• Fian88

BF December 2016

Hej:)
    Hoppar gärna in här:). Fick jättesvagt på gravidkollens sticka igår och nu på morgonen så var det inga tvivel längre!
    Detta blir andra barnet, vi har en son på 2,5 sen innan och har försökt sen juli-14 att bli gravida med syskon. Känns overkligt och fattar ingenting imed att jag har haft världens pms i flera dagar. Men detta är så välkommet och efterlängtat:)
    Bf blir runt 6/12:)

• Fian88
    Vicktess skrev 2016-03-27 09:01:38 följande:
    Grattis och välkommen hit! :) så roligt att det äntligen tog sig. Har du några symtom? :)
    Tack:)
    Det som känns annorlunda än så länge är att jag är trött, speciellt i kroppen, och lite svagt illamående till och från, även en svag pulserande känsla i livmodern (kände det med sonen också). Men än så länge inget annat. Vi lyckades i september förra året men blev tyvärr tidigt missfall men det känns verkligen som att det kommer gå vägen denna gången!:) Plusset är så mycket starkare så känns som att ägget nog borrat in sig ordentligt den här gången:)
  • Fian88
    Hannaberglund skrev 2016-03-27 07:52:18 följande:

Hej! Fick ett plus i förrgår! Helt chockerande för trodde inte de skulle gå så fort för vi bestämde oss att försöka oss på ett syskon för en månad sen. Enligt appen så har jag bf 8?dec. Våran son är född 12 dec 2013 :)

Då blir våra nära i ålder. Vår son är född 4/10-13 och nu är vi beräknade till 6/12:)
  • Fian88
    MyL skrev 2016-03-27 09:24:01 följande:
    Tack ? Grattis till alla ni andra också. Så spännande just nu tycker jag.

Ja jättekonstigt att det går att känna så :D Jag har trott tidigare att jag var gravid men när jag verkligen var det kändes det annorlunda och jag var säker på att jag inte inbillade mig.
    Och jag trodde verkligen att jag inte var gravid den här månaden haha. Din magkänsla är uppenbarligen bättre än min;)
  • Fian88
    Hannaberglund skrev 2016-03-27 11:13:20 följande:

Jag förstod direkt att jag var gravid när jag stod i duschen i fredag och brösten börja läcka ???? har väldigt ömma bröst,molnade värk i magen och illamående. Sist blev jag inlagd pga mitt illamående :( hur mår ni andra? :)

Jag är trött i kroppen, lite illamående till och från, lite molvärk och pulserande i livmodern. Känner inget i brösten än så länge men har för mig att det dök upp runt v 6 sist:)

En sak jag reagerat på senaste veckan är att mitt kiss varit ganska starkt ljusgult. Dricker och äter som jag ska så tror det kan bero på graviditeten faktiskt.
  • Fian88
    sebbejonte skrev 2016-03-27 10:17:37 följande:
    Åh grattis, det var ett plus det svaga jag såg :)

Vi har bf samma dag
    Tack:)
    Ja det känns helt overkligt!
  • Fian88

Jag har skickat en förfrågan till dig nu, hoppas det blev rätt Elin haha.

• Fian88
    Nyfiken90 skrev 2016-03-28 11:32:37 följande:

Någon mer än mig som typ inte har några symptom? Känns bara overkligt just nu. Enligt mina beräkningar är jag nu på 4+3 så det är kanske tidigt o känna?

Kände mer igår kväll och i morse än vad jag känner nu. Har en obehaglig känsla av att nått är fel:(, får väl bara avvakta och se!
  • Fian88
    Nyfiken90 skrev 2016-03-28 12:09:17 följande:

Varför skulle det vara fel? Visste jag inte det skulle kunna vara... :o

Hmm okej.. varför skulle det vara något fel? Visste jag inte det kunde vara.. :/
    När jag fick missfall i höstas så försvann plötsligt symptomen och sen började jag blöda.
    Det behöver alltså INTE vara nått negativt att inte ha symptom så här tidigt, för många kommer det senare. Men just för mig sist så var det negativt att dom få symptom jag hade försvann.
Svar på tråden BF December 2016