• Fian88

BF December 2016

Mariro skrev 2016-05-22 10:49:32 följande:

Asså hörrni. Det här med att kissa. Konstant. Jag är i v 11 och går på toa exakt hela tiden. Har varit så i typ två-tre veckor. Jag blir liksom akut kissnödig, flera ggr i timmen, och ibland kommer det mycket, ibland mindre. Under natten kan jag gå upp till 3 gånger. Det svider inte, är inte grumligt eller luktar konstigt. Så himla jobbigt. Hade heller inte protein i urinen vid inskrivningen och glukosen låg på 5.6 (utesluter väl diabetes).

Jag ska ringa bm imorgon så att jag får det kollat och så att det inte är symtomfri UVI, men ville kolla mer er andra om det är nån som har samma sak?

Jag kissade väldigt ofta under min första graviditet. Den här gången är det inte alls lika farligt som tur är:). Men kolla upp det för säkerhets skull, är ju väldigt vanligt med uvi utan symptom när man är gravid.
  • Fian88
    Michaela94 skrev 2016-05-23 17:24:31 följande:

Kub imorn, wish me luck <3

Kommer gå super:). Lycka till!:)
  • Fian88
    elyse skrev 2016-05-25 14:39:33 följande:

Gör ni alla kub?

Vi bokade tid för kub (privat då jag är för ung för att få det via landstinget). Men efter att ha pratat igenom det så bestämde vi oss för att skippa det. Vi vill absolut inte göra fostervatten/moderkaksprov då där finns en risk för missfall, risken är faktiskt större än att det skulle vara nått fel på fostret, och då vill vi heller inte veta om våra sannolikhetssiffror är dåliga, hade bara oroat ihjäl mig resten av graviditeten då. Men vi bokade ett vanligt ul istället och ska dit på tisdag:)
  • Fian88
    lynx vox skrev 2016-05-25 15:11:56 följande:

Kliver ur tråden... Hittade inget foster så antingen dött tidigt eller ofostrad graviditet...:(

Så tråkigt! Kram!<3
  • Fian88

Hänger också mer på fb. I familjelivsappen kan jag inte se bilder och via datorn går allt i snigelfart (ej pga datorn utan tycker hemsidan är kass), så fb är smidigare helt enkelt:). Sen är vi tidigt i graviditeten fortfarande och inte alla som ropat hej än, kan ju bero på det med.

• Fian88
    Emeliecolak skrev 2016-05-25 22:26:47 följande:

Hej ny i tråden har bf 17 december med första barnet och är så svullen så har i snart 2 veckor sett ut som jag vore gravid i 5 månaden så jag har slutat gömma den haha har mitt första ultraljud och efterlängtade ultraljud imorgon håll tummarna för att allt är som det ska!! vem skulle man skriva till för att bli medlem i decembermammor 2016? Någon som vet?

Håller tummarna!:)
  • Fian88
    olw24311 skrev 2016-05-26 12:01:58 följande:

Mår inte toppen direkt. Har varit hemma i en vecka. Gravidillamående, pollenallergi ( första gången jag tagit medicin mot det ) samt en förkylning har helt däckat mig. Har inte sovit ordentligt på flera veckor. Kör nässpray och antihistaminer och kan förhoppningsvis jobba på måndag igen.

Jobbigt! Har du pratat med bm/läkare om medicin? För man får inte ta vissa under graviditet nämligen.
    Hoppas du mår bättre snart!<3
  • Fian88
    JonnaEmilia75 skrev 2016-05-26 16:00:31 följande:

Idag är jag lycklig! Var på kub-ultraljud och fick 1:20000 på alla trisomierna! Trodde inte ens man kunde få så bra siffror i min ålder.

När jag väntade min son fick jag 1:4, så jag var helt inställd på att få dåliga siffror idag. (Det visade sig efter fvp att han inte hade några kromosomförändringar.)

Började böla när jag fick resultatet, skönt att det var glädjetårar den här gången! ??????

Härligt!:)
  • Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-05-26 21:19:12 följande:

En bild på min svullna kvällsmage i en smutsig spegel;) Känner mig jättestor ikväll

Ja en liten kula är där:). Försökte ladda upp en bild men gick inte:-/. Jag är lika stor på kvällen nu i v 11+3 som jag var i v22 med sonen haha;). Men längtar tills den riktiga bebismagen kommer<3
Svar på tråden BF December 2016