• Fian88

BF December 2016

Y o L o skrev 2016-05-26 22:21:32 följande:

Fint, vilken vecka är du i?

Tack:). 11+3, fast tror gyn har fel och att jag är i 12+1, får se på tisdag vem som har rätt, ska på ul då:)
  • Fian88
    sillencillasill skrev 2016-05-27 20:13:37 följande:
    Jag tar också lergigan comp och det har varit min räddning. Men visst mår man inte helt hundra ändå. Men det börjar ge sig (är i 10+3). Mår ibland sämre på eftermiddagarna nu, var nästan lättare när det var på morgonen. Men visst, äta ofta och lite är en räddning men jag har också svullnar upp. Men hellre det än att må skit jämnt
    Då är du i v 11:). Och grattis!:)
  • Fian88

Hade också en jättebra förlossning och längtar till nästa!<3

Men varför morfin? Det går ju över till fostret, hade jag aldrig velat ta som gravid om det inte var ett absolut måste. Trodde inte man gav morfin till födande i Sverige längre, just eftersom barnet kan komma ut slött och väldigt påverkat.

• Fian88
    mocha8676 skrev 2016-05-29 07:13:57 följande:
    Just då tänkte jag inte. Hade inte fått nån info om morfin på föräldrautbildningen eller läst om det. Var så trött och hade så ont och ville bara sova. Sen efter förlossningen hade jag ingen tanke på att ifrågasätta tyvärr. Litade på barnmorskan fullt ut just då och hade ingen tanke på att det kunde vara skadligt. Det var hon som föreslog just morfin.
    Nej det förstår jag, var ingen kritik mot dig alls! Man litar ju på sjukvårdspersonalen. Men man undrar ju vad det är för bm som hellre ger morfin än Eda, Eda påverkar ju inte barnet alls.
  • Fian88
    Emmask skrev 2016-05-29 09:03:12 följande:
    Morfin används visst runt om i Sverige när födande haft värkar länge och behöver en sovdos för att orka med förlossningen. Ibland ingår då morfin, enligt min barnmorskevän. Min gissning är att fördelarna av att barn och mamma får vila överväger nackdelarna, annars skulle nog inte dessa proffs fortfarande använda det.
    Ah ok, visste inte det. Och det är kanske i slutet man undviker det då? Just för att barnet kan bli påverkat. Klart att man måste få en chans att vila om man haft värkar länge men inte riktigt kommit någonstans.
  • Fian88
    Janniiique skrev 2016-05-30 16:28:05 följande:

Lämnar denna tråden, hoppas alla graviditeter lyckas med fina och friska bebisar!

Det slutade inte så bra. Fick en blödning igår och var in på kvinnokliniken idag. Jag har drabbats av druvbörd, istället för ett foster så har det skapats vätskefyllda blåsor som i klasar. Måste opereras på fredag. En promilles chans att få det.. Så dessa klasar ska tas prover på så det inte är "sjuka" det kan vara så det är cancerliknande. Så jag måste ta blodprov varannan vecka till hcg är under 1. Efter det så måste jag vänta 6 månader för att bli gravid igen. Bara så inte dessa blåsor kommer tillbaka igen. Väl gravid så får jag göra ultraljud tidigt och följa och se så allt ser bra ut. Känns som en lång reda tillbaka..

Åh så tråkigt! Massa kramar!<3
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-01 04:54:52 följande:

Ska på kub idag och vaknade nyss av att det var kladdigt i trosorna typ en brun blödning el ngt. Igår gick jag å hoppades att allt skulle vara ok nu känns allt skit som att det inte finns ngn chans :/. Fan är ändå i v 13 kände en liten chans att pusta ut.

Är det brunt så är det gammalt blod och då är det oftast ingen fara! Kan va ett blodkärl som brustit och att blodet hittat ut först nu. Lycka till idag:)
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-01 07:24:19 följande:

Tack för alla lyckönskningar!
    Ush vad nervöst detta är ännu mer nervös kommer jag bli när det närmar sig.

När ska du dit?:)
  • Fian88
    Shhaw skrev 2016-06-01 13:56:32 följande:

Jag har varit på ultraljud idag och såg min lille sprattla och vända på sig herregud vilken känsla, dör typ av lycka!!!

Sen gick jag ner till vaccinationsavdelningen för stt bara fråga om jag behöver någon vaccination inför min resan till Bali nu 14/6 och där har dem skrämmt mig en del, behöver ta hepatit A vaccination men den är inte testad på gravida och sen tar jag inte den så är det ännu farligare om jag blir smittad! Vad ska jag göraaaa?? Jag kan inte avboka min resa pga all kostnad och de tär ju vår 2 års dag som gifta!! Vill verkligen resa men samtidigt vara säker på att inget händer bebis

Hade aldrig chansat! Har ni inte avbokningsskydd (eller vad det heter;)) på resan? Hoppas det löser sig<3
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-01 13:37:47 följande:
    Har varit här precis kl 13 hade jag tid och jag är så glad för bebben levde sprattlade och hjärtat slog allt såg tydligen fint. :) Undrar bara varför jag får såna blödningar.

Fick 1:2844 på trisomi 21
    Och 1:6267 på trisomi 13 & 18

Förra gången hade jag ju 1:187 så det var mkt lägre risk denna gång trots 2 år äldre ( 37)
    Åh så skönt! Ja det är ju helt underbart när det faktiskt dyker upp en bebis på skärmen<3
Svar på tråden BF December 2016