejäla känslostormar för mig också. Spännande och skönt att ha en plan, men nervöst och oroligt för man faktiskt inte vet vad man ger sig in på.

Men man får försöka ta ett steg i taget och försöka inte se så långt fram. Lycka till med sprutorna, jag har också sagt åt min sambo att det är han som får sköta sprutandet!

• malre

Lycka till idag regnbågsdrömm, hoppas du får de äggen du vill ha och att det blir tredje gången gillt!

• malre

Lycka till idag regnbågsdrömm, hoppas du får de äggen du vill ha och att det blir tredje gången gillt!

• Regnbågsdröm

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

• stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:57:33 följande:

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

Härligt! Grattis! Nu hoppas vi den lille rackaren vill stanna kvar :) När är TD?
  • FruA78

Yes!! Härligt att höra :)
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-04-24 15:38:41 följande:
    Härligt! Grattis! Nu hoppas vi den lille rackaren vill stanna kvar :) När är TD?
    Tack så mycket! Kan inte göra annat än hoppas nu TD är 9 maj!
  • KaosArt

Åh vad kul! :) Grattis till ruvningen. Låter så himla mysigt när man väl är där framme, som att man får vara gravid i i alla fall två veckor, vad som än händer efter det.

Hoppas verkligen ni får behålla den lille i nio månader nu innan hen vill ut! :D
  • KaosArt

Är så avis på er som är igång ;) men jag unnar er verkligen det! Men jag vill också komma igång.

För mig har de senaste dagarna varit mycket påfrestande, en väntan som sträcker sig från morgon till kväll dag för dag. Börjar känna mig utmattad nu, jobb imorgon och känner mig för trött för det. Men samtidigt bra för då går nog tiden fortare.

Ja förhoppningsvis kommer mensen i alla fall på tisdag, om den håller sig till schemat vill säga.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj