• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 23:02:59 följande:
    Jo men just det är problematiskt så det var därför jag tänkte att någon okänd kunde ha tagit kontakt med henne och sagt att hon var min älskarinna för annars kommer jag inte ut ur detta och jag kan inte lämna landet heller pga jobb det är alltså så att det enda alternativet är att någon kvinna ringer henne och bara säger att hon och jag är ett par sen vore hon ute ur bilden för det skulle hon aldrig acceptera.
    Då gör du det nu.
    Inte behåller den nya tills du vet om exet vill ha dig, alternativt bara sabbar för exet och behåller den  nya när du förstört exets relation med den nya mannen...
  • Blomma73
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 19:36:51 följande:

Jag har läst iallafall det mesta som ni skrivit idag orkar inte svara på allt för har haft så ont i magen under dagen.

Tror att jag kanske har känslor kvar för exet men kommer ej loss från den nya.

Det är mina föräldrar som bjudit in till träffen och dom har träffat den nya och tyckte hon var trevlig men vill inte att den nya kommer utan att mitt ex kommer JA den ursprungliga familjen.

Har funderat i eftermiddag på om någon skulle kunna kontakta ev ringa den nya "ungefär som att den kvinnan som ringer henne är min älskarinna" tror att det är det enda sättet jag kan komma ifrån henne, visst jag älskar henne och vill henne inget ont men detta har pågått för länge på bekostnad av hela familjen.

Sen har jag lust att skicka ett mail till mitt ex och be om en ny chans så jag, hon, barnen och mina föräldrar slipper detta vet inte om exet skulle vara intresserad.

Skulle skriva nått i typ med. Jag är ledsen för allt och jag har fortfarande känslor för dej, trodde inte det men har det. Jag är ledsen för att jag försvann från familjen att jag tog bort jobbet att jag tvingade dej att sälja huset och ledsen för att jag lät dej ta hand om barnen helt själv jag vet att jag varit en egoistisk jävel. Jag är villig att göra allt bra igen om du fortfarande vill ha mej. Jag vill inte att vi springer på för fort utan att vi tar den tid som behövs. Älskar dej.

Vad tror ni?

Det här två sista styckena tycker jag du ska köra på. Det tror jag är enda chansen du har till försoning med ex och barnen.
  • Ess
    molly50 skrev 2016-07-18 21:55:18 följande:
    Klart du har känslor kvar! Annars hade du inte reagerat på att hon har träffat en annan man.

Varför inte bara skicka det där mailet och se vad du får för svar,istället för att be någon annan spela älskarinna åt dig?
    Det är ju bara fegt!
    Din nya borde få veta att du inte tänker acceptera hennes beteende längre och att som man sår får man skörda.
    Jag tror inte alls att han har känslor kvar för henne, det är bara hans ego som fått sig en smäll eftersom han trodde att hon skulle sitta och sörja honom.

Jag tycker inte alls han ska skicka mailet, utan se till att reda upp sitt eget liv först och dumpa den nya, om det nu verkligen är så att han inte vill leva med henne. Jag tycker dessutom att han ska leva ensam tills han provat dejta andra kvinnor, så att han verkligen vet vad han vill ha. Barnen och föräldrarna ska han däremot ta kontakt med snarast och börja träffa.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-07-18 23:06:11 följande:
    Då gör du det nu.
    Inte behåller den nya tills du vet om exet vill ha dig, alternativt bara sabbar för exet och behåller den  nya när du förstört exets relation med den nya mannen...
    Varför skulle jag sabba exets förhållande? Tror du missförstått mej jag vill alltså att någon ringer min nya inte exet.
    Planer är att någon ringer min nya o säger sig vara min älskarinna.
  • LFF

Nej, ge faan i att skicka mailet. Låt ditt ex slippa dig. Ta tag i ditt liv istället! Du älskar inte ditt ex. Du vet inte vad kärlek är om det skulle bita dig i arslet. Du hade något bra som du kastade bort som skräp genom att vara otrogen från början. Om du hade älskat din exfru så hade du inte varit otrogen. Om du älskat din exfru hade du haft förståelse för hennes sorg och den påverkan det hade på ert samliv.

Det finns faan inget osexigare än människor som inte kan leva ensamma, som hela tiden måste ha någon som väntar på en för att de ska kunna lämna en relation.

Den enda orsaken till att du vill skicka mailet nu är för att du fått höra att din exfru hittat någon annan och det är bara sårad stolthet som pratar. Du trodde att du kunde ha henne som backup när du blivit dumpad av din nya. 

Låt ditt ex bli lycklig med en riktig man som har vett nog att behandla henne som hon förtjänar istället!

• molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 22:15:54 följande:
    Ska sova på saken men troligen skickar jag det.
    Troligen? Jag tycker att du ska göra det om du vill veta vad ditt ex känner för dig.
    Har hon känslor kvar för dig så kommer du att få veta det då.
    Men du borde nog bryta med din nya först så att exet vet att du verkligen menar allvar med det du skriver i mailet.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-18 22:16:38 följande:
    Den nya är bra på vissa saker men inte detta jobbet
    Hon varkar inte vara bra på så mycket annat heller. Som hur man behandlar sina medmänniskor t ex.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-19 10:41:28 följande:
    Jag tror inte alls att han har känslor kvar för henne, det är bara hans ego som fått sig en smäll eftersom han trodde att hon skulle sitta och sörja honom.

Jag tycker inte alls han ska skicka mailet, utan se till att reda upp sitt eget liv först och dumpa den nya, om det nu verkligen är så att han inte vill leva med henne. Jag tycker dessutom att han ska leva ensam tills han provat dejta andra kvinnor, så att han verkligen vet vad han vill ha. Barnen och föräldrarna ska han däremot ta kontakt med snarast och börja träffa.
    Varför skriver han då "Tror att jag kanske har känslor kvar för exet men kommer ej loss från den nya. "?
    Och varför skriver han att han funderar på hur han ska få sin nya att lämna honom och att han vill skriva ett mail till sitt ex där han förklarar sig och sina känslor och vill be om ursäkt för allt?

Visst kan det vara ett skadat ego,men det kan likaväl vara så att han faktiskt har känslor kvar då han skriver det själv.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-19 10:41:28 följande:

Jag tänker även på att TS och exets förhållande fick ett ganska abrupt slut så de har kanske inte fått en möjlighet att reda ut sina känslor ordentligt.
    TS nya hotade ju TS så att han kände sig tvingad att lämna sitt ex.
    Så de fick kanske inte det bästa avslutet heller.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (!)

Och du är chef ts???!!!!!hahahaha, över vad? Ett gäng pajasar ?

• Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-19 10:53:00 följande:

Varför skulle jag sabba exets förhållande? Tror du missförstått mej jag vill alltså att någon ringer min nya inte exet.

Planer är att någon ringer min nya o säger sig vara min älskarinna.

Nej, det är du som inte förstår.

Säger du nåt till exet innan du är fri från den nya kan du förstöra hennes chanser att gå vidare om du river upp gamla känslor utan att ens ha veta om du är fri att göra det...

Börja i rätt ände fegis!
Svar på tråden Barnen eller den nya.