• Fian88

BF December 2016

Lo22is skrev 2016-04-17 19:52:07 följande:

Tränar ni som vanligt?

Brukar träna 4 ganska tuffa pass i veckan, ska jag fortsätta? Kan jag forfarande köra intervaller? När bör man undvika core övningar? Planka är det ok?

Är nu i 6+3 mår bra, ömma bröst bara.. har hoppat lite mindre än vanligt och cyklat racer iställe för löpning.. fler som typ får dåligt samvete av att träna?

Man kan fortsätta på den nivån man brukar köra så länge man mår bra:). Finns säkert vissa övningar man ska undvika men det får du fråga nån annan om:)
  • Fian88
    Tess1990 skrev 2016-04-19 18:35:06 följande:
    För att jag inte gjort de förut

Fått två kallelser men något har alltid kommit i vägen, bäst att få de gjort

Är inte heller vaccinerad med gardasil

Får man förändringar som är elakartade så märker man ju oftast inte det förren det nästan är för sent :/
    Går man på sina cellprov så upptäcker man absolut förändringar innan det nästan är försent! Däremot om man struntar i att gå så är det klart att risken finns att det utvecklats till cancer. Hoppas allt är bra med din livmodertapp:)
  • Fian88
    BIX skrev 2016-04-20 12:00:21 följande:

Det här kanske har varit uppe tidigare, men vad har ni som väljer att inte berätta direkt för förklaringar? Jag tänker främst på jobbet där jag inte vill säga något innan vi har gjort kub och innan dess är det ju minst tre besök hos bm. Blir lite mycket läkarbesök plötsligt så jag behöver komma på en bra 'ursäkt' :)

Läkare en gång, tandläkare en gång och så kanske sjuk en gång? Men tre besök? Är väl hälsosamtal och inskrivning du tänker på, du kanske kan fråga om ni kan ta dom vid samma tillfälle?:)
  • Fian88
    Flygekorre skrev 2016-04-20 13:50:51 följande:

Någon mer som ska göra VUL snart? Är så obeskrivligt nervös och ändå är det 1v kvar...Hjälp! Även om det är osäkert då med så är det ju en liten bit på vägen om man ser ett litet hjärta! <3

Känner fortfarande ingenting verkligen :( Väldigt oroväckande...

Ska om ca en timme, är så nervös så jag mår illa nu...
  • Fian88
    Flygekorre skrev 2016-04-20 15:22:42 följande:
    Åh!! Håller tummarna!! Hur långt gången är du nu? :)
    Trodde jag var i v7+0 men blev flyttad till v6+4 idag. Både jag och gynekologen tyckte att vi såg hjärtat slå men osäkert:(. Fick i alla fall en ny tid 3/5 och ska då vara i v9+3 så då borde det verkligen synas bra om allt nu är ok! Anledningen till att jag fick vul var att jag var rädd för utomkveds, så det var jätteskönt att allt satt på rätt ställe!:)
  • Fian88
    Fian88 skrev 2016-04-20 20:42:20 följande:
    Trodde jag var i v7+0 men blev flyttad till v6+4 idag. Både jag och gynekologen tyckte att vi såg hjärtat slå men osäkert:(. Fick i alla fall en ny tid 3/5 och ska då vara i v9+3 så då borde det verkligen synas bra om allt nu är ok! Anledningen till att jag fick vul var att jag var rädd för utomkveds, så det var jätteskönt att allt satt på rätt ställe!:)
    Förlåt, kommer då vara i v8+3;)
  • Fian88

Första halvåret vi försökte så kunde jag också tänka att vi skulle undvika att få bf i slutet av december. Nu när vi äntligen lyckats efter över 1,5 år och med ett missfall så kunde jag inte bry mig mindre!!:)
    Alla borde vara tacksamma att de lyckats bli gravida istället:), det är faktiskt inte alla förunnat<3

• Fian88
    Yme90 skrev 2016-04-22 07:16:02 följande:
    De va inte min mening att trampa folk på tårna jag ber verkligen om ursäkt.
    Absolut ingen fara! Förstår att du inte ville det och jag blev inte stött eller så, inte meningen att låta arg om jag gjorde det. Menar mer att jag har personer i min närhet som kämpat i år för att bli gravid och lyckas inte, trots behandlingar, ivf osv:'(. Så tänker man i det stora hela så spelar det ju verkligen ingen roll när barnet kommer, för vi kommer ju få ett barn:)
  • Fian88
    MP88 skrev 2016-04-24 08:46:56 följande:
    Hade man fått önska så hade man inte valt att bli gravid med BF i december. Jag och min sambo har sedan ett par månader haft oskyddad sex men inte haft koll på ÄL - den skulle vi börja ha koll på nu i april för att det inte skulle bli ett decemberbarn. Men eftersom vi lyckats pricka in ÄL omedvetet så blir det ett decemberbarn och det gör oss ingenting! Känner mig mest lycklig över att kunna bli gravid lätt och att pyret fortfarande vill stanna kvar i min lilla mage :)
    Om NI hade fått önska så hade NI inte valt ett decemberbarn menar du?:)
    För för oss så kvittar det:)
  • Fian88

Vi har kvar typ allt från sonen, han är 2,5 nu. Kommer ju såklart köpa lite nya kläder och så, särskilt om det blir en tjej. Är ingen rosa person själv men gud så söta grejer newbie har!! Kommer även få en annan typ av babygym än det vi hade till sonen.

Svar på tråden BF December 2016