• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-21 22:37:52 följande:
    Ja ett liv med henne om det var det du menade det skulle vara att hon kunde acceptera (har visserligen själv fått lite svårt att lita på tex exet och ärligt vet ej varför) men det skulle vara att jag, hon, barnen, föräldrarna, exet kunde samsas och föra en normal dialog utan påhopp ja såna saker.
    Varför drar du in exet?
    Ni har separerat och behöver inte alls någon dialog. Är det så att du vill ha tillbaks exet i ditt liv, så agera därefter och gör slut med den nya och försök sen att kontakta henne.
    Så länge barnen, föräldrarna och exet kommer som ett paket, så kommer din nya aldrig att acceptera dem.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-21 18:28:25 följande:
    Har inte träffat pappan bara sett honom och han ser inte ett dugg farlig ut men det syns väl inte om man skulle vara det, tror inte han är farlig för om han vore det skulle inte hon ha levt med honom och barnet under tiden dom var gifta.
    Barnet ska med oss ut på varje resa visst barnet gillar att resa men det kan vara bra för barnet att få vara hos sin pappa vid vissa resor som tex nyårskryssningen.
    Det är svårt att se på en människa om h*n är farlig.
    Men av det du har berättat att döma så tror inte jag heller att han är farlig utan din nya vill bara hålla honom borta från sitt barn för att hon är rädd att barnet ska tycka mer om honom osv.
    Så jag tror att det handlar mer om att hon är en dålig mamma än att han är en dålig pappa.

Jag kan hålla med dig om att barnet behöver sin pappa också.
    Och det borde du tala om för din nya.
    Säg att du inte vill att barnet ska se dig som pappa då barnet redan har en pappa.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-21 18:32:01 följande:
    Tyvärr är jag inte sån att jag bara rusar på eller jo gjorde ju det när exet kom på mej o den nya med att i ren panik ta ut skilsmässa o så.
    Jag hoppas på att inte explodera utan att det kommer att fixa sig för allas bästa.
    Så tyvärr behöver jag tänka lite.
    Jo,men jag tror inte att du bara ska vänta och hoppas på att allt kommer att ordna sig ändå.
    För det lär det inte göra.
    För att det ska hända något så måste du ta tag i saken och det nu.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-21 18:34:17 följande:
    Kan hända att jag är ytlig men jag gillar snygga o såna som håller sig i trim, tänder inte på överviktiga o så.
    Ja,alla har vi ju olika smak.
    Men du verkar enbart se till det yttre och struntar totalt i insidan bara det yttre är snyggt.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-22 09:32:33 följande:

Varför drar du in exet?

Ni har separerat och behöver inte alls någon dialog. Är det så att du vill ha tillbaks exet i ditt liv, så agera därefter och gör slut med den nya och försök sen att kontakta henne.

Så länge barnen, föräldrarna och exet kommer som ett paket, så kommer din nya aldrig att acceptera dem.

Vet ej om jag vill ha tillbaka exet jag vacklar fram o tillbaka tyvärr.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-22 12:05:09 följande:

Det är svårt att se på en människa om h*n är farlig.

Men av det du har berättat att döma så tror inte jag heller att han är farlig utan din nya vill bara hålla honom borta från sitt barn för att hon är rädd att barnet ska tycka mer om honom osv.

Så jag tror att det handlar mer om att hon är en dålig mamma än att han är en dålig pappa.

Jag kan hålla med dig om att barnet behöver sin pappa också.

Och det borde du tala om för din nya.

Säg att du inte vill att barnet ska se dig som pappa då barnet redan har en pappa.

Du kan ha rätt i att barnet ska gilla sin pappa mera.

Det var ett bra tips dvs att säga att barnet redan har en pappa som tex kan köra, hämta, ta hand om m.m
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-22 12:07:15 följande:

Jo,men jag tror inte att du bara ska vänta och hoppas på att allt kommer att ordna sig ändå.

För det lär det inte göra.

För att det ska hända något så måste du ta tag i saken och det nu.

Vet att jag är velig.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-22 12:08:33 följande:

Ja,alla har vi ju olika smak.

Men du verkar enbart se till det yttre och struntar totalt i insidan bara det yttre är snyggt.

Det första jag ser är utseendet och visst det är en fördel att vara fin på insidan också. Men jag tänder inte på kvinnor som inte sköter sitt yttre men som är fina på insidan sån är jag.
  • Anonym (Tova)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-22 13:54:24 följande:
    Vet ej om jag vill ha tillbaka exet jag vacklar fram o tillbaka tyvärr.
    Hon vill ju inte ha dig. Där har du ju bränt alla broar. Dessutom är hon ju sjuk.
  • Furienna
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-21 18:34:17 följande:
    Kan hända att jag är ytlig men jag gillar snygga o såna som håller sig i trim, tänder inte på överviktiga o så.
    Och så blir du också fast med en snygg och smal häxa. Rätt åt dig!
Svar på tråden Barnen eller den nya.