Barnen eller den nya.
De vet dessutom om den här tråden...
De vet dessutom om den här tråden...
Tror absolut det handlar om depression. Om du är på riktigt så har du verkligen en oerhört taskig kvinnosyn. Det är som att allt handlar om utseende för dig, som att inget annat räknas. Hur välvårdad är du själv?
Tycker det är bra att ditt ex slipper dig.
Det var inte så att exets släktingar dog bara sådär, dom var sjuka i många år och då tycker jag att döden är en befrielse.
Om det hade varit plötsliga dödsfall så skulle jag ha varit mera förstående men att ligga hos varandra, ha sex och sånt det tycker jag inte är något konstigt.
Exet har vid något tillfälle sagt att jag borde söka hjälp på någon mansjour men det känns överflödigt och tar bara en massa tid från annat.
Det är inte försent. Visst, du kan inte räkna med att ha precis samma relation som hade innan, men dina föräldrar lever fortfarande, dina barn vill att du kommer till din student. Vad exet vill vet vi ju inte. Men ni har iallafall en familj tillsammans.
Är ju helt sjukt att du tagit en massa lån för att försörja er. Och gett present för 6000 kr till din nyas barn. Och att du är rädd för att den nya ska lämna dig om du berättar att du är utan jobb säger väl allt.
Är det verkligen helt omöjligt för dig att skaffa en egen lägenhet ett tag och bo själv. Faktiskt lära känna dig själv lite djupare, och sakta bygga upp relationen till din familj igen. Du och din fru ( exet) skulle behöva gå på parterapi för att se vart ni hamnar i er relation.
Kompensera med att bjuda dom dit jag bor, laga god mat och umgås med dom.
Jag känner igen denna historia men i en annan tråd här på FL, denna tråd klagar en tjej som tar studenten på sin pappa.
Hon säger precis som dig att den nya frun inte tillåter hennes pappa har kontakt och att hon inte träffat sin pappa på länge. Sedan att hennes pappa bryr sig mer om sin nya frus barn osv. Läs den tråden tycker jag.
Hon känner sig extremt sviken. Kanske är din dotter som skrev den tråden. Men det handlar inte bara om studenten utan om mycket mer.
Men fattar inte hur man kan välja bort sina barn på de sättet.
Människor som själva uppvisar extrem svartsjuka har ju väldigt ofta den böjelsen själva, att inte kunna hålla sig till en partner. Av den anledningen tror de att andra fungerar likadant som de själva och får ett stort behov av att kontrollera sin partner. Kanske det som hänt här.
Kanske du också är en bricka i ett spel där kvinnan använt dig i relation till sitt ex, exempelvis skapa svartssjuka hos sitt ex.
Hur fick du reda på hur det förhöll sig?
En vän berättade, nu snurrar tankarna åter igen ska försöka sova ändå och fundera på vad jag ska göra i morgon.
Men du kan ha rätt i att hon spelat med mej om jag tolkar dej rätt men varför då inte spela med någon yngre snyggare än mej som sagt tankarna snurrar.
Och om du nu tar kontakt med dina barn och föräldrar så hoppas jag verkligen att du inte skyller allt på den nya. Alltså på det sättet du hittills skyllt allt som hänt tidigare på ditt ex. Ska du hoppas få förlåtelse måste du visa på riktigt att du ångrat att Du tagit helt fel beslut och agerat galet.
För du har ju hittills inte visat någon som helst insikt om att dina egna beslut påverkar någonting, inte ens din relation till dina barn. Allt är alltid någon annans fel, som du bara rättar dig efter, som att du inte kan påverka nåt.
Tänk också på att dina barn faktiskt vet det mesta du skrivit här i tråden, så du inte försöker mörka saker som ändå går att läsa här Bl.a hur du verkar tycka att det inte är en big deal om du byter ut en familj mot en annan. ( varför skulle det vara annorlunda nu? Skrev du som svar vid något tillfälle till någon som ungefär kommenterat att män förr kunde lämna familjen och skaffa en ny, men att så är inte ok att göra idag).
Jag skulle råda dig att flytta till din egen lägenhet och börja styra upp ditt liv.
Vet ej om dom vill ha kontakt med mej? Har knappt sovit något natten som var skriver inte det för att nån ska tycka synd om mej.
Men är det vanligt att en kvinna begär och verkar lycklig bara hon får presenter, att man betslar, ordnar resor, mat, presenter ja allt tills ens pengar är slut?