• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Regnbågsdröm
    KaosArt skrev 2016-04-24 18:12:50 följande:
    Åh vad kul! :) Grattis till ruvningen. Låter så himla mysigt när man väl är där framme, som att man får vara gravid i i alla fall två veckor, vad som än händer efter det.

Hoppas verkligen ni får behålla den lille i nio månader nu innan hen vill ut! :D
    Tack så mycket! Ja lite så är det faktiskt. Det är något speciellt med att ruva. Vissa tycker det är jättejobbigt, men för mig är det den finaste tiden. Förra gången fick jag känna det i 12 dagar, sedan började jag blöda. Jag hoppas att jag den här gången slipper blöda tills om typ 9 månader
  • malre

Håller tummarna!

Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:57:33 följande:

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

• finee
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:57:33 följande:

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

Wow, härligt, grattis till ruvarstatus Regnbågsdröm :) Skönt att ni kom till den här fasen, var ju inte helt givet vad jag förstått på dig, utifrån det här med den där eventuella polypen (eller vad det var). Återigen grattis och lycka till!!
  • Regnbågsdröm
    finee skrev 2016-04-24 20:46:57 följande:
    Wow, härligt, grattis till ruvarstatus Regnbågsdröm :) Skönt att ni kom till den här fasen, var ju inte helt givet vad jag förstått på dig, utifrån det här med den där eventuella polypen (eller vad det var). Återigen grattis och lycka till!!
    Tack tack!
    Nej, verkligen inre givet. De misstänkte ju en polyp, men den misstanken var borta sen vid äggplock. Däremot ser jag aldrig insättning som någon självklarhet. Är olyckligt ovetandes om hur skör den här processen är. Men vi hoppas att det är tredje gången gillt nu
  • daisy80

Detta verkar vara en tråd för mig :) Här kom mensen igår, någon dag för tidigt, så ikväll har jag tagit första sprutan puregon. Första ivf-försöket här. Är så glad att äntligen vara igång! FruA78, verkar som att vi ligger precis lika? :) Kramar till er andra som också kämpar!

• FruA78
    daisy80 skrev 2016-04-24 22:46:00 följande:

Detta verkar vara en tråd för mig :) Här kom mensen igår, någon dag för tidigt, så ikväll har jag tagit första sprutan puregon. Första ivf-försöket här. Är så glad att äntligen vara igång! FruA78, verkar som att vi ligger precis lika? :) Kramar till er andra som också kämpar!

Välkommen hit! Ja vi ligger precis lika, tog första sprutan bemfola idag vid 19 tiden :) Vad kul att vi kan följas åt. Din mens kom för tidigt och min en dag för sent. När ska du på ett första ultraljud? Jag ska på mitt första på fredag, dag 6 :) Kram
  • provi87

FruA78 - Vad skönt att första sprutan gick bra! Jag är också himla rädd så min man har fått ge mig sprutorna och det funkar okej. Han är lite för snäll bara så han låter mig vela länge innan han sticker vilket bygger upp massa hemska tankar om hur ont det gör.

Idag är det sprutdag fem och vi ska börja med spruta nr 2. Gonal-f har varit helt okej ändå men nästa (orgalutan) ska ju vara värre. Ser inte fram emot ikväll.. 

• provi87

Och just det - jag tog några glas vin i helgen och fick sån fruktansvärd huvudvärk och kunde inte sova på natten. Det ska uppenbarligen kunna bli så av gonal-f iallafall, så blir nykter framöver. Förhoppningsvis ett år eller mer :) 

• finee

Vad roligt att alla börjar komma igång med sprutandet. Vill också! Har en och en halv vecka kvar till mens och sprutstart....

Välkommen hit daisy80! Hur länge har ni försökt? Har de hittat någon orsak till barnlösheten?

Skulle vara bra om man kunde uppdatera listan lite, den finns längre bak i tråden...

• finee

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1START v,17.

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj.Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4. 

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Regnbågsdröm:

Fru78:

Daisy80:

Har säkert missat några av er!! FYLL I ALLA!!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj