• Fian88

BF December 2016

Shhaw skrev 2016-05-11 14:34:02 följande:

Hallååå var precis på toa och såg att min flytning var ljus brun???????? jag är jätte jätte rädd!!! Vad ska hända nu? Snälla någon som varit med om detta? Har dock inga värk eller molande värk ???????????????? ååååh orkar inte med en fjärde missfall!!!!

Brunt blod är gammalt blod så det kan säkert vara ett litet blodkärl som brustit och så har det tagit ett tag för blodet att komma ut. Eller så kanske du skulle haft mens nu? Vanligt att få små blödningar kring den tiden. Jag hade rosa flytningar plus gammalt blod precis i början och allt är ok:). Försök att inte oroa dig sålänge det inte kommer mycket färskt blod<3
  • Fian88
    lynx vox skrev 2016-05-12 16:04:58 följande:

Var på inskrivning idag!!
    Tydligen så gör man inte kub i mitt landsting, så antingen får jag söka mej till t ex Sthlm, eller så får jag strunta i det. Eftersom jag är 35 blir jag erbjuden fostervattensprov...
    Nån som gjort det?
    Hur går era tankebanor där?
    Jag tänker kanske mej att först göra kub i närliggande landsting och sen ta ställning till fostervattensprov...??

Märkligt att du inte blir erbjuden kub med tanke på din ålder. Skåne är väldigt ogenerösa med mycket inom vården men alla från 33 och upp blir erbjuden kub.
    Vi kommer göra privat eftersom jag "bara" är 28:)
  • Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-05-12 22:07:56 följande:

Tänkte fråga vad ni andra tar för vitaminer o liknande? Jag äter folsyra o har gjort sen en månad innan ägglossningen skedde ungefär. Hur länge ska man fortsätta med den? Minns att jag med sonen gick över på en gravidtablett med vitaminer i mitten av grav ungefär..

Folsyra är som viktigast fram till v 12 har jag för mig. Jag åt rena folsyratabletter i början men eftersom jag haft ganska dålig aptit så gick jag över till Aco Gravid istället, dom innehåller också folsyra:)
  • Fian88
    sebbejonte skrev 2016-05-13 10:20:25 följande:
    Jag äter folsyra, magnesium, omega3 och aco gravidtabletter. Folsyra har jag ätit sen vi började försöka så tänkte sluta när burken är slut. Magnesium har jag ätit i några år till o från för min rygg men tänkte ta ett uppehåll när den är slut också då allt finns i aco's tabletter.
    Tänk på att gravidtabletterna innehåller 100% av rekommenderat dagligt intag av folsyra!:)
  • Fian88

Finns ju ingen anledning att överdosera när man faktiskt inte vet vad följderna kan bli! Bättre att skippa de rena folsyratabletterna om rdi redan finns i de andra:)

• Fian88
    bells123 skrev 2016-05-14 18:05:17 följande:

När jag var på inskrivning så sa min BM att man bara ska gå upp mellan 8-13 kg när man väntar barn. Så man får liksom tänka sig för vad man äter.

Bara jag som tycker detta låter lite? Eller är de ungefär vad man går upp? Aldrig haft barn förut, så jah vet inte.

Ta det med en nypa salt och tycker du hon tjatar för mycket om vikten så säg ifrån eller byt bm! Grejen är att VÄLDIGT många samlar massa vätska under graviditeten och kan gå upp 20-35kg varav det mesta är just vätska. Jag gick upp 18,5 kg första graviditeten och tror att ca 3kg av dom var gottekilon, resten var bebis och vätska:)
  • Fian88

Idag känner jag mig verkligen som världens tråkigaste mamma! Men jag blir så illamående när jag rör mig för mycket. Så sonen på 2,5 och jag sitter i soffan, han tittar på Nicke Nyfiken på datorn och jag kollar tv. Säg att det får vara så här vissa dagar! Behöver lite pepp och få höra att det är ok haha;)

• Fian88
    celavie1 skrev 2016-05-18 12:19:04 följande:

Jag måste tyvärr lämna denna tråd då det inte blir något decemberbarn för oss. Vul visade på en onormal graviditet som verkar ha avstannat tidigt.

Då jag inte känt något konstigt är det väl ett MA antar jag. Ska in och kolla nästa vecka igen för att bekräfta men det är 99% finito.

Tänk vad man hinner börja tänka och planera. Nu är allt svart och det gör ont att bara finnas till. Då jag är 40 år och gjort IVF är det inte bara att testa igen känns det som. Vi får försöka plocka ihop bitarna och fundera på vad nästa steg är.

Önskar er alla all lycka och välgång och en fin sommar med växande magar. Kram

Åh nej:(
    Så tråkigt!<3
  • Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-05-18 21:11:19 följande:

Alltså det här med MA.. Verkar ju jättevanligt i den här gruppen. Innan jag gick med här visste jag inte att det existerade.

I den gruppen jag va med i när jag skulle ha sonen hade ingen haft det. O vi va ändå ca 40tjejer. Väldigt märkligt tycker jag.

Har blivit jätteorolig för det då mina symtom minskade i v.8 o fortfarande är milda. Nu har jag mått mer illa igen men jämfört med förra grav mår jag som en prinsessa

Det är tyvärr ganska vanligt över lag:(. Men precis som med missfall kan man ju inte göra något så försök att inte oroa dig!
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-20 10:20:05 följande:

Jag nojjar lite ibland blir orolig för ma. Men jag har symtom som extremt känslig för dofter är det ett tecken på att allt är oki med fostret då el kan ngt hänt iaf?

Det hemska och luriga med MA är ju att kroppen fortsätter att tro att den är gravid trots att fostret inte lever. Så symptom är kvar, magen kan fortsätta växa osv. Försök att inte oroa dig för du kan ändå inte påverka<3
Svar på tråden BF December 2016