• Fian88

BF December 2016

Hastis skrev 2016-07-12 08:31:26 följande:
    Grattis! Vad roligt<3
    Tack:)
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-07-12 16:20:03 följande:
    Grattis! Hur många pojkar har du nu?
    Vi var oxå på ultraljud igår bebisen är en flicka gissade undersökaren på (till 95% sa hon.) Hon visade tre streck som ska vara snippan. Tror ni att de oftast har rätt när de gissar el kan de ha fel?
    Tack:). Detta blir vårt andra barn och andra son<3.
    Det kan hända att dom ser fel när det är tjej, men har man sett tre tydliga streck och ingen snopp så är det nog väldigt säkert ändå:). Grattis! Vad har du sen innan?:)
  • Fian88
    Annaama skrev 2016-07-15 00:36:38 följande:

Hej! Helt ny på denna sida..

Har två egna barn samt ett bonus, skulle inte ha några fler efter en jävulsk separation men "hoppsan som det blev". Pratade om att vi skulle kunna försöka, det är ju inget som säger att det funkar men det gick lite för lätt (hoppas verkligen inte att någon tar illa upp, vet att många kämpat och kämpar) jag var inte alls mentalt förberedd när jag månaden efter satt där med ett positivt test.

Har inte varit på RUL så än så länge är det BF 14:e december som gäller.

Ska bli intressant att följa alla här!

Välkommen:). Och grattis!
    Och förstår hur du menar, kände så när sonen blev till. Tänk bara på att inte säga så till folk i din omgivning, jag skäms för att jag sa så när det sen kom fram att två av mina bekanta kämpat i flera år och höll på med ivf och grejer:(. Onödig sak att säga som kan såra andra. Men en annan sak på ett anonymt forum såklart:)
  • Fian88

Man får moderskapsintyg av sin bm på första/andra besöket efter rul:)

• Fian88
    Ledilnaan skrev 2016-08-02 14:36:10 följande:

Nu börjar jag bli lite nervös, ska på RUL imorgon och denna gången ska vi ta reda på könet, har ju som jag skrivit tidigare, 3 söner redan och hoppas såklart på att det ska vara en liten tös därinne, men jag tvivlar. Är med största sannolikhet en pojk till, även om jag först kommer bli lite besviken så kommer jag älska den lille lika mycket som sina bröder.
    Imorgon efter ultraljudet så ska vi åka och klämma på lite barnvagnar och köpa nåt klädesplagg.

Idag berättade jag för chefen, hon blev väldigt glad för min skull. Hon frågade hur jag har mått de andra graviditeterna, så jag berättade att jag har haft stora problem med foglossning de andra gångerna. Hennes svar var bara att jag jobbar så länge jag känner att jag orkar.

Skönt med bra respons från chefen:). Fick jag också, både förra gången och denna:). Men ändå var jag nervös för att berätta haha:P
  • Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-08-06 19:32:09 följande:
    Vet inte om det kanske är en annan sak med tjejer, just för att man är tjej själv. Jag kommer aldrig få köpa de där söta rosa kläderna o klänningarna, gå o shoppa med en dotter, ha mera liknande intressen osv. Sen kan ju killar gilla det med men det är inte samma sak. Killar öppnar sig inte lika mycket o vil ofta inte prata lika mycket om saker osv. Nu menar jag generellt. Jag skulle tyckt det va kul att få en dotter iaf. Tror banden till en dotter är aningen starkare
    Fast det finns ju ingenting som säger att din dotter skulle gilla det:). Bara för att man är tjej så gillar man ju inte automatiskt rosa och shopping. Jag har aldrig gjort det tex;). Och de tjejerna jag umgåtts med har inte heller varit "tjejtjejer". Dumt att ha massa förutfattade meningar om kön kan jag tycka, det är ju så gamla och föråldrade könsroller osv får leva kvar. Och att killar öppnar sig mindre än tjejer och att man som kvinna skulle få ett starkare band till en dotter är rent ut sagt skitsnack tror jag. Du får förlåta men blir lite mörkrädd när man faktiskt applicerar olika egenskaper utefter kön på det sättet. Om du automatiskt tänker att din son ändå inte kommer öppna sig särskilt mycket så kommer du heller inte bjuda in till det lika mycket och där skapar du ett beteende som inte nödvändigtvis funnits där från början. Barn är individer och har aldrig tänkt att min son kommer bli på ett visst sätt bara för att han har snopp och inte snippa.
  • Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-08-07 08:10:26 följande:
    Det är så tråkigt numera att såfort man uttalar sig om något som har med kön att göra så ska det bli sura miner o prat om känsneutralt o hen osv. Alla måste inte tycka så för att samhället bestämt sig för att alla är precis likadana oavsett kön. Klart det inte avgör alla ens egenskaper men vi har faktiskt olika kön o det ger vissa skillnader.

