• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • finee
    daisy80 skrev 2016-05-05 17:24:47 följande:
    Tack för att du håller på min lilla trio, känns fint att säga så, "min lilla trio" hihi :) 
    Skönt för dig att mensen kommit, och att du kommer igång nu! Nu är det nära!! 
    Lycka till på återföringen imorgon :)
  • malre

För min del höll det i sig ca 5 dagar innan det blev mindre och faktiskt mer än en vecka innan magen blev "normal"

Får se den här gången, de punkterade bleka blåsor så jag är både större och räknar med att det kommer ta lång tid. Dölj med större tröjor :)

provi87 skrev 2016-05-05 20:00:10 följande:

Hur länge ska man vara så uppsvälld? Om jag inte blir gravid då alltså.. Ser ut som fjärde månaden typ.. och vill inte att folk ska börja fråga just nu.. 

• malre

För min del höll det i sig ca 5 dagar innan det blev mindre och faktiskt mer än en vecka innan magen blev "normal"

Får se den här gången, de punkterade bleka blåsor så jag är både större och räknar med att det kommer ta lång tid. Dölj med större tröjor :)

provi87 skrev 2016-05-05 20:00:10 följande:

Hur länge ska man vara så uppsvälld? Om jag inte blir gravid då alltså.. Ser ut som fjärde månaden typ.. och vill inte att folk ska börja fråga just nu.. 

• provi87
    malre skrev 2016-05-05 20:14:19 följande:

Ah men det låter ju bra! Var rädd att det skulle ta många veckor, tack för du gav mig lite hopp om normalitet i allt detta :)
  • stajlish
    daisy80 skrev 2016-05-05 17:22:02 följande:
    Tack! Ja guldägg är en eftertraktad vara :) Och det är väl viktigare med kvalitet än kvantitet egentligen. Ja att få nåt till frysen vore så oerhört skönt rent mentalt, att veta att det finns en liten chans att slippa göra om hela processen.. men just nu är jag mest mån om att bara få in mitt lilla embryo imorgon, det känns ändå viktigast av allt just nu. Hoppas det går bra för dig med sprayandet och nedregleringen! 
    Precis! Så är det =) Ja, håller tummarna för det! Jodå, går bra.. men är så jäkla förkyld bara.. så vettetusan om näsan tar upp som den ska.. haha! Men jag hoppas det, snyter mig så mkt jag bara kan innan jag sprayar så hoppas på det :D Men de lär la märkas.. så typiskt o bli så nedrans förkyld nu när jag skulle börja spraya! haha
  • Harvester

Vi var visst också ovanliga.. Pratade med en bm på telefon igår som sa att alla äggen "gått tillbaka".

Ska börja på nästa "riktiga" mens om den infaller innan 16/6, annars blir det efter semestrarna. Skulle nu börja på mensens första dag och inte använda nässpray. Antar det är "korta protokollet"?

Regnbågsdröm skrev 2016-04-29 14:43:06 följande:

Ledsamt, men då är hoppet ändå inte ute.. Om de ändå ger dem någon dag till. Håller tummarna!

Vi fick sagt till oss innan vårt första försök att det var ovanligt att inte få tillbaka något. Därav gjorde det ännu mer ont att sedan vara med om just det där ovanliga. Det var inget vi hade väntat oss, våra tre befruktade ägg delade sig inte som de skulle. Jag hoppas som sagt att ni slipper uppleva det. Det är oerhört smärtsamt. Stor kram!

• Harvester

Fy vad orättvist!

Hoppas ni har möjlighet att försöka utan landstingsstöd..

Vi får ju ingen hjälp då vi redan har ett barn men min man har som löneförmån att kunna dra kostnaden på bruttolönen så kolla upp med era jobb!

Jag betalar 36 000 och han 19 000 (för tre försök) så det är stor skillnad..

Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 16:22:03 följande:

Tredje och sista landstingsbetalda ja.

• Regnbågsdröm
    Harvester skrev 2016-05-05 21:27:38 följande:

Fy vad orättvist!

Hoppas ni har möjlighet att försöka utan landstingsstöd..

Vi får ju ingen hjälp då vi redan har ett barn men min man har som löneförmån att kunna dra kostnaden på bruttolönen så kolla upp med era jobb!

Jag betalar 36 000 och han 19 000 (för tre försök) så det är stor skillnad..

Ja. Vi kan få hjälp om vi betalar via landstinget. 43500 för ett försök. Finns inga "paketpriser". Då vi är två kvinnor och behöver donerade spermier får vi tyvärr inte göra på privata kliniker där det annars kan vara billigare med IVF.
  • daisy80

Tack goa ni för ert stöd och pepp inför min återföring imorgon, det betyder mycket!! Jag hoppas guldägget ligger där och väntar nu!

Angående lutinus så började jag med det idag, två dagar efter äggplocket är rutin på min klinik. Hade lite ömma bröst redan innan, vet inte om ovitrellen har suttit i fortfarande, men nu ett antal timmar efter första lutinus har jag sjuuukt ömma bröst. Dessutom har jag fortfarande lite brunaktiga flytningar efter äggplocket, någon mer som haft det fortfarande två dagar efteråt?

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj