• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-19 22:10:21 följande:
    Nej,men gör du inte det så riskerar du att riva upp allt för ditt ex igen om hon inser att du inte menat allvar med det du skrev utan är kvar med din nya.
    Jo det är klart men jag måste komma på någon plan utav något slag.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-07-19 22:38:48 följande:
    Så hur visar den nya kärlek till dig, utöver sex och att hon säger att hon älskar dig?

Bra sex, hon är sexig/snygg smal fast stora bröst det är något jag inte är van vid, hon är intresserad av resor, dans, livets goda och ja hon säger att hon älskar mej och vill leva resten av sitt liv med mej hon är en bra mamma.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 13:33:19 följande:
    Vad sägs om att ha lite stake och vara ärlig för ovanlighetens skull? "Jag lämnar dig nu då du 1) varit otrogen, 2) beter dig som en idiot 3) fått mig att ta avstånd från mina barn och min familj 4) krävt att jag ska säga upp allt för din skull... mm mm"

Och sen skaffar du ett liv påp egen hand och ger faan i din exfru som nu verkar ha fått sitt liv på rätt väg.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 13:37:04 följande:

Bra sex, hon är sexig/snygg smal fast stora bröst det är något jag inte är van vid, hon är intresserad av resor, dans, livets goda och ja hon säger att hon älskar mej och vill leva resten av sitt liv med mej hon är en bra mamma.
    Hur kan man vara en bra mamma om man vill hålla den andre föräldern borta från det gemensamma barnet?
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-20 13:37:18 följande:

Vad sägs om att ha lite stake och vara ärlig för ovanlighetens skull? "Jag lämnar dig nu då du 1) varit otrogen, 2) beter dig som en idiot 3) fått mig att ta avstånd från mina barn och min familj 4) krävt att jag ska säga upp allt för din skull... mm mm"

Och sen skaffar du ett liv påp egen hand och ger faan i din exfru som nu verkar ha fått sitt liv på rätt väg.

Det är ju ett exempel på en plan men behöver tänkta IGEN fast känns som man blir mer o mer trött i huvudet och inte vet varesig ut eller in mellan varven, jag måste gilla allt min nya sätter ut på fb och hon är en riktig nörd när det kommer till fb kan sitta i timmar med det plus att jag börjar bli mer o mer arg på mej själv JA även på andra.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-20 13:38:26 följande:

Hur kan man vara en bra mamma om man vill hålla den andre föräldern borta från det gemensamma barnet?

Hon är en bra mamma helt enkelt, hon hittar på en massa aktiviteter som barnet kan gå på men detta med att hon inte vill att pappan ska ha barnet beror på att hon inte gillar pappan och hon har även sagt att hon är rädd för att om barnet är där att barnet då kanske kommer att föredra pappan framför henne, jag kan förstå hennes oro men tycker att pappan naturligtvis ska träffa barnet för jag känner inte att jag vill ta på mej papparollen till ett barn som inte är mitt. Och barnet är så pass stort så jag tycker barnet kan få välja själv om hon vill vara hos sin pappa eller inte men det kan man inte säga till den nya o jag har egentligen inget med deras förhållande dvs mamma, pappa o barn att göra utan vill att dom löser detta.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 21:59:51 följande:
    Hon är en bra mamma helt enkelt, hon hittar på en massa aktiviteter som barnet kan gå på men detta med att hon inte vill att pappan ska ha barnet beror på att hon inte gillar pappan och hon har även sagt att hon är rädd för att om barnet är där att barnet då kanske kommer att föredra pappan framför henne, jag kan förstå hennes oro men tycker att pappan naturligtvis ska träffa barnet för jag känner inte att jag vill ta på mej papparollen till ett barn som inte är mitt. Och barnet är så pass stort så jag tycker barnet kan få välja själv om hon vill vara hos sin pappa eller inte men det kan man inte säga till den nya o jag har egentligen inget med deras förhållande dvs mamma, pappa o barn att göra utan vill att dom löser detta.
    Nej, man är inte en bra mamma om man är rädd för att barnet ska tycka om pappan bättre och därmed håller barnet ifrån pappan. Pappan ska, om möjligt, ha sitt barn 50% av tiden. Inte behöva vara beroende av om mamman tycker att det är lämpligt att barnet och pappan träffas.

Det kommer att bita henne i arlset sen när barnet växer upp och inser hur jävlig mamman är.
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 21:59:51 följande:
    Känner igen resonemanget från makens ex. Det förstör jättemycket, han älskar självklart sina barn men de har ingen nära relation med varann.

Håller med dig om att man inte ska lägga sig i deras business, det är sällan det blir bättre av att en tredje part blandar sig i.
  • Ess
    LFF skrev 2016-07-21 09:02:08 följande:
    Nej, man är inte en bra mamma om man är rädd för att barnet ska tycka om pappan bättre och därmed håller barnet ifrån pappan. Pappan ska, om möjligt, ha sitt barn 50% av tiden. Inte behöva vara beroende av om mamman tycker att det är lämpligt att barnet och pappan träffas.

Det kommer att bita henne i arlset sen när barnet växer upp och inser hur jävlig mamman är.
    Ingen bra mamma, nej!
    Men det är inte alls säkert att det biter henne i rumpan sen, för då är rollerna redan etablerade. Vissa fortsätter även att köpa sina barn i vuxen ålder.........
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 13:33:19 följande:
    Varför behöver du en plan för att göra slut?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-20 13:37:04 följande:

Om kärlek för dig är att ge dig bra sex och hålla sig snygg så visar det bara hur fruktansvärt ytlig du är.
    Hennes intressen är väl inte heller att visa kärlek för dig.
    Och en bra mamma håller inte sina barn borta från sin pappa.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.