• Fian88

BF December 2016

Seaflower skrev 2016-04-25 09:27:46 följande:

Nu har jag ringt MVC och fått tid för inskrivning.. Det blir om 3 veckor och då kommer jag vara i v 7+6

Hoppas jag inte jinxade det genom att ringa så tidigt!

Jag har ju ätit Pergo och fick det via en privatklinik. Funderar på att ringa och boka ett VUL där för att kolla så att allt ser okej ut om några veckor..

Annars är väl UL först i v 18-20 nu för tiden?

Precis, man får vänta till rul. Men boka privat om du är orolig. Vi var förra veckan men oklart om där fanns hjärtslag så ska tillbaka nästa tisdag, jag hade aldrig kunnat vänta till rul! Har dessutom bekanta som först då fick veta att de drabbats av MA, tänk att gå nästan halva graviditeten och tro att du är gravid och så är man inte det, usch!!:'(
  • Fian88
    Seaflower skrev 2016-04-26 10:42:45 följande:

En fråga till..

Det är så skönt att ha denna gruppen att bolla med nu i början innan alla andra vet!

Vad kommer bli eran "graviddryck"?

Jag dricker ganska mycket te, så idag köpte jag rött te då det inte innehåller koffein.

Men på helger, fester osv. Jag har ju snöat in på cola Zero, tycker det är godare än vanlig.

Men nu är det ju både koffein och sötningsmedel i det.. Fast det kanske inte gör något om man håller sig till helger?

Hur kul är det med vatten liksom..

Ver inget om sötningsmedlet men koffeinet behöver du inte oroa dig över. Två lite större koppar kaffe per dag är ju ok så lite läsk ibland är ingen fara:)
  • Fian88
    Redoförnytt skrev 2016-04-26 13:13:30 följande:

Är det någon mer som använt RFSUs vanliga teststickor. (De röda)
    Jag tycker mig aldrig kunna få ett ordentligt starkt streck med dem. 
    Med andra test, Testlagrets och CB digital är det solklara besked. 
    Men RFSU tycker jag bara ger svaga rosa streck som inte är i närheten av lika rosa som kontrollstrecken. 
    Vad har ni använt? Några liknande erfarenheter? 

Fått samma. Köpte två paket med två stickor i varje. I ena paketet blev det bara ganska svaga resultat medan det blev starkt i det andra. Vill man ha koll på att det stegrar ordentligt hade jag valt ett annat märke:)
  • Fian88
    Räddmamma skrev 2016-04-26 17:27:19 följande:

Spännande! Ska också göra visiabilitetsscanning snart

Vad är det?:)
  • Fian88

Vi som var med i gruppen från början kände att vi inte ville att den skulle bli för stor:). Men en annan tjej har startat en tror jag, har för mig att jag läste det lite längre bak i tråden:)

• Fian88
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 10:05:00 följande:

Det var missfall...

Beklagar, så tråkigt!:'(
  • Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-05-02 07:28:27 följande:

Nån annan som mår annorlunda än med första barnet? Då mådde jag väldigt illa o kräktes sen mellan v 11-16. Nu mår jag sällan illa. Kan få det nån timme då o då men inte på morgonen som är typiskt.

Blir rädd att nåt ska va fel. Tycker jag mår lite för bra. Visst jag är trött, men det känns milt.

Sen hade jag några mysko flytningar igår(ursäkta infon) som va typ tjockt som snor. Såg ut som snor med. O de va rätt mycket. Nån som haft liknande?

När jag väntade sonen så var jag trött första tiden, hade humörsvängningar och mådde illa sammanlagt ca 10 ggr. Nu är jag trött, nära att spy dagligen, känner mig håglös och deppig, humörsvängningar och noll sexlust. Så kan väl säga att jag mådde bättre förra gången haha;)
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-04 12:39:36 följande:

Har varit på inskrivning idag. Känner mig lite låg bara över att det alltid är sånt fokus på min övervikt. Är kraftigt överviktig men det ska alltid stå i centrum. Vill fokusera på det positiva ju :/.

Tycker du kan säga till bm att du är medveten om eventuella risker, att hon gärna får ge dig info i tryckt form och sen säga att du vill prata så lite om det som möjligt från och med nu!
  • Fian88

Våra blev nog nästan lika glada den här gången. Men så vet de också att vi fick kämpa ganska länge den här gången.

Apropå illamående så mådde jag inte illa alls när jag väntade sonen, och den graviditeten var stark och frisk:). Många menar att det är en myt att mycket illamående skulle betyda starkare graviditet. Vi reagerar olika på hormoner helt enkelt tror jag. Nu är jag tre år äldre, inte i lika bra form och har mått väldigt illa fram tills för ett par dagar sedan (är i v10 enligt mens men v9 enligt vul).

• Fian88
    Ledilnaan skrev 2016-05-10 15:56:29 följande:
    Glukosbelastning? Det har jag inte gjort vid någon av mina graviditeter, eller ens fått frågan om, varför ska ni göra det? 
    För att upptäcka om man löper risk att få graviditetsdiabetes. Konstigt att de inte gör det överallt..
Svar på tråden BF December 2016