• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • malre

Äggplockning gjord idag. Gick bättre än sist med mycket mindre smärta. 12 ägg blev det så vi får hoppas att de befruktas bra. Börjat få ont nu framåt kvällen men mår väldigt bra. Skönt att ha fått det gjort i alla fall :)

Lycka till allani som skall plocka snart.

• malre

Hej

Man kan få bra frysta embryo på dag 6 också. Där jag går så har de bättre statistik med frysta blastocyster än färska. Deppa inte ihop, det finns hopp!!!!

Kram

Harvester skrev 2016-05-02 22:20:35 följande:

Blev inget återförande idag heller, äggen hade fortfarande inte växt på sig ordentligt :((

De skulle se vad som hänt imorgon och ev frysa in ngt embryo men vad är oddsen för att det skulle hänt ngt dag 6 om det inte växt bra första fem dagarna...

I vilket fall är ju oddsen ännu sämre med fryst embryo men annars måste jag ju göra om allt och allt detta jag gjort nu (långa protokollet och ganska ont efter äggplock) har varit i onödan..

Jävla skit!! :,(((((

• finee
    daisy80 skrev 2016-05-03 17:21:24 följande:

Äggplock avklarat idag! Tycker (också) att det gick mycket bättre än förväntat, det stack till lite vid bedövningen och när de stack igenom första äggstocken, men annars gick det jättebra. Det molar och spänner en del i magen/äggstockarna nu, men när jag sitter helt still känns det knappt något. Fick ut 9 ägg, så jag är nöjd! De ringer imorgon efter lunch och berättar hur många som blivit befruktade, och så blir det förhoppningsvis återföring på fredag. 

Ikväll blir det till att ligga i soffan och kolla på film med gott samvete

Grattis till ett bra och avklarat äggplock! Skönt att det är gjort. Förstår att du är nöjd med 9 ägg :)
  • halfmoon
    KaosArt skrev 2016-05-02 20:45:32 följande:

Åh jag är ledsen för era missfall, måste vara väldigt tungt. Starkt av dig att fortsätta och försöka igen. Hoppas ni lyckas ända fram i mål denna gång.

Vad skönt att ni fick starta ändå när du var så orolig inför det. :)

Okej, men de har inte hittat något problem hos dig?

Ja, vi hopas på att det var meningen att ni ska få ett gemensamt biologisk barn. Får ni ta ut spermier från din sambos testiklar då eller hur går det till?

Vi har försökt I snart två år, men de har inte hittat någon orsak till att det inte fungerar på någon av oss.

Skriv gärna in dig i listan vi har, den ligger nog någon sida bakåt :)

Ja, var en lättnad att få börja nu. Annars hade vi fortsatt med insemination i Danmark.

Nix, inget hittat hos mig. Allt verkar så här långt fungera som det ska.

Precis, de går in med nål och hoppas att de hittar spermier hos honom. Sen gäller det bara att de är mogna också. Tydligen så är spermier som man plockar från testiklar inte alltid lika mogna.

Så det är många om och men innan det här är i hamn. Är mest orolig för att det inte ska finnas tillräckligt med ok spermier så att inga ägg blir befruktade.
  • daisy80
    provi87 skrev 2016-05-03 17:28:34 följande:
    Vad skönt att det gick så bra!! Imorgon kommer du nog inte känna mycket, det gör inte jag. Spännande att de berättar imorgon, det har ju inte jag fått veta, det hinner de väl inte på Sahlgrenska.
    Grattis till 9 ägg det är ju toppen! Hoppas många blir befruktade nu så du slipper göra fler plock :)  
    Tack, ja skönt att det är avklarat! Magen har varit rätt öm hela kvällen. Vad bra att du inte kände så mycket dagen efter, hoppas på samma för mig. Har du återföring imorgon nudå?? Spännande!! 
  • finee
    malre skrev 2016-05-03 19:53:24 följande:

Äggplockning gjord idag. Gick bättre än sist med mycket mindre smärta. 12 ägg blev det så vi får hoppas att de befruktas bra. Börjat få ont nu framåt kvällen men mår väldigt bra. Skönt att ha fått det gjort i alla fall :)

Bra att det var mindre smärta än sist och att det gick bättre :) 12 ägg låter ju kanon! Håller tummarna för massa befruktningar nu.
  • stajlish

Härligt! Va skönt :) Hoppas på några befruktade ägg :)
  • provi87

Superdupergrattis till tolv ägg! Fantastiskt och så skönt att du mår bra, när har du återföring?
  • halfmoon

Håller tummarna att det blir många befruktade ägg! Skönt att det är avklarat och att det gjorde mindre ont denna gången!
  • malre

Tack! På söndag förhoppningsvis (om 5 st har blivit befruktade så odlar de till blastocyster och då blir det insättning på dag 5) annars tidigare. De ska ringa idag och uppdatera mig hur det har gått

provi87 skrev 2016-05-04 07:37:13 följande:

Superdupergrattis till tolv ägg! Fantastiskt och så skönt att du mår bra, när har du återföring?

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj