• Fian88

BF December 2016

Babybluiee skrev 2016-09-16 11:25:18 följande:

Någon mer än jag som har problem med att det "smäller" i bäckenet/höften när de vänder sig när man ligger ner? :s

Jag! Sjukt obehagligt.
  • Fian88
    Babybluiee skrev 2016-09-16 14:08:41 följande:
    Vet du vad det är? Gör det ont på dig? För det gör det på mig, iof kan det bero på att jag har problem med ligamenten i det benet :/
    Gör alltid ont när jag vänder mig pga foglossningen men känner liksom hur det knäpper till ordentligt. Ingen aning om vad det kan va dock.
  • Fian88
    Cossi skrev 2016-10-03 16:42:16 följande:

64 dagar kvar! Jag längtar så tills jag ska sluta jobba och bara får slappa och förbereda inför fl. Vet inte hur jag ska orka med 7 veckor till....har i alla fall ledigt höstlovet. Jag ville inte ta ut så mycket fl innan bebisen är född, och jag har inte mycket sparad semester, så jag har inget annat val än att kämpa på. Hur gör ni andra, när slutar ni jobba? Semester eller fl innan?

Det visade sig att mitt blodvärde inte alls gått upp när man kollade venöst prov, trots så mycket järn. Nu ska jag öka järnintaget ytterligare . Enl läkaren gör man inget annat eftersom det inte gått ner och ligger över 100 (102...). Vet inte hur mycket av tröttheten som kan skyllas järn/blodbrist eller om det är den eländiga sömnen. Vaknar hela tiden, drömmer mycket, gör ont när jag vänder mig, ska kissa mm. Någon annan? Usch vad gnälligt det här blev, känner mig bara lite nere för tillfället. Hoppas ni har överseende...

Blev ju beviljad graviditetspenning så jobbar sista passet nu på lördag (är i v 32 nu). Och hade en jäkla massa semester sparat (omedvetet) så kommer inte behöva ta ut någon föräldrapenning förrän lillen är ca 3,5 månad:)
  • Fian88
    Vasilisat skrev 2016-10-22 19:12:22 följande:

Medans andra pratar om Tul,UL och %...jag fattar ingenting. 
    Är det jag som missat något eller min BM som berättar inget för mig,bara säger : Det ser bra ut ! (förutom min kroppsvikt Tyst)

Men nu ska dit på måndag och gnälla...känns att jag ska gå ner på knäna och kommer be att avsluta min lidande...Det kliar så in i helvete..överallt ...
    Jag förstår varför det kliar så fruktansvärt på magen,men resten av kroppen...ååååh ! Gråter

Har du klåda så borde det kollas upp, kan bero på att levern är påverkad..
    Och angående det andra, säger din bm att allt ser bra ut så lita på det:). Tul (tillväxtultraljud) görs nästan bara om man misstänker att bebis är väldigt stor eller liten, man gör ett ultraljud och försöker uppskatta bebisens vikt. Alltså +- i procent.
  • Fian88
    De5pojkarna skrev 2016-11-05 09:49:19 följande:

I morse hände nått konstigt.. Vaknade vid 5 tiden. Var kissnödig å låg å funderade på om ja skulle orka gå på toa. Låg kvar en stund. Men sen kändes det som det bubblade mellan benen. Gick in på toa. Satte mig ner, och det rinner nått vattenliknande kanske ca 0,5 dl om ens det. Sen kunde jag börja kissa. Inte kommit nått mer sen dess. Fick lite molande värk efter det, men är typ borta nu. Undrar om de bara va vattnig flytning. För hade det varit vatten så hade det väll kommit mer?

Kan absolut vara vatten! Prova sitt på huk och hosta, kommer det vätska då så brukar det vara fostervatten. Och ha en binda/trosskydd i trosan, blir det tungt så kan det också vara vatten. Och ring förlossningen tycker jag:)
  • Fian88
    De5pojkarna skrev 2016-11-13 13:50:39 följande:

Jag hoppar ur här.. Våran lille Loke har somnat in nu i v34.

Så fruktansvärt! Beklagar av hela mitt hjärta!<3
  • Fian88
    JonnaEmilia75 skrev 2016-11-16 10:34:01 följande:

Det känns nästan jobbigt att mitt i den stora sorgen för De5pojkarna meddela att nu är gruppens första barn fött!

Inatt kom Ture ut 02.58, 3180 gram tung och 49 cm lång. Vecka 37+ 5

Stort grattis!<3
  • Fian88
    Y o L o skrev 2016-11-17 20:27:37 följande:

Magsjuka här med, dottern spydde precis ner mig. Hoppas jag mirakulöst nog kan hålla mig frisk.

Krya på dig!

Sonen spydde ner mig i tisdags och jag har klarat mig! Håller tummarna att du också gör det!:)
  • Fian88

Gick in i v39 igår och om en vecka så ska jag få en hinnsvepning av min bm:). Så hoppas på bebis redan nästa vecka<3

• Fian88
    mocha8676 skrev 2016-11-22 17:05:31 följande:
    Åh så trevligt! Tror inte min bm i min kommun erbjuder hinnsvepning.

