• halfmoon

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej alla!

Jag hakar på er!

Fick samtal från RMC Malmö att vi får börja denna mensen. Så ikväll blir första sprutan. Vi kör kort protokoll.

Jag är gråtmild redan innan vi ens hunnit börja, så undrar hur detta ska sluta! :D

• halfmoon
    KaosArt skrev 2016-05-02 13:27:18 följande:

Hej! Välkommen!

Härligt att ni kör igång! Ja gråtmild här med, men äh, lika bra att släppa ut det. Så känner man sig lite lättare ett tag efter iaf :)

Hur länge har ni försökt? Vad beror eran barnlöshet på?

Ja, jag har bölat till och från hela helgen. Först för missfallen som alltid ligger där och puttrar, sen för att jag fick mens och trodde vi skulle få ett nej på att starta. Sedan nu idag när vi fick ja kom en drös tårar till. Både glädje och nervositet.

Min sambo har azoospermi. Han visste om det innan vi träffades så vi började med utredning av mig förra året i februari och sen har vi gjort donatorinseminationer sedan juni. 4 försök har det blivit hittills, jag har blivit gravid två gånger men fått missfall.

Jag tror inte på ödet men försöker ändå tänka nu att det nog är meningen att vi ska göra ivf och få ett biologiskt barn gemensamt.

Vilka är era orsaker och hur länge har ni försökt? Jag får ta och läsa ikapp lite i tråden här! :)
  • halfmoon

Om nån vill får ni gärna lägga till mig på listan, vågar inte trixa från telefonen! :)

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5.

• halfmoon
    daisy80 skrev 2016-05-03 17:21:24 följande:

Äggplock avklarat idag! Tycker (också) att det gick mycket bättre än förväntat, det stack till lite vid bedövningen och när de stack igenom första äggstocken, men annars gick det jättebra. Det molar och spänner en del i magen/äggstockarna nu, men när jag sitter helt still känns det knappt något. Fick ut 9 ägg, så jag är nöjd! De ringer imorgon efter lunch och berättar hur många som blivit befruktade, och så blir det förhoppningsvis återföring på fredag. 

Ikväll blir det till att ligga i soffan och kolla på film med gott samvete

Så skönt att det Kändes bättre än förväntat och bra med 9 ägg! Hoppas på bra besked imorgon! :)
  • halfmoon
    KaosArt skrev 2016-05-02 20:45:32 följande:

Åh jag är ledsen för era missfall, måste vara väldigt tungt. Starkt av dig att fortsätta och försöka igen. Hoppas ni lyckas ända fram i mål denna gång.

Vad skönt att ni fick starta ändå när du var så orolig inför det. :)

Okej, men de har inte hittat något problem hos dig?

Ja, vi hopas på att det var meningen att ni ska få ett gemensamt biologisk barn. Får ni ta ut spermier från din sambos testiklar då eller hur går det till?

Vi har försökt I snart två år, men de har inte hittat någon orsak till att det inte fungerar på någon av oss.

Skriv gärna in dig i listan vi har, den ligger nog någon sida bakåt :)

Ja, var en lättnad att få börja nu. Annars hade vi fortsatt med insemination i Danmark.

Nix, inget hittat hos mig. Allt verkar så här långt fungera som det ska.

Precis, de går in med nål och hoppas att de hittar spermier hos honom. Sen gäller det bara att de är mogna också. Tydligen så är spermier som man plockar från testiklar inte alltid lika mogna.

Så det är många om och men innan det här är i hamn. Är mest orolig för att det inte ska finnas tillräckligt med ok spermier så att inga ägg blir befruktade.
  • halfmoon
    malre skrev 2016-05-03 19:53:24 följande:

Äggplockning gjord idag. Gick bättre än sist med mycket mindre smärta. 12 ägg blev det så vi får hoppas att de befruktas bra. Börjat få ont nu framåt kvällen men mår väldigt bra. Skönt att ha fått det gjort i alla fall :)

Lycka till allani som skall plocka snart.

Håller tummarna att det blir många befruktade ägg! Skönt att det är avklarat och att det gjorde mindre ont denna gången!
  • halfmoon
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:38 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

Finns inga ord mer än skit också. Är ledsen för er skull! :(
  • halfmoon
    KaosArt skrev 2016-05-04 20:28:31 följande:

Nu så, idag har jag ju varit på vul och tagit blodprov. När kliniken sedan hörde av sig fick vi veta att på tisdag blir det äggplock för oss! Känns bra att ha ett datum nu men trordde de skulle bli lite tidigare. 

Så trodde hon att det skulle bli långtidsodling så ET på dag 5. Så jag funderade då på om ÄP dagen räknas om dag 0 eller 1? någon som vet? Så det blir antingen lördag eller söndag.

Ja det betyder ytterligare fyra sprutdagar, idag var menoupr inte alls kul, orgalutran går bättre tycker jag. Så himla olika, vissa dagar känns de knappt vissa gör det mycket ont.

Ja de justerade dosen menopur igen, började ju på 225, i måndags sänkte vi till 150 och på fredag sänker vi ytterligare till 75.

Låter som det ser bra ut! Fint med ett datum att förhålla sig till!

Segt med fler sprutdagar men håll ut! Snart är färdigsprutat, förhoppningsvis för alltid! :)
  • halfmoon
    daisy80 skrev 2016-05-04 22:58:24 följande:

Idag ringde kliniken och sa att av mina 9 ägg så har 3 blivit befruktade. Blev ganska besviken.. Men de sa att de såg fina ut iallafall. Usch har haft en orolig dag idag, vill så gärna ha nåt till frysen. Har gråtit en massa, av oro, nu börjar ivf-verkligheten komma ikapp mig. Otroligt påfrestande psykiskt detta. Men jag vill ändå vara positiv och tänka att det är tre starka små kämpar vi fått till <3

Grattis till tre fina ägg, hoppas att du får en tillbaka och två till frysen! Förstår att det är en besvikelse att bara tre blev befruktade men förhoppningsvis räcker de ju gott och väl!
  • halfmoon
    finee skrev 2016-05-05 16:47:11 följande:

Mensen kom idag, punktligt och fint som vanligt. Således sprutstart imorgon :) Ringde kliniken och fick blodprov inbokat till onsdag nästa vecka. Nu börjar det verkligen närma sig!!

Härligt! Är det första IVF för dig? :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj