• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 21:15:19 följande:
    Det är hon som insisterar på att hon ska vara med och att hon ska bli presenterad för barnen av mej. Därav att jag inte får åka på träffen för dom som bjudit in nämligen mina föräldrar vill inte att hon kommer utan vill att mitt ex och att barnen ska vara med "som den gamla familjen"

Jag tar kontakt m barnen med dom backar och när vi skriver något då är det väldigt få ord tillbaka från dom om dom ens svarar jag hoppas att det kommer att bli bättre.
    Ja,och du väljer hellre att gå din nyas krav till mötes än att lyssna på vad din riktiga familj vill.
    Du är inte så lite feg som inte vågar gå emot din nya och säga ifrån.
    Om du vill träffa din familj så ska du göra det. Det kan inte häxan bestämma!

Om du lämnar din nya så är jag övertygad om att det kommer att bli bättre.
    Så länge du fortsätter vara med henne så lär du inte få någon bra kontakt med dina barn.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 21:42:30 följande:
    Bara att försöka få till det men det är inte det lättaste för den nya ska med överallt.
    Men det är väl bara att sätta ner foten och säga ifrån!
    Dina barn är väl viktigare än henne,får jag hoppas!?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-17 22:55:51 följande:
    Det blir ett år i augusti men efter det bodde vi under samma tak fram till strax efter jul det pga att det skulle fixas o så så egentligen är det bara 7 månader och det är inte så lång tid.

Sen varför jag var/är med en annan det har jag förklarat förut o varför det blev så det vill jag inte ta upp igen.
    Men att du var otrogen mot henne och träffade en y direkt var väl förstås helt ok?
    Det är bara hon som ska vänta å dig så du har ett alternativ ifall det skulle spricka med häxan?
    Du lär ju aldrig  få stake nog att våga lämna din nya i alla fall,så du kan ju inte begära att din nya ska vänta på dig då.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 09:14:59 följande:
    Just för att hon sa att hon skulle det.
    Som du själv skrev,allt är inte hugget i sten.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-18 08:47:40 följande:
    Jag är inte ett enda dugg förvånad att din nya har ballat ur riktigt. Det är du själv som driver henne till det.
    Jag hade inte heller gillat att min man skulle åka och hälsa på några som fortfarande såg dem som en familj som hörde ihop, inte om maken vacklat fram och tillbaks mellan oss. Skillnaden är bara att jag valt dumpa honom i så fall, din nya har valt att hålla kvar och styra dig.
    Jag kan till viss del hålla med dig om att TS har drivit sin nya till det här.
    Men det var väl knappast han som tvingade henne att hota honom till att lämna sitt ex?
    Och oavsett vad han har gjort så finns det inga ursäkter för att hon kräver att han ska klippa alla band med sina barn och sina föräldrar och istället se henne och hennes barn som sin familj.
    Det är bara sjukt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 09:39:24 följande:
    Jo hon har träffat någon men vet inte om dom bara är vänner. Det kanske var fel att lämna henne i hennes sorg men jag visste väl inte bättre.

Jag har jobb idag, jag har skulder men gjort en plan på hur jag ska kunna bli av med dom, den nya har träffat mina föräldrar nu och föräldrarna tyckte hon var fin och trevlig det är barnen som inte vill träffa henne.

Och detta till exet hon hade alla taggar ut mot mej och tyckte jag var en gammal gubbe och klagade på allt om hon inte gjort det hade vi varit ett par nu men det kan hända att det var för att hon hade sorg men hade önskat att hon ville ha närhet istället för att klaga på mej.
    Återigen,läs på om sorg så kanske du kan få lite insikt i hur den kan te sig.
    Att hon inte orkade ha sex och närhet då hade med största sannolikhet att göra med hennes sorg.
    Och då har du mage att lämna henne för att din nya kom och särade på benen för dig.
    Det är så lågt man bara kan sjunka!
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 09:44:35 följande:
    Den nya känner kvinnan som står i anmälan sen tidigare och hon den nya alltså vill inte att vi pratar med henne för att hon tydligen är en lögnerska. Och ja den nya vill inte att jag ska vara på samma plats som exet pga anmälan eftersom exet hade pratat med kvinnan. Gör lite ont i att inte åka på släktträffar men va fasen göra när exet är bjuden och inte den nya.
    Men du vet ju varför din nya inte blir bjuden. Eller hur.
    Om hon hade kunnat bete sig som folk så hade hon kanske också blivit det.
    Men nu kan hon inte det och då får du helt enkelt finna dig i det och gå själv.
    Och skit i vad din nya tycker om det! Hon har inte med det att göra!
    De är din familj! Inte hennes!
    Och hon äger inte dig och kan inte bestämma över dig! Du är väl vuxen!
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 09:46:14 följande:
    Man ska aldrig säga aldrig.
    Om du tror att hon fortfarande vill ha dig,varför är du då kvar med din nya?
    Sen kan man ju träffa den stora kärleken när man minst anar det också. Tänk på det.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 10:26:04 följande:
    Då har jag väl fått en ny snygg kvinna men som inte alltid är så värst trevlig, jo hon är trevlig när det gäller men inte alltid när dörrarna stängs.
    Psykopattendenser,som sagt.

Du vill ha kärlek,skriver du. Men på vilket sätt tycker du att din nya visar dig kärlek när hon inte ens tillåter dig att ha kontakt med dina barn?
    Eller när hon kräver at du ska ge henne allt hon pekar på så du får skulder?
    Att hon ger dig sex är väl för att få alla saker hon vill ha.
    Det är ju mer eller mindre horeri.
    Mattias och Hannah.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 10:23:03 följande:
    Nej tror inte på tomtar o troll, men har ingen anledning att prata med kvinnan som står i anmälan.
    Ja jag hade nog gått på träffen om inte anmälan kommit och jag går inte på den med hänsyn till min nya. 
    Innan anmälan hade jag och exet kontakt dvs vi pratade minst 1 gång i veckan dock i smyg från mitt håll för den nya hade blivit ännu argare om jag sagt nått om det, dom samtalen saknar jag faktiskt. 
    Nej, efter all denna tid i denna tråd så kan jag säga att du inte hade gått på släktträffen om din nya hade sagt att du inte får gå dit själv. Du har ju än så länge inte vågat göra ett endaste jävla skit utan att hon sagt ok så varför i hela fridens namn hade du gjort det denna gång? 
  • LFF

"Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru"

Det där är ett citat från din trådstart från mars. Det var lååååååååångt innan din nya blev anmäld av en helt annan kvinna till soc. Redan då, i mars, vågade du inte ha kontakt med din exfru, inte heller med dina barn eftersom de bor hos din exfru. Så varför skulle någon tro på dig när du säger att du hade gått på släktträffen, där din exfru kommer befinna sig, så länge din nuvarande kvinna har klorna i dig? Varför i hela fridens namn skulle hon låtit dig gå nu till en sammankomst där din exfru befinner sig när hon inte ville att ni skulle ha kontakt för snart 5 månader sedan? Men nu kan hon maskera det hat hon kände redan då som att "men hon ligger bakom anmälan mot mig" och eftersom du inte har någon hjärna mellan axlarna utan bara mellan benen så säger du "Ja, du har helt rätt" så länge hon särar på benen.

• Anonym (Tova)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 11:54:56 följande:
    Men hon orkade ta hand om barnen, hushållet och även jobbet tycker att om man orkar det då orkar man ha sex mer än en gång i veckan men jag kan naturligtvis ha fel.
    Vet du vad en mansgris är?

Om du är sann är du en av de hemskaste människor jag har hört talas om!
  • Anonym (Tova)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 20:02:33 följande:
    Jo då det känns som att allt bara blivit värre men jag hoppas att det kommer att lösa sig.
    Men du får fortfarande sex tre gånger i veckan? Det kommer du nog få så länge du kan brtala för dig och då var det väl värt det för dig.
Svar på tråden Barnen eller den nya.