Förra förlossningen är jag ganska så säker på att den startade pga en hinnsvepning av läkare hos förlossningen. Började med sten liten blödning och molande värk redan efter 30 min. Första riktiga värken kom 6 timmar senare och 11 timmar senare var dottern född på det beräknade förlossningsdatumet! Vet dock många som fått flera svepningar utan resultat..
    Fick en när jag väntade första sonen, på bf+2, och han föddes dagen efter:)
  • Fian88
    Mariro skrev 2016-11-23 07:13:09 följande:
    När kan man be om hinnsvepning? Vid någon speciell vecka menar jag? För jag börjar bli rejält trött nu och väldigt redo för att bebis ska komma... sover extremt dåligt om nätterna. För att inte räkna med de 746373 ggr man behöver gå på toa så har jag dessutom börjat få extremt irriterande och ihållande mensmolvärk som gör att jag inte sover alls.
    Oftast vill de inte göra det förrän tidigast på bf, men det skadar inte att fråga:). Min bm föreslog själv att vi gör det en vecka innan bf så jag tackar och tar emot:)
  • Fian88
    louisedesiree94 skrev 2016-12-09 23:56:17 följande:

Hej!

Jag är med i en hemlig grupp på Facebook för julimammor om någon vill komma in i den?

Är själv från Västerås! Väntar första barnet, BF 28 juli enligt tidigt ultraljud :)

Här är ju alla beräknade nu i december..;)
  • Fian88
    Ledilnaan skrev 2016-12-14 15:00:50 följande:

Ni som har fött flera barn (jag vet att detta är mitt fjärde barn, men jag har glömt) hur är det med slemproppen? Jag skulle ha fråga bm igår, men jag glömde bort det såklart. Jag är öppen en dryg centimeter och tappen är endast 2 cm lång, kan slemproppen ha gått utan att jag har märkt det, eller är den kvar?

Har fött två barn nu och aldrig sett röken av nån slempropp:)
  • Fian88
    mocha8676 skrev 2016-12-20 21:55:06 följande:
    Min lilla pojk kom på 39+0. En vecka innan bf. Underbart skönt att han kom tidigare. Han var stor! 53 lång och 3850g tung <3
    Min pojk kom också v39+0 och vägde 4035g och 52cm lång:). 3 veckor och 2 dagar gammal idag<3
  • Fian88
    De5pojkarna skrev 2016-12-22 11:57:32 följande:

Grattis till er som fått era fina bebisar!

Vi hade begravning för våran Loke den 9:e December. Försöker fortfarande att förstå vad som hänt, men det är svårt. Har inte haft tid att sörja då det hänt så mycket det senaste. Hoppas ni alla får en God Jul! Kramar

Så fruktansvärt sorgligt! Massa kramar och God Jul<3
  • Fian88
    Mariro skrev 2017-01-23 12:52:58 följande:

Alltså jag blir sååå arg!! Har ju hela tiden varit väldigt skeptisk till bvc besök och avbokat tider pga rädsla för smitta. Blev övertalad av bvcsköterskan och fick kallelse idag till en läkartid kl 11.30. Har fetångest men går dit ändå, livrädd för smitta och andra barn som är där som är sjuka. Visar sig att det vlivit fel, jag har dått tid men senare idag, kl 15 .30 - det blev fel på kallelsen. Så jävla arg. Måste gå dit IGEN och utsättas för möjlig smitta. Och läkaren är bara där en gång per två veckor... vet inte vad jag gör om bebis blir smittad av nått skit. Då är det garanterat från bvc då det är det enda stället vi har varit på förutom hemmet. Gaaaaah.

Vårt BVC har skyltar uppe att inga sjuka barn/vuxna får komma dit. Vid sjukdom vänder man sig till vc.
  • Fian88

Vår kille blev 8 veckor i måndags, väger 6120g och är 59cm lång:). Vägde 4035g och var 52cm lång vid födseln och då kom han ändå en vecka tidigt;)

Jag mår bra! Mådde bra typ direkt efter förlossningen den här gången. Förlossningen tog 3,5 timme och vi åkte hem till storebror efter 8 timmar:). Är trött såklart pga sömnbrist och bebis som är inne i utvecklingsfas 2 plus 3,5 åring som inte lyssnar. Så tålamodet är inte det bästa och tvivlar på mig själv som mamma minst en gång om dagen, känns som att jag försummar storebror och skäller på honom hela tiden:'(
    Men jag gör mitt bästa! I morse sov lillebror för en gångs skull själv så jag och stora kunde äta frukost själva, såå mysigt att kunna sitta och prata och ge honom full uppmärksamhet<3

• Fian88
    Y o L o skrev 2017-02-09 20:47:52 följande:

Ni som ammar, är ni mycket hungriga? Jag äter rejäl middag vid 17.30-18.00 och är riktigt hungrig igen nu på kvällen. Känns ju nästan som när jag var gravid i slutet.

Ni som endast ger ersättning, hur mycket ger ni och hur många gånger om dagen? Jag ger ju ersättning ca 5 gånger om dagen, 90 ml, och hon går ju upp bra i vikt så undrar om jag har mycket mjölk eller inte.

Inte direkt mer hungrig men sjukt sötsugen. Blir minst 2 kexchoklad per dag haha;)
Svar på tråden BF December 2016