Alla är som sagt olika o jag är tyvärr inte sån att jag tycker som alla andra o då får man en massa skit.

Självklart kan en son ha en jättenära relation med sin mamma o öppna sig osv. Det är ju individuellt men av egen erfarenhet tycker jag man som mor o dotter får en speciellt relation för att man har samma utformning på kroppen, man ställs inför samma saker som sin mamma osv. Mens, p-piller, vara gravid, föda barn osv. Min sambo är nära sin mamma men de pratar ändå sällan o han berättar inte jättemycket om hur det går med graviditeten osv så hans mamma ringer mig o pratar om det ibland. Han kan ju inte svara på hur det känns o är o hur jag som tjej upplever det mm.

Du får tycka jag är gammaldags i mitt sätt att tänka, det bryr inte jag mig om o kommer inte ändra på. Tycker det är så tråkigt att man inte ska få tycka o känna som man vill i en sån här grupp utan att bli påhoppad. Hade en jättebra stöttande grupp när jag väntade första sonen, tyvärr känns inte detta likadant
    Men lugna ner dig!! Har inte hoppat på dig alls! Men att förutsätta att ett barn blir på ett visst sätt enbart baserat på kön är faktiskt väldigt naivt. Och har tjejkompisar som nästan brutit med sina mammor därför att mammorna "tvingar" på dem intressen osv som dom faktiskt inte har. Så jag förstår inte varför man ska gå runt och sörja något som eventuellt ändå aldrig hade blivit.
    Jag har aldrig sagt något om hen eller könsneutralt utan att man inte ska applicera en massa egenskaper på sitt barn efter vilket kön barnet har utan utgå från att barnet är en individ.
    Och jag har alltid pratat mer med min pappa om allt än med min mamma;)
  • Fian88
    Friedan skrev 2016-08-07 11:43:40 följande:

Nu har vi varit och köpt spjälsäng! Känns lite tidigt men vi hittade en jättefin begagnad precis som vi ville ha, med alla tillbehör för ett pangpris. Stod i valet och kvalet om att ställa in den i förrådet eller i vårt sovrum men nu står den i sovrummet..... Jag vill glädjas och njuta och jag blir glad i hela kroppen av att se sängen och tänka på att det snart kommer en bebis

Är ju så mysigt att gå och glutta på det man köpt till bebis<3. Har köpt lite kläder och tar fram och tittar på dom ibland, längtar så himla mycket!:)
  • Fian88

Men sluta att kalla allt för påhopp!! Att bli emotsagd är inte samma sak som att bli påhoppad. Blir helt ärligt lite löjligt, precis som när människor missbrukar ordet kränkt, suck..
    Och man behöver inte bli så dramatisk bara för att man är full av graviditetshormoner;). Jag delar uppenbarligen inte allas syn på kön och identitet men jag är ingen ostöttande eller otrevlig person. Den som säger att de kan hålla med alla om allt är ju en lögnare eller hur? Människor kommer alltid ha olika åsikter om ALLA ämnen och diskussioner uppstår, fullt naturligt:)

(Och som tillägg, nej jag kommer aldrig förstå föräldrar som ser sina döttrar som små söta dockor/accessoarer som de kan klä upp i söta opraktiska kläder eller som säger boys will be boys och därför godkänner och för vidare svinigt och macho beteende)

Svar på tråden BF December 2016