• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • KaosArt
    grodan26 skrev 2016-05-01 16:28:13 följande:

Hej och tack :) 

Vi går på Sahlgrenska. Har ätit provera ett par gånger innan och fått mens 4 dagar efter avslutad tablett så jag hoppas inte det går längre än så den här gången. Vill ju bara börja nu!! 

Förstår att du är mitt i sprutandet, håller tummarna för positiva besked snart. 

Och det är verkligen inte konstigt att känslorna går upp och ner. Misstänker att jag kommer att joina dig i gråtandet snart. Tur det är värt det i slutändan!

Okej, skönt att veta ungefär när mensen kommer. Annars är det så mycket som man inte vet när saker ska hända i den här processen. Hoppas den håller sig till planeringen så ni får börja snart!

Ja precis, spruta fem ikväll! Hehe ja vi får gråta ikapp då och peppa varandra ;) jobbigt, men som du säger, förhoppningsvis värd det!
  • Kvinna84a
    KaosArt skrev 2016-05-01 08:49:52 följande:

Provi87 - lycka till imorgon! Hoppas det går bra för dig.

Daisy80 - spännande för dig på tisdag, lycka till! Då tar du ägglossningsprutan ikväll va?

Stajlish- härligt att du snart ska komma igång! Hur länge brukar man sprayat ungefär?

Kvinna84a - Hej och välkommen! Vad är orsaken till er barnlöshet? Skriv gärna in dig på listan om du vill. Den ligger någon sida bak kanske :) ska du på blodprov eller ul i veckan då?

Harvester - hoppas att du få bra besked i morgon! Kommer hålla tummarna för dig.

Tack :) Min sambo har få spermier så han har gått på behandling nu en tid och nu ska vi göra ett försök. Ska på vul tisdag, blodprov oxå.

Har ni hittat någon orsak hos er?
  • Kvinna84a
    KaosArt skrev 2016-05-01 08:58:44 följande:

De två senaste sprutorna har gått mycket bättre, det är ju verkligen inte kul. Men tror vi har får in bättre teknik så det gör inte lika ont som i början. Imorgon börjar nästa steg, blodprov och start med orgalutran, lite orolig för den sprutan men ja de måste gå bra!

Har blivit jätte känslig, tror jag grät halva dan igår. Skitjobbigt! Bara jag inte börjar gråta på jobbet imorgon. Känslig och ledsen hela tiden typ. Någon annan som känner samma? Har även känt av lite från äggstockarna, lite små värk ibland, men inte så mycket. Brukar man känna av mycket efter fyra sprutor? Är lite orolig att jag inte reagerar tillräckligt på dosen. Hur kan de se på blodprov om man har rätt dos, behöver de inte kolla på hur äggblåsorna växer också?

Hej!

Vi ligger lika i tiden tror jag. Ska oxå börja med orgalutran imorn men jag gör blodprov och vul på tisdag. Min Gyn var ledig imorn :)

Känner igen mig i dina symptom, låg och lätt till tårar. Känner av i äggstockarna och hoppas på att det är positivt för att de växer där inne :) Läkaren kommer se på blodprov och vul hur ni ska gå vidare resten av dagarna.
  • stajlish
    Kvinna84a skrev 2016-05-01 17:03:37 följande:
    Vad kul :) Vart är du i processen?
    Ska börja spraya med Suprecur på tisdag! =) Du då?
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-01 15:49:41 följande:
    Aha okej! Spännande att höra vad de kan göra för att hjälpa till altså. Och hur de anpassar efter varje individ.

Skönt att ni har bakom er att det faktiskt fungerande bra med stimulering och sådär. Hoppas att det fungerar lika bra denna gång! =)
    Eller hur, vet egentligen inte varför de tyckte jag skulle ha det långa.. men det är ju inget "fel" på mig, utan vi gör ju detta endast pga att min man har för få spermier för att vi ska kunna bli gravida på naturlig väg, men som sagt så funkade det ju bra eftersom vi lyckades bli gravida =) Ja, hoppas på samma lycka denna gång o att de ska gå hela vägen. Plus fler ägg till frysen för ev. syskon hoppas vi också på! Därav högre dos gonal-f denna gång.. va lite lamt förra gången.. o snålt! Men de är ju lite av en testomgång första =)
  • KaosArt
    Kvinna84a skrev 2016-05-01 17:17:21 följande:

Hej!

Vi ligger lika i tiden tror jag. Ska oxå börja med orgalutran imorn men jag gör blodprov och vul på tisdag. Min Gyn var ledig imorn :)

Känner igen mig i dina symptom, låg och lätt till tårar. Känner av i äggstockarna och hoppas på att det är positivt för att de växer där inne :) Läkaren kommer se på blodprov och vul hur ni ska gå vidare resten av dagarna.

Ja då ligger vi nog nog ganska lika :) är på femte sprutdagen, du då? Blodprov imorgon som sagt, sedan vet jag inte vilken dag det blir vul. Kanske onsdag kan jag tänka mig, får se vad de säger imorgon!

Nej ingen konkret orsak till varför det inte fungerar för oss, det är frustrerande.

Ja jag är lite orolig att jag känner för lite i äggstockarna, men får som sagt se vad provet säger imorgon.
  • Marre22
    KaosArt skrev 2016-05-01 21:10:01 följande:

Ja då ligger vi nog nog ganska lika :) är på femte sprutdagen, du då? Blodprov imorgon som sagt, sedan vet jag inte vilken dag det blir vul. Kanske onsdag kan jag tänka mig, får se vad de säger imorgon!

Nej ingen konkret orsak till varför det inte fungerar för oss, det är frustrerande.

Ja jag är lite orolig att jag känner för lite i äggstockarna, men får som sagt se vad provet säger imorgon.

Håller tummarna för att blodprovet går bra imorgon!

Jag ska också lämna blodprov morgon, NK-cellerna...

Lycka till!
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-01 18:44:42 följande:

Eller hur, vet egentligen inte varför de tyckte jag skulle ha det långa.. men det är ju inget "fel" på mig, utan vi gör ju detta endast pga att min man har för få spermier för att vi ska kunna bli gravida på naturlig väg, men som sagt så funkade det ju bra eftersom vi lyckades bli gravida =) Ja, hoppas på samma lycka denna gång o att de ska gå hela vägen. Plus fler ägg till frysen för ev. syskon hoppas vi också på! Därav högre dos gonal-f denna gång.. va lite lamt förra gången.. o snålt! Men de är ju lite av en testomgång första =)

Nä men de har väl sina anledningar ;)

Ja det hoppas jag på med, att får till frysen för ev. syskon. Men ja de kanske är att hoppas på lite för mycket på första försöket, för det är ju som du säger lite testomgång. Såklart är ju det stora målet att få ett ägg som vill stanna, så får hålla fokus på det och se det som en bonus om vi nu får något till frysen!
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-01 21:12:51 följande:

Håller tummarna för att blodprovet går bra imorgon!

Jag ska också lämna blodprov morgon, NK-cellerna...

Lycka till!

Tack och lycka till till dig med! :)
  • halfmoon

Hej alla!

Jag hakar på er!

Fick samtal från RMC Malmö att vi får börja denna mensen. Så ikväll blir första sprutan. Vi kör kort protokoll.

Jag är gråtmild redan innan vi ens hunnit börja, så undrar hur detta ska sluta! :D

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj