• Fian88

BF December 2016

Emelia79 skrev 2016-06-01 14:29:28 följande:
    Jag hade tagit vaccinet och åkt, men det är ju jag. Nu känner jag mig lite hemsk när jag säger så då flera andra är av motsatt åsikt. Men senast jag var gravid blev jag biten av en hund på en resa. Fick ta vaccin mot rabies och det är inte alls provat på gravida. Men alternativet var att jag skulle dö om det visade sig att hunden var smittad. Allt gick bra med barnet för övrigt. Nu är ju det en annan situation men jag älskar att resa och hade varit svår att stoppa från resande även om jag var gravid, dock har jag de flesta vacciner sen tidigare. Men du ska göra det som känns bäst för dig.
    Fast du kan ju inte jämföra en livshotande situation med en nöjesresa. Jag i alla fall hade aldrig chansat och planerar man barn så borde man ju kolla upp vilka vaccin man kan ta som gravid innan man bokar resan. Men det är jag det:)
  • Fian88
    Shhaw skrev 2016-06-01 13:56:32 följande:

Jag har varit på ultraljud idag och såg min lille sprattla och vända på sig herregud vilken känsla, dör typ av lycka!!!

Sen gick jag ner till vaccinationsavdelningen för stt bara fråga om jag behöver någon vaccination inför min resan till Bali nu 14/6 och där har dem skrämmt mig en del, behöver ta hepatit A vaccination men den är inte testad på gravida och sen tar jag inte den så är det ännu farligare om jag blir smittad! Vad ska jag göraaaa?? Jag kan inte avboka min resa pga all kostnad och de tär ju vår 2 års dag som gifta!! Vill verkligen resa men samtidigt vara säker på att inget händer bebis

Och med tanke på din historia så hade jag verkligen tänkt en gång extra<3
  • Fian88
    sillencillasill skrev 2016-06-02 11:11:19 följande:

Jag har fått se bebisen!!! Det var bara en och hjärtat tickade så fint. 47 mm lång ???????? Snabbt ul innan blodprov för Kub nästa vecka

Åh vad härligt<3. Gjorde ul i förrgår men längtar redan till rul haha;)
  • Fian88
    Redoförnytt skrev 2016-06-02 14:15:13 följande:

Vad tror ni om massage och spabehanlingar som gravid?

Vad vågar man sig på?

Jag har fått presentkort som måste användas och vet inte vad som är ok?

Har ni nån koll? :)

Finns ju speciell gravidmassage så det borde gå bra, en utbildad massör borde ha koll på vad som är ok och inte:)
  • Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-06-03 12:31:14 följande:

Kub gjort idag!:) En liten bebis gömde sig därinne. Så himla skönt efter att ha oroat sig för MA osv. Bf är fortfarande 9dec.

Den va jättefin tyckte dem. Fin huvudform. Väldigt envis, rörde sig en del först men sen bestämde den sig för att sova o vägrade flytta sig. Så de fick böka o jag fick vända mig o hosta o hålla på för att få liv i ungen;) Till slut fick vi låg sannorlikhet för alla diagnoser/kromsomfel. Ingen siffra gav de här. Men det känns nästan lika bra:)

Så skönt!:)
  • Fian88
    ranten skrev 2016-06-03 21:55:45 följande:

Är så nojig! Har blödigt i fyra timmar nu, mörkt blod. Typ tre femkronor i bindan eller hur jag ska jämföra det. Hade ont i magen och mensvärk igår och körde på på gymmet. Idag mensvärk. Har lite mer molande mensvärk än tidigare de här två dagarna men inte ont så. Börjar bli orolig. Hur har ni andra haft det med blödningar? Vad tror ni? Går in i v 11 imorgon

Om det fortsätter så hade jag åkt in och kollat. Behöver ju inte vara nån fara alls men oron är ju inte rolig! Hoppas det slutat nu<3
  • Fian88
    ranten skrev 2016-06-04 15:12:04 följande:

Hej återigen tack för era svar. Jag får tyvärr lämna tråden. Åkte in när jag började få ondare och det visade sig att det dött i v 8. Har fått tabletter nu och är inlagd i väntan på att allting ska komma ut. Hade även ovanligt mycket vätska i en äggledare som de även vill ha kvar mig för. Lycka till alla <3

Beklagar!<3
  • Fian88
    Y o L o skrev 2016-06-04 19:15:32 följande:

Vad fick ni i blodvärde vid inskrivning? Och sa er bm något om det?

Jag fick 117 och det är den undre gränsen har jag googlat fram. Hon sa att jag inte behövde börja med järntabletter redan men jag är så fruktansvärt trött så jag började med järntabletter i förrgår ändå. Hoppas det ska göra mig lite piggare.

Fick 122 och kände mig inte så nöjd med det! Hade över 130 när jag väntade sonen. Menmen, bm sa att det var bra så får väl lita på henne:)
  • Fian88
    olw24311 skrev 2016-06-06 02:06:56 följande:
    Alla som är medlemmar i gruppen kan se inlägg du gör i gruppen. Gör man inlägg i en öppen grupp kan alla dina vänner se det. Men är gruppen sluten eller hemlig så är det bara gruppens medlemmar som ser. Det är den skillnaden många vill åt då de kanske inte berättat om sin graviditet för sin omgivning men vill ha ett forum att prata om det i.
    Fast är den enbart sluten så kan vänner se att man är med. Så vill man vara helt hemlig med sin graviditet så ska man gå med i en hemlig grupp:)
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-06-06 15:25:41 följande:
    Är Michaela Gonzalez grupp hemlig?
    Vet inte:)
Svar på tråden BF December 2016